Help

Ik weet soms echt niet meer wat ik moet doen. De moeder van mijn vriend mijn zoon zijn oma dus luistert gewoon niet helemaal naar mij. Eers begon het al met zijn voeding. Mijn zoon ging er een nacht slapen. De volgende dag was er een halve pak voeding leeg(was een volle)Elke keer als hij een beetje huilde had ze hem eten gegeven. Weet je hoe vaak een kind een beetje jengeld om verschillende redenen. Dat snapt ze niet. Zijn hele ritme was verstoord door die ene nacht. Ook als ik mijn zoon daar een schone luier of kleren aan doe en hij gaat jengelen moet ik normaal doen want ik breek zijn armen of benen en zij weet dat natuurlijk beter. Net alsof ik mijn kind zijn armen ga breken.Dan vind ze zijn kleren te klein en moet ik ze weggooien en dat doet pijn bij hem en ze passen nog makkelijk. Laatst had hij daar geslapen en de voeding gaat nu beter omdat ik maar net genoeg voedingen mee geef. Had haar wel een fles diksap gegeven omdat hij snachts soms wakker word en dan mag hij wel drinken maar geen eten. Ga ik mijn zoon halen pak hem uit de cosi en stinken naar plas. Getver! Ik hem uitkleden zijn luier was helemaal geel en doorweekt. Zijn rompertje was ook een beetje nat. Had geen schone meer zegt ze dat ik die natte wel aan kan doen bij hem want het kwam niet door de urine maar van het zijveren. Het rook duidelijk naar urine en zeg ik trek geen natte kleren aan dan maar geen rompertje. ook nog een schone broek en trui aan gedaan want mijn zoon was nat. Ze vond het maar belachelijk. Je laat je kind toch niet in natte kleren rond lopen doe je zelf toch ook niet. Wil ik zijn spullen in pakken zegt ze de gele pyama heb ik uitgewassen. Waarom dan? Omdat hij zich helemaal onder gepoept heeft. Gatverdamme hoe kan dat nu weer? Ik denk laat zitten want er was bezoek. Ik verder de spullen pakken. De diksap. Er was gewoon meer dan een kwart uit en dat in nog geen 24 uur. Hoeveel drinken heeft ze hem wel niet gegeven. Dat mag helemaal niet. Gek he dat hij zich helemaal onder poept.Zijn darmpjes zijn dat niet gewent. Hij had ook nog krampjes gehad want ze vroeg hoe vaak hij dat had. Bij mij is het maar zelden voorgekome. Ik word daar een beetje gek van hoor. Ze laat hem ook gewoon aan een lege fles zuigen terwijl dat absoluut niet mag. Mijn zoon jengelt altijd als t eten op is en zij zegt dat hij zo leert dat de fles op is. Nou ik heb altijd de fles meteen uit zijn mond gehaald en dan meteen afleiden is t ook zo over.Zij neemt mij niet serieus vind ik.Ik ken mijn eigen kind en niet zij.Ik deed vroeger dit en dat en zus en zo. Ik wil mijn kind niet leren dat hij iets krijgt als hij huilt.Door haar ga ik me vaak kut voelen omdat ze alleen negatieve ktitiek heeft.
 
Beste anoniem,

Dit klinkt erg vervelend. Ik denk dat de enige oplossing is om met je schoonmoeder en je vriend (deelt hij je mening hierin?) om de tafel te gaan zitten om dingen uit te praten.
Op het moment dat jij je kind bij haar laat logeren, kun je verwachten dat niet alles gaat zoals je zelf gewend bent... als alles moet zoals thuis kun je je kind beter niet uitbesteden. Haar proberen uit te leggen dat je kindje een paar dagen uit z'n doen is als het er heeft gelogeerd helpt misschien wel.
Praten lijkt me hier hoognodig voordat dit bijvoorbeeld tussen jou en je vriend komt te staan (het blijft ten slotte wel zijn moeder)!
Sterkte..
 
