help :(

Hoi Do,

Hij zou dus wel heel graag zijn kind zien?!
Jullie zouden voor het introduceren ook advies kunnen inwinnen bij een kinderpsycholoog als je je daar zorgen over maakt,, die kan misschien advies geven over hoe hij haar het beste kan benaderen als het zover komt!
Aangezien jullie inkomen niet zo heel hoog is, als ik het goed heb begrepen zou je zelf ook recht hebben op een advocaat van onvermogen, ook de allementatie houd daar rekening mee, ze kunnen namelijk jullie gezin niet zomaar 400euro laten betalen na 7jaar en daar jullie en jullie kinderen voor laten lijden!
Ik hoop dat jullie er samen uit en doorheen komen en het zou natuurlijk mooi zijn als hij toch contact krijgt met zijn dochtertje, uiteindelijk is dat ook voor haar heel goed!

Veel succes en sterkte, houd je ons een beetje op de hoogte?

Liefs MJ

heyhey

ja, erwin wilt dolgraag een band opbouwen met zn kindje. hij heeft er behoorlijk verdriet van, al zolang als dat ik hem ken.
maar we moesten alles eerst op een rijtje zettten.
sinds kort heeft hij nu een vast contract, een goed huis enz

erwin verdient te veel voor prodeo.
we zouden alles evt uit eigen zak moeten betalen.

ik heb net mn tante gesproken, die in een soort gelijke situatie zat.
ik ben nu een stuk wijzer geworden en weet dat als t zo ver, wij letterlijk aan de gevel moeten liggen voor dat kind.
alleen die advocaat kosten al!
ze schijnen dus helemaal geen rekening te houden met jouw situatie. ook al zou je 10 kinderen hebben, das niet ons probleem. jij kan dat bedrag missen vinden wij dus dat ga je ook betalen.
dit is letterlijk tegen mn oom en tante gezegd.

als dit allemaal dus doorzet, kunnen we dus idd onze portomonees open trekken.
advocaat kosten, allimentatie en dan nog eens een kinderkamer die helemaal verbouwd moet worden, ingericht, kleertjes kopen, kinderwagen enz enz.
fijne feestdagen voor ons hoor.

ik vind die kinderpsygoloog wel een heel slim idee idd.
maar we wachten eerst maar even af of we zowieso een poot hebben om op te staan wat omgang betreft.

wordt vervolgd.

liefs, do

Hey Do,

Wat een gedoe allemaal en ik kan niet echt de goede woorden vinden. Ik vind het in ieder geval enorm rot voor je!

Doe het rustig aan, luister goed naar je lijf en denk om jezelf! Sterkte meis!

Liefs Lientje

hee do

wat een gedoe zeg
hoop voor jullie dat er snel opheldering is en dat jullie eruit gaan komen want al die stress is idd niet goed voor jou en je kindje maar ook niet voor ewin en nathalia

heel veel sterkte

liefs maurilla

daar ben ik weer.

juridisch loket heeft me net terug gebeld.

dokken moeten we zowieso dus als we slim zijn, zetten we alles nu zelf in werking.
niet via een advocaat, maar via een mediator (een tussenpersoon zeg maar)
dan zijn de kosten voor ons een heel stuk lager en zit er een kans in dat we een omgansregeling kunnen treffen.
maar dan moeten we alles nu wel gelijk in werking stellen, voordat zn ex met een advocaat aan komt want dan houd heel t feestje op.
weigert zn ex de mediator, moet t alsnog via advocaten, maar dan hebben we in iedergeval t beste geprobeerd. ( en t goedkoopste)
en dan wachten we natuurlijk net zo lang totdat zij eerst met een advocaat komt.

allemaal bedankt voor jullie reacties en t lezen van mn verhalen.

als we meer weten horen jullie van ons.

