HELP

Dag dames die al bevallen zijn en gefeliciteerd natuurlijk,

Een vraagje, mijn vriend wil tijdens de bevalling zijn moeder en zus in ons huis hebben. Ik mag deze mensen maar ik wil tijdens de bevalling behalve mijn vriend, kraamzorg en vk niemand erbij hebben. Het voelt niet goed, iemand daar ervaringen mee.

groet femmel

Ik heb er geen ervaring mee, want ik ben zwanger van de 1e. Maar ik zou zeggen: doe wat goed voelt. En is dat in jou geval alleen met je partner en de verloskundige zijn; dan vind ik dat je partner dat moet respecteren.
Jij bent degeen die het werk moet verrichten en als jij je niet goed kunt ontspannen omdat er allemaal mensen in je huis lopen die je eigenlijk niet in de buurt wil hebben, dan zal dat zeker niet in het voordeel van een vlotte bevalling werken.
Mijn familie wil ik er niet bijhebben, maar ze willen wel graag weten 'wanneer het begint' en zelfs daar twijfel ik al over of ik dat wel wil doen...maar  ik zie het dan wel!  

Sterkte met je beslissing!  

Het lijkt me afschuwelijk om in het bijzijn van mijn schoonfam te moeten bevallen. Zelfs mijn eigen moeder of zus zou ik er echt niet bij willen hebben, hoe goed ik ook met ze op kan schieten.
Vorig jaar november ben ik bevallen van ons eerste kind met 'alleen' mijn man, de verloskundige een stagiaire en de kraamverzorgster erbij en dat vond ik prima. Bij mijn man kon ik helemaal mezelf zijn en de anderen waren professionals. Nu bij de volgende zou ik het niet anders willen, er komen genoeg genante/intieme dingen bij kijken en daar hoort wat mij betreft niemand anders bij.
groetjes

Hoi!

Wat apart dat je vriend dat wil zeg. Meestal hoor je niet dat de man zijn moeder erbij wil hebben.
Maar goed, ik zou er niet aan moeten denken om mijn schoonmoeder erbij te moeten hebben.

Gelukkig ben jij diegene die hierover moet beslissen want als jij je niet op je gemak voelt komt   de baby ook niet snel omdat weeen verminderen zodra jij je niet op je gemak voelt. Enne...ik denk dat je vriend dat ook niet wil!

Hopenlijk kan je hem zonder ruzie overtuigen.

Groetjes Maartje

hoi femmel,
je zegt dat je die mensen mag,die schoonmoeder en schoonzus,
kan je niet eens met hén daarover praten dan?
en gewoon vertellen wat je man ervan vind en dan ook dat jij niet goed weet wat je daarmee moet...
of is dat net weer een gewoonte van je schoonfamilie
dat er meer mensen aanwezig zijn..
(ik bedoel toen je schoonzus beviel waren er dan ook meerdere mensen?)
misschien vloeit het voort uit de 'angst' of onzekerheid van je man voor de
bevalling?dat hy daarom de vrouwelijke 'vertrouwde gezichten" uitzoekt om in de buurt te blijven?en niet jij en die vreemde vrouw( verloskundige)alleen,
ik herinner me nog dat mij vriend ook opzag tegen het feit dat ik onaanspreekbaar zou zijn tydens de bevalling en er verder alleen die verpleegster en gyneacologe aanwezig waren..
misschien kan je je man geruststellen,
zeggen dat jullie het samen wel zullen klaarspelen..
dat jij ook opziet tegen de bevalling maar vooral hém nodig hebt om dat te doorstaan?
groetjes,anne

hoi femmel,

bij mijn eerste bevalling zijn zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder er bij geweest.
dit wilde mijn man erg graag, het was een stuitbevalling en hij vond het nogal spannend. ik heb hier nooit een probleem mee gehad, bij de tweede braken snachts mijn vliezen en moest er iemand bij onze dochter blijven en mijn moeder wilde er nu niet bijzijn, zij had de stuitbevalling als behoorlijk heftig ervaren en mijn mans moeder kwam net te laat aan in het ziekenhuis dus nu hadden we het met z'n twee'n gedaan, had ook wel iets.
mij maakte het op dat moment echt niet uit wie er bij waren als was het de sint en zijn pieten. maar jij moet doen wat je wilt jij moet immers met de billen bloot

succes liefs kim

De bevalling is jouw ding! Hoe zeer je man ook betrokken is, hoe zeer het ook zijn kind is, hoe hij ook met je meeleeft, jij moet het doen! Ik vind dat je daar ook duidelijk in mag zijn, zowel naar je man als naar je schoonfamilie. Misschien kun je wel een alternatieve afspraak maken over dat ze meteen mogen komen als de kleine er is ofzo. Mijn ervaring van mijn bevalling is trouwens dat je bij flinke weeen zo ver van de wereld bent dat het je niet uitmaakt of het hele ziekenhuis, je hele familie of het hele dorp erbij staat, je bent zo erg naar binnen gericht dat dat niet uitmaakt. Dus misschien kun je tergelijkertijd met de kraamhulp je schoonfamilie laten komen, dan zijn ze wel bij de geboorte maar niet bij de misschien langdurige ontsluitingsweeen, die je misschien het liefst alleen of met je man opvangt.

Succes met je keuze,

Tineke

Hai Femmel,

Mijn mening is ook dat JIJ de gene bent die beslist wie er wel en niet bij zullen zijn.
Jij moet de bevalling doen, en daarbij is het heel belangrijk dat je je goed kunt ontspannen.
Ik moet er absoluut niet aan denken om er familie bij te hebben.
Bij mijn vorige bevalling heb ik heel veel steun gehad aan mijn partner, al hielt hij alleen mn hand maar vast, dat was al voldoende.
Verder moet je het toch zelf doen, de familie kan daar weinig aan helpen denk ik. De gene die jou het beste kan helpen is de verloskundige, die zal jou aanwijzingen geven en aanmoedigen.
Ik zelf wil absoluut dat mijn partner erbij is, en verder alleen de vk. Ik zou bijvoorbeeld nooit mijn kind erbij laten zijn. Zij vind het al erg als ik ziek ben. HEt lijkt mij een traumatische ervaring voor haar (ze is 4,5). En daarbij zou ik me ook niet kunnen ontspannen. Dan wil ik me toch groot houden voor haar.

Ik ga het in iedergeval lekker samen met mn partner doen, hij kent mij het beste.
Misschien is jou partner wel een beetje bang, dat hij steun zoekt van zijn familie. Maar ik denk dat hij zich daar dan maar aan moet overgeven. Hij moet er volledig zijn voor jou.

Veel succes en sterkte. Denk aan jezelf!!

Groetjes, Ris 33 weken

Terug
Bovenaan