HELP!!!

het is heel moeilijk de eerste tijd... maa bedenk eens hoe het is voor haar...

9maanden lang... heeft ze constand jouw hart en andere lichaams geluidjes gehoord.. en voelde ze zich constande de veiligheid van jouw beweging...
nu moet ze zelf ademen... drinken... en ziet en vloeld ze van alles...

er zijn vele maeiren van opvoeden en dus ook heel veel verschillende "volgens het boekje"
onze zooon is nu 3maanden hij heeft altijd bij onze in bed geslapen en overdag ligt die in de woonkamer te slapen of in de draagdoek... wakker in bed legen doen we nu niet aan...

je hooft niet onze maner van opvoeden te volgen... maar er zijn vele wegen die naar rome lijden en je moet in de beging kijken/ervaren wat voor jullie werk... voor je docher als voor haar ouders...

als je ze bij je in bed wil legen maar het eng vind... leg dav de verschoonkussen met haar daar op en maak dat haar bed...

supper dat je nu al om hulp vraag... volg je hart en dan komt het echt wel goed!!!
 
oooooooooooja.. niet dat ik bloempje27 haar advies wil ondermijnen... maar ik heb juist altijd mijn emoties laten zien... en dan ook vertelde waarom ik zo voelde... (ze begrijpen denk ik meer dan we denken)...

ze voelen het toch aan dat er iets is...

"ik huil om dat ik zo moe ben maar kan pas slapen als jij slaap"... "ik snap niet wat je wil... en daar word in moedeloos van"... of wat je ook heb en waarom je het ook heb...
 
@revitally

Je hebt gelijk... ik bedoelde meer de boze emoties. Ik kon nl soms heel boos worden als ik oververmoeid weer moest troosten. Vaak ben je dan al een grens te ver en moet je eerder hulp vragen. Even oppas zodat je even kan bijslapen.
Boosheid kan je kindje heel erg overstuur maken. Ik heb een keer heel hard "sssttt!" gedaan... nou dat doe ik nooit meer... hij was er zo naar van! Kan ik nu nog om huilen.

En je ondermijnt niets hoor... iedereen heeft zo zijn eigen wiel uitgevonden en elk kind is anders. Door te zoeken en te vogelen vindt je uit wat prettig is voor jouw kindje. Jullie kindje doet het goed op de manier zoals jullie dat doen... mijn Sven op onze manier (eigenlijk zijn manier dus)

En over bij je in bed slapen: je kan je kindje ook bovenin je bed leggen tussen jullie kussens. Dan kun je er niet op gaan liggen.
 
Je kindje is 2 weken, dat is nog heel klein. Ik heb als ze zo klein waren ze altijd gewoon lekker bij me gepakt als ze huilden.
Zelf in slaap leren vallen kan later ook nog. En dat heeft heel goed uitgepakt. Ik heb nu 3 dochters, van 5 jaar, 3 jaar en 9 maanden en ze slapen allemaal prima.
En ik heb ze alle drie de eerste maanden lekker in slaap gewiegd of op mijn buik in slaap laten vallen.
Aan een oververmoeide baby heb je niets en niets voelt zo fijn en zo veilig als op mama's of papa's buik liggen luisteren naar de hartslag.
In de kinderwagenbak willen ze ook nog wel eens beter slapen, dat is niet zo groot.
En weetje, het komt altijd goed, er is geen 18 jarige die nog bij zijn moeder op haar buik in slaap valt. Accepteer dat je een kindje hebt dat niet makkelijk zelf in slaap valt en kijk wat jullie nu prettig vinden om er mee om te gaan. Je verpest helemaal niets door je kindje lekker bij je te pakken.
 
@Bloempje27... nee inderdaad ben je echt boos dan is het tijd om even voor je zelf te kiezen...
tussen je kussen is ook een goed... mits je niet zo als mijn vriend zijn kussen op zei schuif als je slaap... dan kan de verzogingskussen er tussen dus helpen...

@reisa... ik zie zo een 18jarige kind op mama's borst liggen hahhahahaa... maar het klopt wel... het komt altijd goed!!!!!
 
Amy had er ook in het begin goed last van is. Nu inmiddels 5 erweken oud en slaapt nu wel in eer eigen bed. Eerste 3 weken veel bij ons gelegen en dan was het goed en sliep ze. Ik merk dat ze graag bij me in de buurt is nog steeds. En kleintjes kunnen zich zelf nog niet troosten dus lekker troosten gerust stellen.. ik heb ook hele tijd een t shirt van mij die ik gedragen had in der bed gehad en doe dit nu.ook nog steeda... als ik bed verschoon vindt amy het niks. Ik heb ook veel aan het boek oei ik groei.... succes en volg je mamma gevoel die weet wat jouw kleintje nodig heeft.
 
Wij hebben ons zoontje ook altijd lekker bij ons laten slapen en slapend in zijn wiegje gelegd. Knuffelen kan nu nog!!! Voor je het weet zijn ze minder knuffelbaar want dan moeten ze de wereld ontdekken. Tot 6 maanden kun je ze niet verwennen ;-)

Overdag sliep hij in de box of bij ons op schoot/op de borst. Na de fles van 23 legden wij hem op bedje en hebben hier geen problemen mee gehad. Sliep al vrij snel door. Kennelijk voelde hij zich hier veilig door en kon hij zo wat wennen aan al dat nieuws...
 
Tot 6 maand kun je ze niet verwennen, maar wel gewennen. Dus probeer gewoontes die je straks liever niet meer hebt, zo veel mogelijk te beperken. Je kunt ze bijv wennen om in jouw armen in slaapt te laten vallen.... dat is dan geen verwennen maar afwennen is dan erg lastig. Leg kindjes dus ook gewoon eens wakker in de wieg als ze moe zijn... even huilen is dan niet erg... het mag zeker 30 minuten duren voordat ze goed en wel in slaap zijn!
 
Terug
Bovenaan