help

HELP! ik heb een dochter van nu 6 weken oud,de eerste 2 weken gaf ik frisolac normaal en ze was een heel tevreden meisje, maar sinds de laatste 4 weken is het echt knudde met de voeding! ze heeft veel last van darmkrampjes en ze krijst het uit tot ze er bijna in blijft! Van het cb werd gezegt dat ik maar moest gaan mengen met frisolac comfort. heb dat ook gedaan 50/50, nou toen was het sproeipoep en nog harder janken. we hebben het toen maar met 2 schepjes gedaan en nog steeds krampjes, het leek wel als het juist erger werd met de krampjes! venkelthee hebben we ook al geprobeerd, werkte ook niet! Nu hebben we cinababy dat helpt een beetje maar nog steeds heeft ze last, ze huilt echt uren, gisteravond bijv. smiddags heeft ze redelijk geslapen maar savonds van half 6 tot vannacht 1 uur heeft ze alleen maar gehuild! en zo gaat het al weken, ik en mijn man worden er echt moedeloos van, de een zegt dit en de ander weer dat.
en dan heb je mensen die zeggen dat je maar moet genieten van deze tijd nu ze zo klein is, nou om eerlijk te zijn mag ze van mij wel ouder zijn! het is gewoon vermoeiend en afentoe trek ik het echt niet meer.
nog meer mensen die dit herkennen ??

groetjes Therese
 
Geloof me, Therese, dit gaat echt over!!! Het lijkt nu allemaal heel klote, ik weet er alles van, maar het gaat over. Mijn baby is nu 10 maanden en ik vond er in het begin geen bal aan. Mijn baby sliep goed, at goed, deed eigenlijk alles goed, maar toch.... genieten??? Nee, niet echt als ik eerlijk moet zeggen.
Dit was even om je een hart onder de riem te steken wat betreft de gevoelens van je baby.

Over de krampjes... Ook die heeft Sanne niet gehad, maar ik heb wel eens rooibos thee gehoord en inderdaad Cinababy. Sanne deed in het begin wel veel spugen en toen zijn wij ook over gestapt op Frisolac Comfort. De eerste keer dat ze het kreeg, was het bij ons ook krijsen, maar dat ging wel over en sindsdien hebben we nooit meer ergens last van gehad. Wel is het inderdaad zo dat de poep van je baby ontzettend dun (en geel) word. Dat had Sanne ook. Maar bij ons op het bureau zeiden ze dat dat erbij hoort. Als je nog iets wil weten, mag je me best mailen hoor.
nicole1@ilse.nl en heel veel sterkte!

Nicole
 
Tja, ik herken het allemaal. Mijn dochtertje is nu bijna 10 weken. Vanaf week 3 heeft ze enorme last van krampjes gehad. Ik geef borstvoeding en dacht dus dat het daar aan lag. Op een gegeven moment heb ik dat maar uit m'n hoofd gezet want ik durfde anders niets meer te eten. Venkelthee, cinababy, ik heb het ook allemaal geprobeerd maar het hielp geen ene ruk. Sinds een week of 2 is het een stuk minder. Maar ze heeft het nog steeds alleen niet meer die hele avonden (en dat scheelt al een hoop...). Ik legde haar altijd met haar buikje op m'n benen en dan m'n pink in haar mondje (ze heeft enorme zuigbehoefte). Het ziet er niet uit maar het verzachtte bij haar de pijn wel.
Helaas kan ik ook alleen maar zeggen: Het gaat echt over! Effe door de zure appel heen bijten.

Sterke!

Mascha
 
hoi theresa

ik heb een hele goeie tip voor je.
ik heb een baby van 5 weken met darmkrampjes,wat echt goed helpt is
abc dophilus poeder te koop bij de tuinen of reformzaak is wel 25 euro maar helpt echt. staat ook in het boek van daphne dekkers De geboorte van een moeder. suxes
 
Dank jullie wel voor de tips en reacties!
We zijn vandaag maar naar de huisarts gegaan om te vragen wat we moesten doen, want van het CB werden we ook niet wijzer, eerder in de war.
Het is eerste wat ie vroeg naar ons verhaal was als we haar al achter het behang konden plakken, zie hij snapt het !! :)
Hij heeft ons geadviseerd om omneo1 te gaan proberen, dus daar zijn we vanmiddag mee begonnen en nu maar hopen dat het goed gaat.
Ik heb haar vanmiddag ook op haar buikje laten slapen en dat ging goed, vind ze wel prettig. maar ik vond het een eng idee i.v.m wiegendood en dat soort enge dingen wat je hoort, maar de arts zei dat we ons daar niet zo druk om hoeven te maken en dat wij en hij er ook groot mee zijn geworden, heeft hij wel weer wat gelijk in.
maar goed ga stoppen voor nu, en nogmaals bedankt !!

groetjes Therese
 
Hoi Therese.
Wij hebben ook het probleem gehad met krampjes. Avonden achter elkaar hebben we rondjes om te tafel gelopen om hem enigzins te laten stoppen met huilen. WIj zaten eerst op nutrilon en zijn overgestapt op Frisolac en binnen 24 uur hadden wij een ander kind. Zo zie je maar de een reageert beter op nutrilon en de ander op frisolac. Wij hadden wel net als jullie met frisolac comfort dat het veel erger werd dus zijn we terug gegaan naar gewone frisolac.Heel veel sterkte, en het genieten komt later, daar zou ik me niet schuldig over voelen dat is bij mij ook pas later gekomen.
 
Nou we hebben nu zeker een ander kind!! het gaat harstikke goed, alleen s'avonds slapen wil ze niet echt , maar het kan ook een avondmens zijn ;-), maar overdag en snachts gaat het harstikke goed, niet meer zo onrustig en geen hazeslaapjes meer!
Ze is ook veel vrolijker en kan lekker met haar tutten i.p.v proberen stil te krijgen.


 
Krampjes..hoe weet ik of ze krampjes heeft??? Ik geef borstvoeding, en sinds 3 dagen doet ze nix anders dan overgeven na de voeding en huilen !!!
Ik heb der zeker 1,5 uur voor nodig om haar rustig te krijgen en dan is het alweer bijna tijd voor de volgende voeding. Wordt der tureluur van....
 
Terug
Bovenaan