HELP

Dag dames die al bevallen zijn en gefeliciteerd natuurlijk,

Een vraagje, mijn vriend wil tijdens de bevalling zijn moeder en zus in ons huis hebben. Ik mag deze mensen maar ik wil tijdens de bevalling behalve mijn vriend, kraamzorg en vk niemand erbij hebben. Het voelt niet goed, iemand daar ervaringen mee.

groet femmel

Ik heb er geen ervaring mee, want ik ben zwanger van de 1e. Maar ik zou zeggen: doe wat goed voelt. En is dat in jou geval alleen met je partner en de verloskundige zijn; dan vind ik dat je partner dat moet respecteren.
Jij bent degeen die het werk moet verrichten en als jij je niet goed kunt ontspannen omdat er allemaal mensen in je huis lopen die je eigenlijk niet in de buurt wil hebben, dan zal dat zeker niet in het voordeel van een vlotte bevalling werken.
Mijn familie wil ik er niet bijhebben, maar ze willen wel graag weten 'wanneer het begint' en zelfs daar twijfel ik al over of ik dat wel wil doen...maar  ik zie het dan wel!  

Sterkte met je beslissing!  

Het lijkt me afschuwelijk om in het bijzijn van mijn schoonfam te moeten bevallen. Zelfs mijn eigen moeder of zus zou ik er echt niet bij willen hebben, hoe goed ik ook met ze op kan schieten.
Vorig jaar november ben ik bevallen van ons eerste kind met 'alleen' mijn man, de verloskundige een stagiaire en de kraamverzorgster erbij en dat vond ik prima. Bij mijn man kon ik helemaal mezelf zijn en de anderen waren professionals. Nu bij de volgende zou ik het niet anders willen, er komen genoeg genante/intieme dingen bij kijken en daar hoort wat mij betreft niemand anders bij.
groetjes

Hoi!

Wat apart dat je vriend dat wil zeg. Meestal hoor je niet dat de man zijn moeder erbij wil hebben.
Maar goed, ik zou er niet aan moeten denken om mijn schoonmoeder erbij te moeten hebben.