Hai Femmel,
Mijn mening is ook dat JIJ de gene bent die beslist wie er wel en niet bij zullen zijn.
Jij moet de bevalling doen, en daarbij is het heel belangrijk dat je je goed kunt ontspannen.
Ik moet er absoluut niet aan denken om er familie bij te hebben.
Bij mijn vorige bevalling heb ik heel veel steun gehad aan mijn partner, al hielt hij alleen mn hand maar vast, dat was al voldoende.
Verder moet je het toch zelf doen, de familie kan daar weinig aan helpen denk ik. De gene die jou het beste kan helpen is de verloskundige, die zal jou aanwijzingen geven en aanmoedigen.
Ik zelf wil absoluut dat mijn partner erbij is, en verder alleen de vk. Ik zou bijvoorbeeld nooit mijn kind erbij laten zijn. Zij vind het al erg als ik ziek ben. HEt lijkt mij een traumatische ervaring voor haar (ze is 4,5). En daarbij zou ik me ook niet kunnen ontspannen. Dan wil ik me toch groot houden voor haar.
Ik ga het in iedergeval lekker samen met mn partner doen, hij kent mij het beste.
Misschien is jou partner wel een beetje bang, dat hij steun zoekt van zijn familie. Maar ik denk dat hij zich daar dan maar aan moet overgeven. Hij moet er volledig zijn voor jou.
Veel succes en sterkte. Denk aan jezelf!!
Groetjes, Ris 33 weken