Hallo,
Ik weet niet of ik zou willen dat m'n schoonmoeder en schoonzus erbij zouden zijn, dat geld trouwens ook voor m'n eigen moeder en zussen.
Ik ben 5 1/2 week geleden bevallen van een zoon. Ik moest onverwachts naar het ziekenhuis en had daardoor naast de verloskundige en de 'leerling-verloskundige' twee verpleegkundige, een arts-assistent en een kinderarts in de verloskamer erbij en natuurlijk mijn man. Dat was alle een hele menigte en door de inmense drukte op de verlosafdeling liep er ook nog af en toe wat andere verpleegkundigen binnen om 'apparatuur' op te halen. Ik heb dat niet als vervelend ervaren. Het waren heel wat mensen die er bij waren, maar zelf heb je dat helemaal niet echt in de gaten, je bent maar met 1 ding bezig bevallen. Wel was het zo dat de arts-assistent de bevalling deed en de verpleegkundige mij ondersteunde bij de weeen samen met m'n man. De anderen waren op de 'achtergrond' aanwezig en daar ben je dan niet echt mee bezig. Dus misschien is dat met familie ook wel zo!!.
Mijn vond wel dat ik het voor het zeggen had omtrend de bevalling. Hij vond dat ik al het harde, pijnlijke werk moest doen en dat hij daar verder niks over te zeggen. Zo wilde ik thuis bevallen en hij graag in het ziekenhuis, maar omdat ik thuis wilde was dat in eerste instantie de bedoeling.
Ik vind dus dat als jij het echt niet wilt, het niet moet gebeuren. Jij hebt op dat moment maar 1 ding waar je druk om moet maken en dat is bevallen. En als er dan 'afleidende' factoren aanwezig zijn lijkt me dat niet bevordelijk voor de bevalling.
Heel veel succes met het oplossen van deze situatie en met bevallen straks.
groetjes Kirsten