Help?

Ik ben enorm vruchtbaar en ben vandaag opgestaan met een roze veeg op men toiletpapier als ik naar het toilet ging. Mijn gyneacoloog en ha zeggen dat vanaf het eruit is je direct vruchtbaar bent
Het is een biologisch onmogelijk feit. Stel dat je het weekend bevrucht bent, indien je indd direct je eisprong hebt gehad, is je eitje niet nu al ingenesteld. Dat is een proces van dagen, ergens tussen de 6-13 dagen duurt dat. Hoe vruchtbaar je ook bent, het is nu nog gewoon niet mogelijk. Enige wat kan is dat je eitje bevrucht is, alleen dat is niet te merken en te meten.
Het klopt dat je direct vruchtbaar bent, alleen tussen vruchtbaar zij en zwanger zijn zitten heel veel fases :)
 
Overigens zou ik zelf twijfelen aan de ovulatie testen omdat je die nog hebt gedaan toen je het implanon nog had. Implanon voorkomt in principe een eisprong. Aangezien een ovulatietest alleen stijging van het LH hormoon meet, is het geen garantie dat je een daadwerkelijke eisprong hebt.

Werking
Het progestageenhormoon in dit implantatiestaafje remt de eisprong en voorkomt dat een eicel vrijkomt tijdens de cyclus.
 
Je bent gelijk vruchtbaar dat betekent dat jij weer een eisprong kan krijgen. Daarmee wordt niet bedoeld dat je op dag 1 na het verwijderen of na het verliezen van een beetje bloed meteen je eisprong ook hebt. Na gebruik hormonale anticonceptie neemt het lichaam vaak even de tijd. Wacht gewoon af ipv ieder streepje bloed meteen te linken aan een zwangerschap. Nog beter: wacht eerst je eigen menstruatie af. Gun je lichaam de tijd om te resetten. Een klein streepje bloed is niet je menstruatie. Kan van alles zijn.
 
Terug
Bovenaan