Help!

Ik werk momenteel bij een bedrijf met zeer slechte secundaire arbeidsvoorwaarden.
Nu heb ik samen met mijn gyneacaloog besloten om een dag minder te gaan werken. (ik ben zwanger van een tweeling!)
De reden hiervan is dat ik zeer slecht slaap en ook iedere dag meer dan 2 uur moet reizen. Zij heeft hiervoor een verklaring opgesteld.
Nu heb ik mijn werkgever ingelicht dat dat het beste is en dat ik het werken nu waarschijnljk ook wat langer volhou.
Het enige wat mijn werkgever moet doen is met de verklaring naar het UWV en mij ziek melden voor 1 dag per week, hij krijgt dan van het UWV mijn loon voor een dag betaald. Nu is het zo dat mijn werkgever de zaken niet wettelijk wilt regelen en mij dus gewoon minder loon wilt betalen als ik minder ga werken. Dit wil ik niet omdat wij het financieel niet breed hebben en er dan flink op achteruit gaan, bovendien is dit wettelijk gereregld en wil hij deze regels omzeilen. Ik krijg namelijk ook geen pensioen en heb al 2 jaar geen salarisverhoging gekregen.
Ik heb hier ontzettend veel stress van en weet nu niet goed wat ik moet doen. Hier gaat het nog maar om een dag, hoe moet het straks als ik halve dagen moet werken of helemaal moet stoppen. Aangezien dit mijn enige zwangerschap wordt (wij willen geen kinderen meer) wil ik er gewoon van genieten, maar dit lijkt moelijk te lukken.
Ik ben erg bang voor conflicten, slechte arbeidsverhouding en ook om straks rechtsbijstand te moeten inschakelen, terwijl ik het gewoon met mijn werkgever netjes wilt regelen.

Hebben jullie ook weleens zo iets meegemaakt of misschien tips????

Groetjes Vic
 
Hoi Vic

Eerst van harte gefeliciteerd met Je zwangerschap.

Ik snap heel goed dat Je het netjes Wil regelen met Je baas. Maar als Hij dat niet Wil dan ben Je toch genoodzaakt om rechtsbijstand in te schakelen want jou werkgever heeft het recht niet om jou minder uit te betalen en zo als jij echt Hij moet langs het uwv maar dat hoeft tegenwoordig niet meer hoorde het is kwestie van de telefoon pakken en dan jou gegevens doorgeven en dan is het ook al geregeld.

Verder Wil ik Je heel veel Sterkte wensen en hoop dat het allemaal goed komt.

Liefs debora ( van de december mama's )
 
Ben je ook lid van de bond? Dan zou je het hun voor kunnen leggen. Ik zou er wel werk van maken hoe vervelend ook. Maar als je het nu laat gaan blijft het je de komende tijden bezig houden.. Straks ook als je kinderen eens ziek zijn (zorgverlof).

Kan me goed voorstellen dat het lastig is, dit had je niet van te voren in je hoofd..

Succes en heeeeeel veel sterkte
 
Als eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik sluit me aan bij de bovenstaande reacties. Zelf ben ik bezig met een rechtszaak ivm ontslag vanwege mijn zwangerschap.
Stress is het laatste wat je nu kan gebruiken.

Succes ermee!
 
Van harte met je zwangerschap. En wat betreft je baas, zoals andere zeggen als je lid bent van een vakbond ga daar dan heen en kijk wat hun kunnen regelen voor je. Mijn man heeft ook gezeur gehad met zijn ex baas en de bond heeft alles voor ons geregeld en met succes. Heb je dit niet dan kan je alsnog een bond bellen voor info of idd een juridisch loket oid. Hoop dat je er snel uit kan komen.

Succes!!

xx
 
Als je helemaal stopt met werken meldt jij je ziek. Je werkgever moet het dan regelen met het UWV, doet hij dat niet, dan is dat zijn probleem.
Ik denk dat jij je in dit geval ook ziek moet melden en die ziekte is dan door jouw zwangerschap. Het meest logische lijkt mij dat je met de arboarts gaat praten, daar kan jij ook om vragen.
 
Ja de arbo arts zat ik ook nog aan te denken... Wat vervelend voor je, op die stress zit je niet te wachten natuurlijk...

Hoe je het ook wendt of keert je hebt er gewoon recht op! Misschien kun je ook zelf bij t UWV melden dat je een dag minder gaat werken, met een kopievan de verklaring g die jehen kunt opsturen? Ik bedacht me dit omdat het UWV mij vorige week belde (controle, ik zat deels en nu helemaal in de zw) zij bleken nog niet op de hoogte dat ik volledig ziek was, had werkgever nog niet gemeld, dus vroeg ze of ik dan zelf even een formulier wilde downloaden en opsturen. Dan stond het maar officieel vast...

Succes en schroom niet om hulp in te roepen hoor, van bond of rechtsbijstand
 
Terug
Bovenaan