Ik heb al met haar gepraat maar ze is zo eigenwijs. Ze zegt altijd ik heb er 4 groot gebracht.Dat snap ik maar ik doe t op mijn manier. Ik snap dat dingen anders gaan bij haar maar sommige dingen kan ik niet waarderen. Als ik zeg om de vier uur eten moet dat ook gebeuren. dat is zijn ritme.Zij denkt dat hij altijd honger heeft als hij huilt maar dat is niet zo.Ze huilen ook om aandacht en van die dingen allemaal.Hij mag niet teveel krijgen.Is slecht voor zijn darmem en nieren.Ik moet haar kunnen vertrouwen maar dat gaat zo niet.Voor mijn vriend breng ik hem dan naar haar als we weg moeten maar liever niet hoor. En als hij huilt kan ze me bellen en vragen wat er met hem is want ik ken mijn kind en dat zeg ik ook tegen haar maar dat doet ze ook niet.Hij had laatst last van zijn tanden en ik had hem even aan een vriendin mee gegeven(had ze me aangeboden)zodat ik even en middagje mijn andere dingen kon doen.Gingen we even naar haar en ze vond t belachelijk.Ik zei dat hij gewoon veel huilt en ik had even rust nodig.Ik moest mijn zoon maar vanalles gaan geven zodat hij geen pijn had en het was niet normaal dat ik hem niet vanalles gaf.Ik had hem af en toe een zetpil gegeven maar dat mag niet teveel en ik had van die druppels gehaald voor de pijn maar dat was niet genoeg.Maar ik kan toch niet vanalles door elkaar gaan geven en hem helemaal volproppen met medicijnen.Is hij veel te klein voor.(5 maanden)En met liefde en troost kom je ook een eind. Daarom zij geeft mij een slecht gevoel en t gevoel dat ik een slechte moeder ben terwijl ik zo mijn best doe en liefde geven is toch heel belangrijk. In haaar ogen is niemand zo goed als zij. Daarom kan mijn vriend mij geen liefde geven. Omdat hij het zelf nooit gehad heeft. Hij is wel lief voor me maar het is anders dan ik gewent ben.
 
Dit klinkt wel dramatisch. Is het niet mogelijk om wat afstand te nemen van je schoonfamilie? Familie hoef je natuurlijk niet perse wekelijks te zien.
Heel veel sterkte.
 
Poeh poeh, wat een verhaal. Als praten echt niet helpt, dan zou ik persoonlijk, maar dat is echt mijn persoonlijke mening hoor, mijn kind er niet meer heen brengen om te blijven logeren. Dan alleen erheen als je er zelf bij bent en de controle hebt. Werkt dit ook niet, dan niet meer gaan, klinkt hard, maar het welzijn van je kind en ook van jezelf gaat boven dat van je schoonmoeder!

Je bent absoluut geen slechte moeder omdat jij je kind niet wilt volstoppen met medicijnen, integendeel! Laat niemand je dat gevoel geven.

Veel succes, en laat even weten hoe het verder loopt!

Groetjes Petra
 
Ik snap niet waarom je je kind aan iemand durft toevertrouwen die niet naar jouw wensen wil luisteren, die je kind volstopt met veel te veel flesvoeding, diksap. Wat wil je schoonmoeder: een te dik kind met straks gaten in zijn tanden.
Ik vind je een slechte moeder als je je kind naar zo iemand toebrengt en het daar laat logeren. Sorry hoor. Jij bent toch de moeder, dus jij hebt de zeggenschap, niet zij.
En dat ze al 4 kinderen heeft grootgebracht... pfff. Als je je kinderen honden- of kattenvoer te vreten geeft worden zo ook groot, maar daarom doe je dat toch nog niet.
 
gewoon niet meer naar je schoonmoeder brengen om te logeren of op te passen. Wat maakt jou het nou uit wat zij van je vindt, je weet zelf toch beter. Het is je schoonmoeder maar!!!
 
Terug
Bovenaan