Help!!!

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

ik ben moeder van een vrolijke, gezellige dochter van 7,5 maand oud. Op dit moment zit ik echt met m'n handen in m'n haar. Ik weet al vanaf de geboorte dat ze weinig slaap nodig heeft, maar nu breekt het me heeeeeel erg op. Ben hele dagen sjagie en dat is voor niemand hier in huis leuk.
Ze slaapt overdag 3 soms 4x een half uurtje/drie kwartier, dit vind ik nog geen ramp. Maar de nachten....ooooh zo erg...gewoon 4 a 5 keer wakker per nacht. Ze huilt niet maar zit in kruipstand lekker vrolijk te wezen. Dat is ook wel fijn, ze huilt heel weinig en is door het weinig slapen ook niet vervelend. Dit probleem is er al vanaf haar geboorte, dan slaapt ze ineens weer een week goed door, en dan weer weken niet.
Ze heeft een vast ritme, 9.00 eerste fles, 11.00 fruit, 13.30 fles, 16.30 groente+ fles, 20.30 fles.
Als ik 's nachts haar speentje in haar mond doe, slaapt ze meestal meteen verder, maar na een uur begint het weer....please,,,wie heeft er tips of herkenning.

Een moeie mama!

Hoi,

Dit klinkt mss raar maar er zijn geen andere ' kleine probleempjes' die je ukkie heeft??
En is dit altijd?? of sporadisch?? het kan een sprongetje zijn, maar er kan ook een grotere achterliggende reden zijn (hoeft niet perse hoor!) Ik probeer een beetje mee te denken...

En qua andere 'probleempjes' bedoel ik, geen last van bijv; reflux, harde ontlasting, veel (overmatig) hikken, overstrekken???

Groetjes Debby mv B'Elanna

Wat lief zo'n snelle reactie!
Ze heeft sinds ze vastere voeding krijgt wel hardere ontlasting. En ik moet er ook bij vermelden dat ze de eerste maanden heel erge buikkrampen heeft gehad (dus ons eetritme word maar heel langzaam uitgebreid) en nachten lang huilde van de pijn. Maar nu is het echt op en af...een weekje of wat doorslapen en dan weer een paar weken mama pesten.
Het is zelfs zo dat ik haar rond half zes zesuur als ze weer wakker word bij ons in bed pak...ik weet dat het fout is maar ik kan dan echt niet meer.
Soms denk ik weleens...zou ze daarom nou heel de nacht wakker worden...omdat ze weet dat ze uiteindelijk bij ons mag?
Maar een moe kind slaapt toch gewoon door? Ze huilt ook niet als ik rond zes uur haar tutje geef i.p.v. haar pak, dus.....ik weet het echt niet meer.

Hoi,

Misschien een rare vraag, maar waarom laat je haar niet lekker in d'r bedje aantutten? Blijkbaar heeft ze het goed naar d'r zin ook al slaapt ze niet en misschien als jij het een beetje los kan laten dat je er zelf lekker doorheen kan slapen. Als ze echt begint te huilen dan merk je het vanzelf wel!

Oh en over dat gezellig in bed nemen, wij doen dat met Heather ook hoor!

Groetjes, KT

hoi,mijn zoontje is ook 7,5 maand oud en word s'nachts ook wel eens wakker en begint dan tegen zijn knuffes aan te kletsen maar wij laten hem dan lekker kletsen en dan valt hij vanzelf weer in slaap.

ik zou zeggen probeer dat eens.zolang ze niet huilt ofzo zou ik niet naar haar toe gaan...

succes ermee

groetjes debbie

quote: KT reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-07-2007 10:54:56'));

Hoi,

Misschien een rare vraag, maar waarom laat je haar niet lekker in d'r bedje aantutten? Blijkbaar heeft ze het goed naar d'r zin ook al slaapt ze niet en misschien als jij het een beetje los kan laten dat je er zelf lekker doorheen kan slapen. Als ze echt begint te huilen dan merk je het vanzelf wel!

Oh en over dat gezellig in bed nemen, wij doen dat met Heather ook hoor!

Groetjes, KT

Hoi KT,

ik laat haar ook even haar gang gaan maar als ze haar slaap weer wil pakken heeft ze haar tutje nodig en die is er dan al uitgevallen. Ik moet hoe dan ook naar haar toe, dus doe ik dat meteen zodat ik zelf ook door kan slapen.
Word jou dochter daar niet wakker van...met de gedachte ik wil bij papa en mama liggen?
Groetjes MK

Hoi hoi,

Thijn wordt ook wel eens wakker snacht's.... Gewoon lekker laten liggen. Zodra jij elke keer je kindje aandacht geeft zal je kindje nooit doorslapen. Dit is wat ze mij bij het cb hebben vertelt. Het zal de eerste paar nachten niet meevallen maar het werkt echt heel goed. Gewoon lekker laten liggen, ook al huilt je kindje.. Je kindje moet wennen aan het feit dat hij niet meer de aandacht krijgt die hij verwacht snacht's.. Komt echt goed..

Groetjes Bianca

quote: debbiew reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-07-2007 11:19:28'));

hoi,mijn zoontje is ook 7,5 maand oud en word s'nachts ook wel eens wakker en begint dan tegen zijn knuffes aan te kletsen maar wij laten hem dan lekker kletsen en dan valt hij vanzelf weer in slaap.

ik zou zeggen probeer dat eens.zolang ze niet huilt ofzo zou ik niet naar haar toe gaan...

succes ermee

groetjes debbie

Hoi Debbie,

Als ze op handen en knieen zit is ze dat ook weer zo beu. Dus daarna begint ze wel te jammeren om haar tut, anders valt ze niet in slaap.
Dus ik kan wel lekker blijven liggen, maar moet er op een gegeven moment toch uit.

Terug
Bovenaan