Help! Zwanger en risico op CMV?

Ik snap je zorgen hoor..
Helemaal als het je eerste is, en hormonen doen in deze dingen ook geen goed. Net als google overigens..
Het is goed dat je waakzaam bent voor dit soort dingen, je bent iig alert.
Gewoon lekker van de kattenbak afblijven en er niet teveel in de buurt komen.
Ik hoop dat je door de jaren heen wat anti stoffen hebt opgebouwd als het om CMV gaat.
Bij onze zoon op het KDV brak de 5e ziekte uit, toen heb ik hem ook wel even geknepen.
Ik wens je een mooie en voorspoedige zwangerschap toe!
Pas goed op jezelf!
Groetjes Siska.

Vijfde ziekte is er inderdaad nog zo eentje!
Ik vind het vooral lastig omdat ik op internet dan weet lees dat je na het soort van je kat je handen moet wassen, zeker als hij gepoept heeft of als je gaat eten. Ik moet zeggen dat ik daar dus nooit bij na had gedacht... 60% van de kittens krijgt voor het eerst toxoplasmose boot hun eerste jaar. Dat is dus precies tijdens mijn zwangerschap... Pfoe, wat een onzekerheid nog!

Hoi, 
ik moest eerst ff opzoeken wat cmv is. 
Ik zou gewoon proberen om zo veel mogelijk handschoentjes te gebruiken bij snottebellen enz, een tip om iets aan te trekken waar je zakken in hebt (vest ofzo) dan kun je daar een paar in doen zodat je er altijd snel eentje bij de hand hebt. Of miss flesje hand desinfectie in je zak stoppen.  Ook als je iets in de tuin gaat doen altijd handschoentjes dragen ivm buurt katten. 

Ha meiden, ben ik weer...
De huisarts heeft mij zojuist gebeld omdat ik momenteel in een CMV virus zit. Hoe maf is dat! Het is een re-activatie, dus ik heb in het verleden al eerder het virus opgelopen. Het virus verklaart nu dus wel waarom ik al dagen ziekjes ben.
Gelukkig is het een re-activatie en geen nieuw opgrlopge virus, maar het blijft heel spannend allemaal. Ben er een beetje door van slag en hoop echt dat mijn mini mensje heth geen gevolgen van ondervindt. En verder heb ik geen antistoffen tegen toxoplasmose.
Liefs!

Ha meiden, ben ik weer...
De huisarts heeft mij zojuist gebeld omdat ik momenteel in een CMV virus zit. Hoe maf is dat! Het is een re-activatie, dus ik heb in het verleden al eerder het virus opgelopen. Het virus verklaart nu dus wel waarom ik al dagen ziekjes ben.
Gelukkig is het een re-activatie en geen nieuw opgrlopge virus, maar het blijft heel spannend allemaal. Ben er een beetje door van slag en hoop echt dat mijn mini mensje heth geen gevolgen van ondervindt. En verder heb ik geen antistoffen tegen toxoplasmose.
Liefs!

Terug
Bovenaan