<p>Hoi dames. <br />Ik heb een dochter van net 1 jaar, en ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Ze huilt vanaf haar geboorte al erg veel, tot op de dag van vandaag dus nogsteeds. Ik ben toen ze 3 maanden is bij de fysio & osteopaat geweest ivm voorkeurshouding en afplatting, dit heeft toen redelijk geholpen en ze huilde iets minder. Ze heeft nooit getijgerd, kan niet kruipen, kan zich niet zelf optrekken. Het enige wat ze nu wel doet, nadat we weer bij de fysio zijn geweest, is van zit naar buikligging gaan. De fysio komt aan huis 1x per week, want mevrouw krijst heel de praktijk bij elkaar. 1,5 maand geleden heeft ze een dubbele oorontsteking gehad, dit is niet gezien bij de huisarts en het consultatiebureau, maar uiteindelijk pas 1,5 week later toen we bij de huisartsenpost zaten omdat ik zo gek werd van het gekrijs. Tot op de dag van vandaag zit ze nogsteeds veel aan haar oren, het valt de fysio op en de dames van de opvang ook. 1 dag per week gaat ze naar de opvang sinds dat ze 10 maanden is (ik weet het, moeilijke leeftijd om te beginnen), en hier is het ook drama. Ze is altijd aan het huilen als ik haar ophaal, en ik hoor ook elke keer weer ja ze had het niet heel erg naar haar zin vandaag. Ik voel me hierdoor bijna schuldig om haar daar weer achter te laten, terwijl dit de enige dag is in de week dat ik ‘s middags 3uurtjes voor mezelf heb. Ik ben vanochtend wederom bij de huisarts geweest om een verwijzing naar de kinderarts te vragen, omdat ik nu na een jaar ondertussen weer op m’n tandvlees begin te lopen door het vele huilen. Er is een wachttijd van een paar weken tot we daar terecht kunnen helaas. Ik heb meerdere gesprekken met het consultatiebureau gehad over het huilen elke dag, ze zijn een paar keer hier thuis geweest, en gooien het op frustratie dat ze nog niet veel zelf kan. De fysio daarintegen zegt, stel nou dat ze pijn heeft, daarom niks kan, en dáárom die frustratie heeft. Ze slaapt nog maar 1x per dag, max 2uurtjes, en ik plof zelf in die tijd ook op bed. Ik ben zo moe van het bezighouden de hele tijd, omdat ze zichzelf geen 5minuten kan vermaken, vasthouden en dragen, sussen, troosten en het vele huilen. <br />Ik weet niet helemaal meer waar ik het nou moet zoeken en wat ik verder nog kan doen, hebben jullie tips voor mij/ons? </p>