help

Hoi dames
kan iemand me aub helpen ik weet nou echt niet meer wat ik moet doen. Die kleine van me blijft maar huilen in het begin was ze lekker rustig maar nu.... Ik kom niet eens meer aan me huis houden toe laat staan aan mezelf. Ze heeft ook last van darmkrampjes maar ik zie dat dat het niet alleen is soms zie ik gewoon dat het geen darmkrampjes zijn maar dat ze alleen maar blijft bleren. Ik gebruik nu sab simplex voor darmkrampjes maar dat scheen ook goed te helpen als je baby onrustig is maar dat wilt dus niet echt lukken petra als jij dit toevallig leest heb je misschien tips voor me en alle andere mama's ook. Echt ik hewb respect voor al jullie mama's want ik had echt niet verwacht dat het zo zwaar is ik ben ook pas 19 misschien ligt het ook daar aan maar ja ik gedraag me niet als een maar blijf toch jong. Echt aub HELP

alvast bedankt groetjes karima mama van Jasmina (6 weken)
 
Hoi Karima!

Het is voor ons moeilijk om van een afstand te bepalen wat er met je dochter aan de hand is. Als je zelf het gevoel hebt dat je het niet aan kan en je onrustig bent, kan het best zijn dat je dochter dit aanvoelt en hier zelf ook onrustig van wordt. Dat je nu even niet aan jezelf toekomt is logisch. Je dochter is nog maar 6 weken en de eerste maanden is het naast genieten toch ook een beetje je hoofd boven water houden en jezelf wegcijferen. Troost je met de gedachte dat dat echt beter wordt als ze wat ouder is. (Vanaf een maand of 3 kun je dit al merken). Als je echt het gevoel hebt dat het je teveel wordt kun je beter even afstand nemen en iemand inschakelen die even op je dochter past. Al is het maar een uurtje, dat je even de stad in gaat of gewoon even lekker een wandeling gaat maken. Is er zo iemand in de buurt? Je moeder, schoonmoeder of een vriendin. En hoe zit het met je vriend/man? Kunnen jullie de taken een beetje verdelen? Je kunt dit alles natuurlijk ook op het consultatiebureau bespreken, misschien kunnen zij je nog goed advies geven.

Wat de darmkrampjes betreft: Bij mijn dochter werkte ABC Dophilus heel goed. Te koop in de reformwinkel. En haar op haar buik op de binnenkant van je onderarm leggen met haar hoofd richting je schouder. Met je andere hand wrijf je dan over haar buikje. En een kruikje of warme doeken op haar buikje leggen. Krijgt ze borst of flesvoeding? Bij borstvoeding moet je er natuurlijk goed op letten wat je zelf eet. Geen gekruide dingen, uien, paprika, knoflook en kerrie, dat soort dingen. Met de fles kun je tussendoor even stoppen zodat ze even een boertje kan laten. Misschien drinkt ze te gulzig en te snel achter elkaar zodat ze teveel lucht in haar buikje krijgt.

Dit blijven natuurlijk allemaal adviezen van een leek (Ondanks dat ik best wat ervaring heb opgedaan met mijn dochter van bijna 10 maanden) en schroom dus niet proffesionele hulp in te roepen (CB en/of huisarts) Daar zijn ze voor. LAat ze ook maar eens wat nuttigs doen! En nogmaals: Troost je met de gedachte dat we allemaal door deze fase heen zijn gegaan er er weer goed uit zijn gekomen en dat er een heleboel met jou zijn die momenteel hetzelfde meemaken! En: HET GAAT VOORBIJ! TWijfel niet teveel aan jezelf en aan je leeftijd. (Als je zo jong bent kun je juist nog een hoop hebben toch?:)) )Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt. Heel veel sterkte en geniet van je dochter!!!

Gr. Marieke
 
hoi karima,

wat vervelend voor je en idd ben ik het ook ens met marieke.
mischien kan het ook wel een koemelk allergie zijn, maar ook ik ben een leek dus kun je dit mischien beter even aan het cb of ha vragen.
kop op meid, het gaat idd over hoor!
mijn zoontje is nu 6 maanden en ook ik ben door die periode heen gegaan.
heel veel sterkte
gr. wendy
 
hoi,
ik herken het wel hoor! bij mijn dochter bleek het gewoon honger te zijn! ik ben overgegaan op voeding voor hongerige baby's en alle klachten waren voorbij! ik kan natuurlijk niet inschatten wat er met jouw dochter aan de hand is. je kunt een extra flesje geven om te kijken of het honger is. ik weet niet of je flesvoeding geeft. je kunt echt wel bellen naar het cb of de wijkverpleegkundige bellen dan komen ze thuis langs. schaam je hier niet voor want het is een hele omschakeling zo'n verantwoording voor een kleintje. ik wens je heel veel sterkte en probeer ook te genieten van je dochter.
mijn dochter is al 8 mnd en groeit zo hard!

groetjes Anna
 
Ik heb weinig tips, maar ik wil je sterkte wensen. Alle kindjes slapen in het begin veel en later worden ze steeds wakkerder. Regelmaat is belangrijk, slapat je kindje wel goed? Als je kindje nml. slecht slaapt, is het heel moe, drinkt dan ook slecht en huilt om honger en moeheid. Maar als het darmkrampjes zijn is er volgens mijniets aan te doen dan veel geduld hebben. Nogmaals sterkte, Carla.
Carla
 
Bedankt dames!
Dinsdag komt er iemnd vh cb langs en ik hoop dat ze me kan helpen. Heeft toevallig iemand van jullie msn ? misschien kunnen we babbelen. het kan zijb=n dat ik nu ff vreemd typ maar dat komt omdat me schatje op mijn schoot zit.

groetjes karima
 
Jeetje meid moeilijk hoor als je kleinte zo erg veel huilt.

Als het cb komt misschien vertellen ze iets over de babykoffer (weet niet precies hoe die heet) maar dat is een koffer met allerlei info over huilbaby's en daar zitten ook hulpmiddelen in. Bv een hangmatje en dat soort dingen.

Verder is het lekker veel knuffelen als ze daar rustig van word. Want ze is nog klein misschien wil ze heel graag haar mama ruiken/voelen.

Zo als iedereen al gezegt heeft het gaat echt voorbij straks kan ze wat meer en dan word het voor haar ook leuk om lekker te liggen en te spelen.

Groetjes joyce mama van Mara
ps heb msn.
 
hoi joyce,
Ik denk zelf eigenlijk dat ze een hongerige baby is. Want ze heeft afgelopen nacht geen oog dicht gedaan wat ze normaal wel deed. In het begin was ze na haar flesjealtijd tevreden en nu blijft ze daarna happen, geef haar het fopspeentje en die pakt ze dan heel gulzig aan. maar zodra ze door heeft dat er niks uit komt begint ze te huilen voor de rest is het eigenlijk een rustige baby, want huilbaby's die blijven toch huilen ook al draag je ze of niet? En het cb denkt dat ze een prikkelbare baby is. Ik zelf houd het op de hongerige baby, maar dan moet ik dus afwachten tot ze langs komt. Nou mijn msn is spoor62@hotmail.com kunnen we misschien een beetje kletsen. groetjes karima
 
Terug
Bovenaan