help

hoi hoi ik rook ook,meer dan 8 per dag,maar iemand die niet rookt kan er niet over oordelen,ik weet ook dat het slecht voor de baby is en ben nu ook aan het minderen afbouwen,en ik weet ook dat het heel erg moeilijk is,maar er zijn ook vrouwen die roken als ze zwanger zijn en gewoon een gezond kind ter wereld brengen,ik keur het absoluut niet goed hoor,,ik ben ook bezig met stoppen,omdat ik niet wil roken als ik zwanger ben,maar begrijp ikke heel goed dat het moeilijk is gr manuela
 
Ik heb zelf 11 jaar gerookt, en niet te zuinig! Ben vorig jaar september van de 1 op andere dag gestopt, mede omdat onze kinderwens steeds dichterbij kwam. Uiteindelijk ben ik in februari dit jaar gestopt met de pil. Manuela, minderen heeft geen zin. Je kunt het beste stoppen van de 1 op andere dag. Ik ben nu dus een niet-roker maar kan er wel degelijk over oordelen! Ik ben het volledig eens met anoniem.
Even voor de goede orde: als anderen roken moeten ze dat zelf weten, heb ik geen problemen mee.
Dat het moeilijk is om te stoppen begrijp ik volkomen, maar als je zwanger wilt worden of al zwanger bent en je blijft doorroken, ben je in mijn ogen onverantwoord bezig. Ze waarschuwen er tenslotte niet voor niets voor!
Dat een rokende vrouw een gezonde baby ter wereld brengt zal best op dat moment, laten we het eens hebben op de gezondheidsproblemen op lange termijn!!!!!
Nee mensen, de geur van een sigaretje blijf ik heerlijk vinden, maar ik wil mijn kind later liever zeggen dat ik niet gerookt hebt tijdens mijn zwangerschap.
 
Roken is een onderwerp waar de rokers en de niet rokers nooit echt uitkomen volgens mij. Iedere roker weet dat het ongezond is en zou er diep in z'n hart het liefst van af willen denk ik, maar de niet rokers beseffen niet altijd hoe vreselijk moeilijk dat is. Het is echt een rotverslaving. Toch ben ik het met deze laatste anoniem eens dat het onverantwoord is om tijdens je zwangerschap te roken. Geloof me, ik weet hoe moeilijk het is. Ik heb 16 jaar lang minimaal een pakje per dag gerookt. Maar de zwangerschap is toch een enorme motivatie? De beste motivatie die je kan hebben toch? Als het je tijdens een zwangerschap niet lukt om te stoppen, dan lukt het volgens mij nooit meer, want een betere motivatie krijg je niet. En echt, als je eenmaal door die eerste week heen bent, valt het nog best mee. Lekker kappen met die troep joh! Succes!

Groetjes,
Jacqueline
 
Hoi allemaal,

Ikzelf heb gerookt van mijn 14de tot mijn 29ste. Toen bedacht ik: 'ik ga toch nooit meer dan de helft van mijn leven gerookt hebben?' Ik rookte 1 a 2 pakjes (jawel) per dag op het einde. Toen mijn vriend en ik besloten dat een kindje welkom is, ben ik gestopt, zoals iemand anders hier reeds zei van de ene op de andere dag in september 2003. En ik denk er nog bijna elke dag aan, ik ruik het nog steeds graag...
Maar ik vind evenwel dat dat kleine wezentje ALLE kansen moet krijgen, vanaf het begin van zijn/ haar bestaan. Ik zou het zelf heel erg vinden moest er iets schelen aan de baby dat ik had kunnen voorkomen door gezonder te leven. Roken is mijn keuze en niet die van de baby, dus... En die wetenschap hielp mij enorm om te stoppen.
Verder heb ik 2 vriendinnen die allebei zijn blijven roken tijdens de zwangerschap: al die kinderen hebben wel iets aan hun luchtwegen. 1- tje heeft door een afwijking zelfs geen neuwharen. Klinkt misschien raar maar die kleine zijn eerste 'belangrijke' filter om een weerstand te kunnen opbouwen, heeft hij gewoon niet... En als dan het rechtstreeks verband wordt aangetoond met het rookgedrag van de moeder... dan zou ik me toch te schuldig voelen hoor...
1 van die 2 vriendinnen die stopt ook alleen als ze weet dat ze zwanger is, en die jongen heeft astma en diverse allergiën...

Ik zou dus stoppen van de moment dat je van plan bent om aan kinderen te beginnen. En het gaat wel hoor, als anderen dat kunnen, kan jij het ook.

Groetjes en succes,
Erika
 
Terug
Bovenaan