<p>Hoi allemaal,</p><p>Afgelopen weekend heb ik ontdekt dat ik zwanger ben. Een lang gekoesterde droom komt uit!</p><p>Echter heb ik er nog geen moment van kunnen genieten, nu ik op de hoogte gebracht ben van het CMV virus. Ik werk in de kinderopvang op een peutergroep, waar het een broeinest voor dit virus is. Zo’n 15-30% van de peuters scheidt het virus uit.</p><p>De huisarts heeft geadviseerd om mijn handhygiëne nog zorgvuldiger te doen, dan ik al deed. Ik kom natuurlijk de hele dag in aanmerking met plasluiers, snottebellen en kwijlslierten. Het maakt me dan ook erg bang dat er misschien momenten zijn waarop ik me niet voldoende kan weren tegen de ziekte. Ik kan wel huilen als ik er aan moet denken, om maandag weer te gaan werken... In België mogen de vrouwen die in de kinderopvang werken, niet meer werken wanneer ze hun zwangerschap ontdekken. Om zo het virus zoveel mogelijk te vermijden. Hoe komt het dat we er in Nederland zo nuchter mee om gaan?</p><p>Hoe gaan jullie om met de kans op besmetting van de ongeboren baby met de virus? Dames die in de kinderopvang werken, hoepakken jullie je werk aan?</p><p>Ik hoop niet dat ik nog 8 maanden kang</p>