liefs, do

Hoi Do, velen hebben gereageerd op je situatie wat betreft het kindje van Erwin, maar kan me herinneren dat je ook baalt van het opnieuw contact zoeken van je schoonmoeder...Ik heb dat meerdere malen op deze manier meegemaakt, en (bijv. met de komst van onze 2e) dat zij weer contact zocht en wij er weer op in zijn gegaan.Dat hebben we in totaal 3 keer gedaan en nu...wij zijn over 3 weekjes alweer 13 jaar samen, hebben we 2,5 jaar geen contact meer met zijn ouders.
Echt uit zelfbescherming hebben we deze keuze gemaakt.We hebben het zo vaak geprobeert, al was het voor de kinderen, want voor een buitenstaander ben je zo die ontaarde moeder die haar kinderen weg houd bij hun oma...Pff, wij zien het inmiddels zo dat onze kids 1 opa en 1 oma hebben en dat zijn mijn ouders en daar hebben ze genoeg aan, als ze later contact willen zoeken met zijn ouders houden wij ze niet tegen, totaal niet.Maar denk dat dat er voorlopig niet van komt, daar de oudste er getuige van was toen oma zo uitviel naar mama...Mijn kids gaan voor alles, en die hoeven oma dus zo niet mee te maken, zo doen oma's toch niet, was dan ook een uitspraak van mijn oudste destijds....
Inmiddels zijn we enkele jaren verder en voelen wij ons enorm ontspannen in het leven staan.Ik ben niet meer boos op ze, het stamt van zoveel jaren terug allemaal.(Begon na het overlijden van mijn zusje, dat ze het niet kon verteren dat wij in het weekend vaker bij mijn ouders zaten na haar overlijden, gewoon om samen te zijn, en mijn ouders te steunen, dan dat we bij haar op de koffie kwamen etc etc)
Wil je alleen maar zeggen...maak een afspraak met jezelf (en met Erwin natuurlijk), als jullie het nog 1 keer willen proberen doe dat dan, maar hou het dan daarbij, puur uit zelfbescherming van jou en je gezondheid, en al helemaal voor Nathalia, anders is het voor haar een komen en gaan van oma wel in haar leventje en dan weer niet.Vind het wel enorm dapper dat je haar nog een keer een kans geeft, maar denk vooral aan jezelf en je gezinnetje.
Succes met de komende procedures die je in gaat...
Groetjes Roos.

hey roos

dank je wel voor je lieve berichtje.

wij hebben dit idd ook al afgesproken.
ze krijgt nog 1 kans, verziekt ze die, dan is het afgelopen. met mezelf heb ik afgesproken dat ze me niet meer kwaad kan maken.
hoe t ook zal lopen, dat gesprek. mij kan ze geen pijn/verdriet meer doen!
vergeven kan ik wel, maar vergeten nooit!
ik ben ook niet meer boos op haar, ondanks dat er toen behoorlijk wat is gebeurd. t is te lang geleden.
we hebben 2,5 jaar geen contact met haar gehad.
een dag nadat we aankondigde dat ik zwanger was.
ze was er vel op tegen.
als we gaan praten, gaat nathalia niet mee uiteraard.
daarna kijken we het even aan.
zolang ik er geen goed gevoel bij heb, krijgt ze nathalia ook niet te zien.
ook vind ik nog steeds dat nathalia haar (nog) geen oma hoeft te noemen.
dan weet ik zeker dat we met een verward kind zitten van: jij bent mijn oma niet!
(en das echt zo hoor want zaterdag had ze een snoepje van mijn oma gehad, dus ik zeg: geef oma eens een kus en toen liep ze dus naar mn moeder toe ipv mijn oma)
k heb nou zoiets van:
we wachten maar dat gesprek af, kijken hoe ze doet tegen ons en wat ze te zeggen heeft.
gelukkig zitten erwin en ik wat dat betreft allemaal wel op 1 lijn.

jouw gevoel ken ik idd ook heel goed.
toen we geen contact meer met haar hadden, viel er een ontzettende last van me af!
wat rot voor je oudste dochter dat ze er tussen in heeft gezeten zeg.
das toch iets wat ze de rest van der leven blijft onthouden.
praat je dochter er wel eens over? dat ze haar mist ofzo? of heeft ze zelf ook aangegeven van: die hoef ik niet meer te zien?

nou, jij ook rustig aan he! en nogmaals bedankt voor je verhaal, je reactie en t lezen van mijn verhaal.

liefs, do

Hoi,

En zijn jullie al iets wijzer geworden over jullie opties??
Je hebt nogal wat op het moment he!!
zwanger, schoonmoeder, oogjes en dit!
Probeer een beetje te ontspannen hoe moeilijk dat ook is!

Veel succes Gr MJ

Terug
Bovenaan