help

Hoi,

Hier ben ik weer, ik heb weer eens een vraagje, jullie zullen denken, weeral.
Ja, maar ik heb een probleempje: Ik rook al sinds mijn 17de, dus dat is al 7 jaar, ik moet wel zeggen dat ik niet veel rook, zo'n 7 a 8 sigaretten per dag. Ik weet dat het niet goed is voor de hopelijk toekomstige baby, maar heeft iemand van jullie hier ervarig mee, ivm roken tijdens een zwangerschap, of zijn er nog mensen die roken terwijl ze zwanger proberen te worden? Nu mijn probleem is dat ik er niet echt mee kan stoppen, zeker niet in de zomer als je zoveel terrasjes kunt doen, ik heb het al eens een week geprobeerd, maar werd er echt chagrijnig van dat mijn man ook al zei dat ik maar terug een sigaret moest opsteken.
Weet iemand hier raad mee?
grtjs

Ikke
 
Hoi ikke,
weet wat je bedoeld,je weet dat het slecht is maar goed.
ik rook zelf ook,nog steeds,meerdere keren gestopt ook.maar ik weet zeker,klinkt voor niet rokers mischien stom,dat ik meteen stop zodra ik zwanger ben. dat is voor mij de stok achter de deur en daar heb ik het voor over en het zal dan ook lukken.
ik heb in mijn werk ook dagelijks te maken met kindjes waarvan de ouders roken en/of gerookt hebben tijdens de zwangerschap.zij hebben allen een vorm van astma en/of exceem en anders krijgen ze er later wel last van zoals ik(en zelf rook ik lekker door)
zo ga ik het doen,voor mijn kind heb ik dat over,dus zodra de test positief uitwijst is het afgelopen.
succes ermee en hopelijk vindt jij ook een weg hierin.
gr. petra
 
Hoi Ikke,
Ik rookte net als jij ook al vanaf m'n zeventiende, en ook een stuk of 8 sigaretten per dag. Ik ben toen een keer 6 weken gestopt maar de trek werd alleen maar erger en dus begon ik weer.
Heerlijk,haha!
Afgelopen december besloten mijn man en ik te stoppen met de pil en dus ben ik 1 januari gestopt. Tuurlijk was het even moeilijk maar ik zou het van mezelf egoistisch vinden om door te roken terwijl ik een kindje wil.
Dat kindje heeft niet de keus om te stoppen met roken, ik wel!
Ik mis af en toen wel een sigaretje maar als ik denk aan een gezond kind, verdwijnt de trek vanzelf!
Succes ermee!
Gr marie
 
Ik neem aan dat de gezondheid van je kindje voldoende motivatie geeft om er mee te stoppen.
Daarbij komt dat je als je rookt minder vruchtbaar bent en er een groot risico is op een miskraam! Zelfs van alleen meeroken is er al een groot risico, laat staan van zelf roken.
 
Hoi Ikke,

Ik ben nu net zwanger van de 2e en ik ben beide keren gestopt met roken op het moment dat we besloten ervoor te gaan (dus voordat ik daadwerkelijk zwanger was). De eerste keer ben ik in totaal 1,5 jaar gestopt en helaas toch weer begonnen. Na deze zwangerschap hoop ik er nooit meer aan te beginnen. De gezondheid van dat hele kleine wezentje in m'n buik vind ik een enorme motivatie om niet te roken. En natuurlijk valt het niet mee om te stoppen (heb zelf 16 jaar heel stevig gerookt), maar je moet echt even door de zure appel heen bijten hoor en niet naar je vriend luisteren als hij zegt dat je weer moet gaan roken. Het is echt VEEL beter voor je kindje en ook voor de vruchtbaarheid. Dan maar even chagerijnig. Je weet toch waar je het voor doet? Kijk anders eens op internet naar info. over zwanger en roken. Er zijn ook diverse hulpmethodes om je van het roken af te helpen. O ja, en een forum zoals dit met allemaal mensen die gestopt zijn met roken. Daar schrijf ik ook en dat is net zo leuk als hier. Ik hoop dat je gaat stoppen en het ook volhoudt!!

Groetjes,
Jacqueline
 
Hoi dames,

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb mij ook altijd voorgenomen, dat ik vanaf het moment dat ik zwanger ben, de test positief is, dat ik gelijk stop met roken en ik weet dat het slecht is voor je kindje, dus ik hoop dat ik het kan.

Veel liefs,
Ikke
 
Ik rook zelf niet.
Maar ik kan me natuurlijk heel goed voorstellen dat je zou willen stoppen op het moment dat je weet dat je zwanger bent.
En het gaat je lukken joh

Veel succes
Veel liefs
Brenda
 
Ik kan echt niet begrijpen hoe iemand kan roken als ze zwanger is of zelfs wil worden! Het is echt zoooo ontzettend slecht voor je kind! Er wordt zelfs aangeraden zeker een jaar van te voren te stoppen, dusse... lijkt me duidelijk!
Je wilt toch ook foliumzuur slikken, gezond gaan eten, geen rauw vlees of rauwe vis, geen alcohol? En dan toch roken??? SNAP IK ECHT NIET
 
Terug
Bovenaan