HELP!

Hallo, ik zit met m’n handen int haar. Alles geprobeerd maar m’n zoontje drinkt sinds gisterochtend geen druppel meer. Voor die tijd dronk hij ook al ruim 6 weken heel slecht en moesten wij van alles doen om er per keer nog 100cc in te krijgen (zou 200 moeten zijn).
Hij groeit niet meer volgens zijn lijntje, laat het niet horen als hij honger heeft en wordt direct woest en brullen als hij de fles al ziet. Als we de speen al in zijn mond krijgen gaat hij zitten kauwen of met zijn tong zitten duwen. Hij heeft amper meer plasluiers. Zojuist water gegeven, daar nam hij een paar slokjes van maar al snel spuugde hij alles alweer uit. Ik weet echt niet wat we moeten doen… het enige wat wel naar binnen gaat zijn de oefenhapjes. Ik hoor heel graag of er herkenning is en wat jullie hebben gedaan. Owja hij is bijna 5 maand en we bieden om de 3,5 uur een fles van 150cc aan. Maar daar gaat dus nuets van op.
Groetjes een bezorgde moeder

Hè wat vervelend! Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Misschien een beetje melk door het fruit zodat hij toch wat extra vocht binnenkrijgt?

Heb je zijn oortjes laten nakijken?
En anders zou ik even de huisarts bellen. Want geen/weinig plasluiers is een signaal ☺️

Hopelijk knapt hij snel weer op!!!

De vorige keer dat ik met hem bij de huisarts was, gaf ze aan dat het wel meeviel en ik me te veel zorgen maakte.. dat heeft me weerhouden om toch weer te bellen. Maar dan doe ik dat

He wat naar dat de huisarts zo reageerde! Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, zeker gezien de plasluiers! Toch nog een keertje bellen zou ik wel doen hoor.. Jij bent de moeder en ze moeten je gewoon serieus nemen! Hopelijk knapt je kleintje gauw op ?

Zojuist gebeld en m’n verhaal gedaan. De huisarts kwam langs en liet weten dat het RS virus is en dat hij dus gewoon niet wil drinken. Dat dat oké is.. zolang hij aan 1 natte luier per dag komt is dat oké.
Ik vind dat best heftig maar blijkbaar moet ik me er dus geen zorgen om maken ??‍♀️

Ik snap je! Mijn jongste dochter heeft extreme refluxziekte gehad, de ergste vorm van reflux. Toen dit op z'n ergst was, kreeg ze ook nog eens bronchitis er bovenop. Ze was toen 3 maanden en dronk NIKS! En wat ze binnenkreeg (soms 30cc) spuugde ze direct weer uit met allemaal bloed erbij, heel d'r slokdarm was kapot.

We zijn bij de dokter, CB en HAP geweest, zelfs 2x bij de spoedeisende hulp. Toch was ze nooit 'slecht' genoeg om opgenomen te worden. Inderdaad, 1 klein plasluiertje per 24 uur is voldoende om niet uitgedroogd te zijn. En onze dochter had écht maar 1 mini plasluiertje per 24 uur, meerdere dagen achter elkaar. Ze was er echt mega ziek van en 800 gram afgevallen in die periode (!!) Dat is echt absurd, we hebben ons zo'n zorgen gemaakt.
Maar t is goed gekomen, ze hoefde nooit opgenomen te worden en ze is nu een grote peuter. Hopelijk komt het bij jullie niet zo ver als bij onze dochter. Elk slokje vocht dat je kindje drinkt is belangrijk en elk hapje fruit. Sterkte!

Terug
Bovenaan