Help!!!

<p>Hoi, </p><p>wij zitten echt met de handen in het haar om ons zoontje van 11 weken. </p><p>Vanaf het begin is hij al heel erg onrustig. Kan niet lekker rustig bij je zitten, letterlijk alles beweegt aan hem. En hij huilt erg veel. Hij krijgt vanaf dat hij een week oud is flesvoeding omdat mijn borstvoeding niet op gang kwam. </p><p>Hij heeft al vanaf het begin enorm veel last van krampjes en hij kreeg ook rare uitslag in zijn gezicht. Via de huisarts zijn we over gegaan op nutrilon pepti. Met de krampjes ging het een stuk beter maar de onrust bij hem bleef. Uiteindelijk zaten we er zelf een beetje doorheen en is hij met 5 weken opgenomen geweest in het ziekenhuis. Hier is hij helemaal onderzocht maar konden ze niets ontdekken. Ook zijn ze daar weer begonnen met nutrilon standaard. Uiteindelijk mochten we hem na 5 dagen weer meenemen naar huis met als antwoord niets aan de hand gewoon een pittig mannetje en we konden op dezelfde voet verder gaan. Wel kregen we nog een zalfje voor zijn gezicht. </p><p>Hij krijgt nu nog steeds nutrilon standaard maar de krampjes lijken steeds erger te worden. Hij gilt het soms uit, ligt te kronkelen in bed en op schoot vouwt hij zichzelf bijna dubbel. Ik weet niet meer wat ik ermee aan moet. Ik overweeg om toch weer pepti te gaan gebruiken maar durf het niet. Bang om het nóg erger te maken omdat hij niet echt symptomen van kma heeft. Alleen enorme krampjes, moeite met poepen, laat heel erg veel scheetjes en wat snotterig maar misschien komt dat ook wel door het vele huilen. De uitslag in zijn gezicht is wel verdwenen maar komt misschien door het zalfje wat we elke dag smeren..</p><p> Vorige week weer bij de huisarts geweest, die heeft zijn oortjes nagekeken maar die zagen er schoon uit. We hebben lactulose gekregen voor het poepen maar het lijkt niets op te lossen. </p><p>Alle middeltjes tegen krampjes hebben we uiteraard al geprobeerd maar ook zonder resultaat. </p><p>Inmiddels huil ik zelf bijna de hele dag met hem mee. Vreselijk om hem zo te zien. Slapen kost hem ook zoveel moeite. Hij word bijna elk half uur wakker door krampjes en inslapen duurt soms wel anderhalf uur. Gepaard met krijsen! </p><p>Help ik weet het echt niet meer! </p>

Wat sneu voor jullie en jullie mannetje! Ik herken veel in je verhaal met de eerste weken met onze zoon. Bij hem is kma en verborgen reflux geconstateerd. De symptomen van de kma waren: krampen, uitslag, onrust (fles weg slaan), ontroostbaar en ook snotterig. Toen we overgingen op pepti werd zijn ontlasting beter, de uitslag verdween en ook het snotterige ging over. Later zijn we gestart met Nexium (hij sliep niet overdag, had constant de hik, rook zuur uit z'n mond en kokhalsde als je 'm 's nachts uit z'n bedje pakte) en dat sloeg meteen aan. Op die manier is men tot de conclusie gekomen dat hij daar ook enorme last van had.
Ik zou als ik in jouw schoenen stond eens stoppen met het zalfje en kijken of de uitslag terugkomt. Zo ja, dan zou ik weer overstappen op pepti, dat 2 weken volhouden en zien wat er gebeurt. Mocht pepti niet helpen, dan zou je ook speciale voeding voor krampjes kunnen proberen. 

Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar voor ons zoontje gebruiken we melk op basis van geitenmelk op aanraden van de kraamhulp. Hij is pas drie weken dus ik weet niet hoe het gegaan zou zijn als we door waren gegaan met nutrilon, maar hij had gigantisch veel last van krampjes en dat is in ieder geval een stuk minder. Op sommige sites vind ik dat het niet uitmaakt qua vertering, maar vind dit persoonlijk niet logisch omdat zelfs voor ons volwassenen geldt dat we geitenmelk beter verteren. Naar mijn idee hoeft een baby niet direct KMA te hebben om meer moeite te hebben met de vertering van koemelk, wij vonden het in ieder geval het proberen waard!

Ik ben er 100% zeker van dat hij ook verborgen reflux heeft. Het komt hem elke keer omhoog, hij spuugt niet maar veel slikken. Wat zich ook weer uit in huilbuien. Afgelopen weken 7x snachts naar zijn bedje gerend omdat het omhoog was gekomen en hij het niet meer weg kreeg. We moesten hem echt helpen om weer lucht te krijgen. Zo eng!! Hij wil ook niet plat op zijn rug liggen. Ik kan hem zoiezo bijna niet wegleggen zonder dat hij begint te krijsen. Wil de hele tijd vastgehouden worden en soms zelfs dan nog niet te troosten. 
We hebben hem nu in het zijligkussen en dat gaat gelukkig iets beter. Maar hij slaapt nog enorm slecht!  
Goeie tip om even te stoppen met het zalfje! Gaan we proberen

Geitenmelk heb ik ook over nagedacht maar durf het ook bijna niet aan omdat de overstap misschien te groot is. 
Maar aan de andere kant kunnen we zo ook niet verder. 

Nutrilon omneo hielp bij mn kindje heel goed. Ik heb de eerste 2/3 weken de flesvoeding gemaakt met de standaard en de omneo (gemixt, om de darmen langzaam te laten wennen)  op advies van het CB. Daarna volledig over op omneo en daar een relaxte baby aan overgehouden.
Veel sterkte ermee. Dit is een pittige fase maar gaat uiteindelijk ook over.
Fijne zondag 

Mn dochter had ook moeite met poepen voordat ik overging op omneo. Ze poepte soms om de 2 of 3 dagen. Het was dan keihard. Huisarts gaf aan dat dit normaal was maar ik voelde mij er niet prettig bij. 
Ik ben fan van badderen omdat het de kleine helpt te ontspannen, lekkere baby massage en veel knuffelen vooral o.a. met die vreselijke krampjes

[quote quote=10237685]
Ik ben er 100% zeker van dat hij ook verborgen reflux heeft. Het komt hem elke keer omhoog, hij spuugt niet maar veel slikken. Wat zich ook weer uit in huilbuien. Afgelopen weken 7x snachts naar zijn bedje gerend omdat het omhoog was gekomen en hij het niet meer weg kreeg. We moesten hem echt helpen om weer lucht te krijgen. Zo eng!! Hij wil ook niet plat op zijn rug liggen. Ik kan hem zoiezo bijna niet wegleggen zonder dat hij begint te krijsen. Wil de hele tijd vastgehouden worden en soms zelfs dan nog niet te troosten.
We hebben hem nu in het zijligkussen en dat gaat gelukkig iets beter. Maar hij slaapt nog enorm slecht [/quote]
Dan zou ik daar wel actief mee aan de slag gaan als je dat nog niet doet. Kenmerkend voor reflux is dat het steeds meer pijn gaat doen, omdat de slokdarm geïrriteerd raakt. Dat hoeft niet altijd met medicatie. Er zijn online veel tips te vinden en het CB kan je daar ook vast bij helpen. 

We hebben dit al meerdere keren bij het bureau en huisarts aangegeven maar het antwoord wat we krijgen is hoort erbij, hebben de meeste baby’s. 
We proberen zelf alles al uit. Zn bedje staat schuin omhoog, op de zij voeden, na de voeding een half uur rechtop meestal beginnen de krampjes dan ook weer extreme vormen aan te nemen. Johannes broodpitmeel door de fles maar hier werden de krampjes nog erger van leek wel dus daar weer mee gestopt. 
We zijn echt radeloos. 

Terug
Bovenaan