• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Help!

Ik heb een vraagje, ik heb mijn pil doorgenomen ik neem de pil Daphne.

Vorige week heb ik dan mijn regels gehad maar de 14e heb ik geen pil ingenomen omdat ik dacht als ik nu geen pil inneem komen mijn regels sneller.

Ik heb dus vorige week bloedverlies gehad maar ben intiem geweest zaterdag op zondag en nu heb ik dus fel onderrug pijn en pijn in mijn onderbuik en maak ik me zorgen.

Dit alles deed ik omdat ik twee weken op vakantie ga en anders mijn regels had.
 
Ik volg je niet. Heb je eerst de strip afgemaakt en daarna aansluitend een nieuwe strip begonnen en toen op dag 14 gestopt of ben je na de onttrekkingsbloeding met een nieuwe strip begonnen en toen op dag 14 gestopt? Ik hoop het eerste want in het tweede scenario werkt de pil niet meer en gaat je lichaam de natuurlijke cyclus hervatten met als gevolg dat je weer vruchtbaar bent. Dat kan de pijn verklaren. Mijn advies: wacht op volgende menstruatie. Blijft die uit, dan testen. Zodra je wel weer ongesteld wordt, kan je weer met de pil starten. Volgende keer eerst maar even de bijsluiter lezen.
 
Beste,

Ik heb mijn pil dus genomen gelijk gewoonlijk en daarna heb ik die dus een week erbij doorgenomen om als gevolg de week erop ongesteld te worden ik heb gewoon de zondag pil vergeten maar ben alsnog die volgende week een week later dus ongesteld geworden maar ik ben dus intiem geweest van zaterdag op zondag (recent) ben nu terug begonnen aa' mijn pil strip maar heb zo een pijn aan mijn onderrug,..! Maar zo snel kan je geen symptomen hebben dus misschien komt het van wat anders?
 
Als je de pil doorgeslikt hebt, zo normaal je stopweek verlegd moeten zijn. Kan je wel pijn van krijgen, heb ik ook weleens gemerkt.
 
Van afgelopen zondag kan je hoe dan ook nu nog geen zwangerschapsklachten hebben. Hooguit als er wat mis zit misschien.
Nierstenen voel je niet zozeer in je onderrug. Maar zij achter net onder je ribben ongeveer, en dan had je allang op de spoed gezeten vanwege de pijn.
Blaasontsteking misschien? Maar ga liever naar een huisarts voor een goede diagnose. En die kan ook meteen wat voorschrijven indien nodig.
 
Terug
Bovenaan