Help!

A

Anoniem

Guest
Ik zit en beetje in twijfel!
Mijn dochtertje had gisteren al niet zo'n volle plasluiers als normaal, maar ze plaste wel gewoon en is heel alert. Dus ik maakte me geen zorgen.
Vanmorgen (ze heeft trouwens weer doorgeslapen van 20.15 tot 8.15!) wilde ik haar om 8.15 verschonen en was ze helemaal droog! Terwijl ze normaal na een hele nacht echt wel een flinke zware plasluier heeft...
Nou, dat is wat voor mij...ga ik me meteen zorgen maken...
Vooral met dit weer, ben zo bang dat ze uitdroogd ofzo.
Zou ik voor de zekerheid even de huisarts moeten bellen of is dat overdreven in dit geval?
Ze is wel nog steeds alert en doet verder heel gewoon.

Nu ging ik eens even op internet zoeken wanneer je precies contact moet opnemen met de huisarts maar daar kom je ook niet goed wijs uit helaas.
Wel kwam ik op een site (volgens mij ouders.nl) waar ik nu helemaaaaal door ben gaan twijfelen!
Daar staat dus: Kinderen in de leeftijd tot 6 mnd en een gewicht van meer dan 6 kilo hebben ongeveer een liter (minimaal 800 cc) melkvoeding per dag nodig...maar daar kom ik dus nooit aan!
Ze (is nu 5 mnd) krijgt nu 4 keer 180 cc en 6 schepjes voeding (is dus 200 cc voeding schrijven ze daar). Ze zit dus aan 800 cc per dag, als ze alle flessen leeg zou drinken!!! Maar ze laat van de 4 flessen van ongeveer 2 flessen meestal zo'n 30 of 40 cc staan...dus drinkt ze ongeveer 720 cc op een dag!
Ze krijgt er wel fruit/en of groenten bij maar dat mag je niet meetellen. (als ik dat trouwens niet geef drinkt ze een aantal flessen ook niet leeg, het ligt dus niet aan het fruit en de groenten)
Arggg waarom ben ik nou op die site terecht gekomen, ga ik meteen zo van twijfelen!

Wat zouden jullie doen???

o, erg he, dat getwijfel.

Ik zou vandaag even kijken hoe het gaat! Of ze dan wel plasluiers heeft.

Mijn zoontje had gisterenmorgen ook een minder volle luier als
normaal.Ik heb wat diksap gegeven bij de fruithap. Heeft ze geen koorts?

Je moet het wel goed in de gaten houden en desnoods bel je toch voor de zekerheid even de HAP!

Succes!

Ik zou voor de zekerheid toch maar ff contact opnemen met de huisarts. Beter een keer teveel gebeld dan te weinig. Zeker met dit weer moeten ze goed drinken. Misschien kan je tussendoor wat water geven?
Katie is nu 3,5 maand en drinkt zeker 5 flessen van 200 cc. En soms laat ze op een dag 10 a 20 cc staan. Dus dan komt ze uit op 980 cc.
En als ie de hele nacht niet geplast heeft lijkt mij ook niet echt goed.
Succes

Tja, wil je ook niet bang maken ofzo, maar inderdaad...
ik zou het ook vreemd en vervelend vinden als Julia na (zo'n lange!) nacht geen zware plasluier heeft. En inderdaad met dit warme weer is goed drinken wel belangrijk!
Het kan zijn dat je kindje gewoon met minder vocht toe kan, dat van die 800 a 1000 cc is vast een gemiddelde (en als je borstvoeding geeft, zoals ik, weet je helemáál niet wat ze drinken!), maar als ik jou was zou ik toch even de HA bellen. Alleen al voor je eigen gemoedsrust! Is er niks aan de hand (volgens hem), dan kan je daar in ieder geval gerust over zijn!
Succes!
Groetjes,
Anne.

hoihoi,

ik zou ook idd even de HAP bellen, om even na te vragen of het wel goed is, dinand had vanmorgen wel iets minder geplast als normaal, maar wel genoeg, ik geef met dit weer wel een flesje diksap ong. 125 cc, volgens mij zijn het allemaal richtlijnen met hoeveel ze moeten drinken, dinand heeft 5 flesjes van 170 cc, dus das ong. 850 cc op een dag en daar spuugt ie ook weer een  80-100 cc van terug, maar voor de rest doet ie het goed, dus zou me maar niet te druk maken, ze doet het toch hartstikke goed zo!

groetjes susanne

Hallo dames,

Om makkelijk na te gaan of je kind uit droogd of niet, kan je het zelf testen.
Als je op bijvoorbeeld het handje haar vel/spek   tussen duim en wijsvinger houd en daar na weer los laat.
Als je kindje d'r velletje terug veert, is het niet uitgedroogd.
Blijft het omhoog staan en veert het langzaam terug dan HA bellen.

Sterkte met die onzekerheden!!

Hoi,
Dat van die droge luier is idd wel vreemd na zo'n lange nacht. Ik zou even goed in de gaten houden hoe het nu gaat met de plasluiers en anders idd even bellen.
Dat van die hoeveelheid melk, daar moet je niet naar kijken joh! Dat zijn idd maar richtlijnen en gemiddelden. Mijn dochter drinkt 4 flessen van 210 (dus 240) en die laat soms zelfs 100 cc staan!
Je kan haar wel wat vaker sap of water tussendoor geven, maar dat deed je volgens mij al.
Die test van dat vel tussen je vingers houden is niet helemaal betrouwbaar. Want zodra het idd blijft staan, ben je eigenlijk al te laat.
Hou haar goed in de gaten en bij twijfel gelijk de ha bellen.
Laat je even weten hoe het gaat?
Sil

Hallo,

Mijn dochter is 6 maanden en weegt meer dan 6,5 kg. We zijn al blij als we haar 600cc kunnen laten drinken. Op het CB vonden ze dit ook niet vreemd. En fruit kun je wel als vocht mee laten tellen. Dus het is niet echt weinig wat ze binnen krijgt.
Maar na een hele nacht geen plasluier is inderdaad vreemd. Blijf gewoon alert en blijf de plasluiers tellen, want daar vragen ze vast naar bij de HA of CB. Ik geloof dat ze er drie of vier op een dag moeten hebben.

groetjes,
Sabine

Terug
Bovenaan