Help

Hallo meiden

Ik ben gisteren sinds twee jaar geleden weer voor het eerst op de weegschaal gaan staan ojee ik weet niet wat ik zag.

Ik ben in totaal vanaf mijn zwangerschap 30 kilo aangekomen en het is er niet af moet je nagaan

Ik heb begrepen dat jullie ook een afvaltopic hebben wat doen jullie om die extra kilos kwijt te raken. Ik heb iets oer een DR Frank dieet gehoord wie heeft er daar ervaring mee.
Ik moet iets doen dit is wel zo slecht voor mijn gezondheid pfff dat het zover moest komen jee
Ik rookte vroeger ook veel zeker anderhalf pakje per dag dat was voor Milton toen ik zwanger was van hem ben ik ook in 1 keer gestopt en die tijd is ook mijn zus overleden en ben ik maar meer gaan eten ipv om een sigaret te pakken.
Maar ja nou 2 kindjes rijker

Ik heb ooit het South Beach dieet gedaan. Is behoorlijk effectief, maar misschien wel llastig vol te houden. Je mag de eerste week helemaal geen zetmelen (aardappels, pasta, rijst, brood, etc) en na die twee weken maar met mate zetmelen. Tot je op je gewenste gewicht zit, dan ga je langzaam de zetmelen weer introduceren. Ik heb de eerste 2 weken niet volgehouden, ging bijna van mijn stokkie. Maar mijn vriend voelde zich er heel erg goed bij! Wat ik vooral goed vond van dit dieet, is dat ik veel geleerd heb over gezond en minder gezond en ongezond eten.

Maar misschien is het wel een beter idee als je eerst langs een dietiste gaat om je huidige eetpatroon te laten bekijken en daar wat aanpassingen in te doen? Vriendin van mij heeft altijd al overgewicht gehad en kreeg het er niet af. Nu met behulp van een dietiste eindelijk wel.

Sterkte!

Weight watchers heb ik in het verleden gedaan en vond ik prettig toen, maar vond het duur omdat je iedere keer als naar cursus gaat 10 euro moet betalen, dus omdat ik dat te duur vond ben ik daar mee gestopt.

Sonja bakker misschien wat?
dr frank dieet heb je nu boeken van liggen in de boekenwinkel dus zou die daar gewoon doorbladeren om te kijken of het wat voor je is, verder kan je daar informatie over vinden op
http://www.drfrankdieet.com/
http://www.eenkiloperweek.nl/

Zelf volg ik geen dieet, maar drink ik veel thee (zonder suiker en zonder zoetje) alleen als ik fris drink, barleduc met citroen smaak of cola light, verder probeer ik te ontbijten met 2 beschuiten en een glas melk, en doe er gewoon op waar ik dan zin in heb, als tussendoortje een grote plak ontbijtkoek en smiddags 2 broodjes met beleg waar ik zin in heb, en dan tussendoor smiddags wat fruit en dan s'avonds gewone warme prak maar probeer iets minder te eten dan wat ik gewend was, schep maar 1 keer op nu zeg maar, hihi
En s'avonds nemen we eigenlijk niets meer behalve drinken dan, soms wat fruit of bij heel erge trek yoghurt.
In het weekend neem ik gewoon lekkere dingetjes, zoals koekje bij de koffie en s'avonds toosjes of wat chips, wijntje o.i.d.
Maar dan wel met mate heej hihihi

Succes met afvallen, oh jah verder fiets ik veel met daniel probeer ik veel te wandelen, en zwem ik altijd op maandagochtend met daniel en ga na het halfuurtje zwemmen met hem, met hem naar het grote bad en zwem samen met daantje een paar baantjes, hihi, met mn boy zwemmen kost wel wat inspanning.

Vanaf november ben ik nu 9 kilo kwijt en wil het nu niet zo hard meer, vorige week weer veel gesnoept en nu weer wat ons aangekomen.
Zit nu op de 65, maar i.v.m. mijn lengte (net 1.60) moet ik voor een goede bmi moet ik naar de 60 kilo.

Verder kan je ook kijken of je het vergoed krijgt en via de huisarts naar een dietiste gaan.

Succes ermee,
Liefs Marina

hier heb ik goede ervaring met sonja bakker.
na zwangerscap van zifjon moet ik nog 5 kilo die is er binnen 3 maanden afgegaan. nu met zilvian moet ik nog 8 maar was het te zwaar nu al te dieten hij is pas 4 maanden en heb me energie echt nodig. sout beach heb ik ook geprobeerd maar vind dit verschrikkelijk, dr franken lijkt hier op.
Maar aangezien je geen dingen van de schijf van 5 mag eten klinkt het mij niet zo gezond in de oren.

Met weight watchers heb ik hele goede ervaringen mijn moeder 30 kilo !! een vriendin van mij ook 30 kilo !! in half jaar tijd en ik 10 toen der tijd. Je mag alles eten en de points worden aan je gewicht aangepast. Zo eet je naar wat je gewicht nodig heeft. In tegenstelling tot die dieet boeken die voor elk gewicht geschreven Zijn. Op voedingscentrum kan je alle voor en nadelen van diverse dieten volgen en hun advies over het dieet.

Dus het beste was toch de weight watchers, nadeel is kost extra geld. Maar als je echt 30 kwijt wilt gaat dat zeker daar lukken.

succes en weet het diet eeuwige strijt tegen de kilo's.

gr van Mariska

Dank jullie wel voor jullie reacties. Hey marina knap hoor .
Ik denk dat ik ook ziezo op mijn voeding beter moet gaan letten en lichaamsbeweging heb ik eigenlijk al veel met de kids ik moet Milton ziezo elke dag naar school brengen en halen en soms twee keer en dat is soms best wel hectisch en daarnaast fiets ik veel .
Maar als ik weer wat ruimte heb om te gaan sporten wil ik ziezo weer gaan fitnessen cardio en ik wil spinning bodystep.
Ik heb eigenlijk altijd in een vicieuze cirkel gezeten maar nou moet ik echt opletten het word te gek.

Meer tips en advies zijn welkom dank jullie wel

groetjes lisette

Ik ben nog steeds met Sonja Bakker bezig.
Ook hier wel goede ervaringen, al moet ik wel zeggen dat ik de afgelopen dagen er niets aan heb gedaan....Ik was het echt even he le maal zat.
Maar wel ongeveer 5 kg. kwijt de afgelopen maanden.
@ Marina: wat goed zeg !! Still going strong zeg maar :)
Liefs, Sophie

Mijn vader moest veel afvallen ivm te hoge suiker. Hij heeft dat met hulp van een dietiste gedaan. Goed naar zijn eetpatroon gekeken en besproken wanneer hij meer moest eten en wanneer minder. En natuurlijk wat hij mocht eten. Daarnaast bewegen, niet perse sporten hoor, wandelen en fietsen is ook goed. Maar wel 5 dagen per week een uur per dag.
En dat heeft gewerkt, de kilo's vlogen eraf en zijn er niet meer bijgekomen. Van dieten kom je op den duur alleen maar aan. Blijvend je eetpatroon veranderen en bewegen!

Terug
Bovenaan