Help!

Hoi!

Ik heb ook zo'n werkgever die steeds anders wil. Alleen in mijn geval willen ze me maar al te graag ziek hebben. Ik ben twee weken bij huis geweest voor het één en ander en nu weer volop aan de bak. Ik heb moeten praten als brugman om weer volledig hersteld gemeld te worden. Ze wilden die ziekteuitkering niet kwijt leek het wel.
Wat Mickey zegt; ik zou ook gewoon even zelf contact opnemen met UWV. Je hebt een speciale werknemerslijn. Wellicht kunnen ze je daar helpen. Bij mij waren ze erg schappelijk. En dan misschien toch nog eens met je werkgever praten? Jij hebt gewoon recht op ziekteverlof, en het kost de werkgever niets (daarom wil mijn werkgever juist het tegenovergesteld; raar volk die werkgevers)

Succes ermee!!!
 
Wat je zou kunnen doen is nog 1 keer praten en dan vooral om aan te geven welke stappen je gaat ondernemen.
Dan kan hij zelf eventueel nog inbinden en krijg je geen extra scheve gezichten vanwege dat je uwv of rechtsbijstand hebt gebeld..

Zoiets als: het liefste los ik het samen op, maar ik heb recht op volledige vergoeding van die uren en als u me dit niet geeft dan neem ik contact op met de bond/ uwv/ rechtsbijstand...
 
In de arbeidsovereenkomsten staat gewoon duidelijk vanaf het moment dat je de werkgever op de hoogte brengt van je zwangerschap en als je aan de wettelijke eisen hebt voldaan dus op tijd je werkgever dit hebt gemeld ben je voor de rest van de periode dat je nog werkt of zou moeten werken beschermd. zwangerschap is in de arbeidsovereenkomsten duidelijk omschreven, geen enkel werkgever kan hiervan afwijken en je hierdoor minder betalen of ontslagen omdat je door je zwangerschap minder moet gaan werken. ik sluit mij zeker aan bij de rest van de reacties als je bij een vakbond bent aangesloten ga daar in ieder geval je verhaal vertellen ze kunnen je heel goed op pad helpen, en je rechten voorlezen. ben je nog niet aangesloten dan zou ik om nog ergere problemen te voorkomen inschrijven bij een vakbond daar is het nog niet te laat voor. je kan beter per maand een paar euros kwijt aan de vakbond dan dat je straks gewoon onterecht je werk of je loon wordt ingehouden
 
Terug
Bovenaan