Help...?

Hallo,
hier een mama van 2 kindjes: de jongste nu 11 mnd met KA, lactose intolerantie en verborgen reflux en de oudste 3,5 jaar lactose intolerantie.

Mijn advies zou zijn ga naar de bioresonantie therapeut. Die kan zo bekijken of je kindje een allergie heeft. Mijn dochter hebben we toen ook eerst nutramigen gegeven, maar daar wilde ze op een gegeven moment steeds minder van hebben (is ook wel erg vies, dus kan het me voorstellen), maar ze werd er ook onrustiger van!

Onze bioresonantie therapeute adviseerde geitemelk. Je hebt speciale voeding voor baby's van Nanny Care. Helaas wordt dit in de meeste gevallen niet vergoed door de verzekering, maar als je kindje weer rusitg is en goed eet is dat wel heel wat waard. We hebben het bij haar gelijk geprobeerd en ze dronk haar fles in een teug leeg, terwijl ze daarvoor steeds meer liet staan. Ze krijgt het nu nog steeds en ik moet zeggen ze doet het er erg goed op. De oudste hadden we op een gegeven moment aan de soja melk, maar daar kwamen we ook pas na 2 jaar achter dat hij een allergie had.

Hapjes kun je gerust mee beginnen volgens mij. Wij zijn met 5 mnd begonnen bij beide kinderen en dat ging prima. Zelfde soort een aantal dagen aanbieden kun je doen. En het is wel waar wat de rest ook al zei, vaak rond etenstijd zijn ze het eerste jaar wat jengelig. Net of ze even een dipje hebben.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes!
 
Haihai,

Dankjewel voor je reactie :)
Ik vind het wel raar dat je wel geitenmelk geeft, ook in geitenmelk zit lactose, dus zou het niet kunnen dat het puur om koemelk gaat?

Mijn zoontje is juist rustiger geworden sinds we zijn begonnen met de Nutramigen, dus ik wil het zelf niet op die voeding schrijven. Maar wat het dan wel is...? Misschien toch 'gewoon' het avonddipje waar iedereen het over heeft, tsja als nieuwe mama ken je dat niet. Het geeft mij al veel geruststelling dat mensen de dip rondom etenstijd herkennen.

Gisteren heeft hij toevallig geslapen van 5 tot half 7, hij wilde ook plotseling zijn 5 uur fles al om half 5 en viel daarna als een blok in slaap. Hij was na het slaapje onrustig van half 7 tot 9 (waarna hij weer na de fles vrij snel in slaap was). Wij hebben dus in iedergeval samen kunnen eten, wat ook wel weer even fijn was.

Ik kijk het nog even aan, ook omdat het eten toch wel vrij goed gaat, hij eet niet de hoeveelheid wat er op de blikken staat, maar hij houdt het in iedergeval binnen. Ik zit ook te denken dat hij misschien minder drinkt dan aangegeven, omdat het zo verdikt is? Stoppen met JBPM is overigens geen optie, dan gaat hij weer spugen, laatst bij vermindering van 0,5 lepeltje heeft hij toch weer gespuugd. Het was niet veel, maar met dat 0,5 lepeltje erbij spuugt hij niets uit.

In iedergeval nogmaals bedankt allemaal!
 
Hallo,

De lactose die in de geitenmelk zit is natuurlijk ook een melksuiker, maar omdat dit van geitenmelk is, wat veel lichter verteerbaar is reageert ze daar niet op. Als je kijkt op de site van Vitals staat daar wel informatie

Het kan zijn dat de melk op een gegeven moment te dik wordt door de JBP, omdat het lang in het flesje zit. Onze dochter was/is een snelle drinker dus het had bij haar niet echt kans om te dik te worden. Maar we gebruiken bij haar wel de 1-2-3 speen van difrax zodat als het toch te dik wordt we een andere stand kunnen gebruiken.

Kwam er maar een bijsluiter bij hè zou het soms een stuk makkelijker maken ;-).

Succes!
 
Ik heb meerdere dingen hierover gevonden en ze geven alleen aan dat geitenmelk vaak beter te verdragen is, maar niet per definitie geschikt bij lactose intollerantie, omdat er evenveel lactose in zit als in koemelk. Het zal waarschijnlijk ook te maken hebben met de mate waarin ze er last van heeft. Als het werkt bij de dochter van kukeleku is dat voor haar natuurlijk alleen maar fijn, maar het is dus niet zo dat dat altijd werkt. Ook op de site van vitals bij de nannycare voeding (neem aan dat je die bedoeld) wordt dit aangegeven.
( Ik werd vanuit daar doorgelinkt naar het volgende: http://www.orthokennis.nl/ResearchItem.asp?IDResearch=28 )

Over de JBPM:
Het gaat er bij ons helaas juist om dat de voeding dik wordt, anders verslikt hij zich en kan hij niet goed drinken. Een kleinere of andere speen werkt niet, een 1,2,3 speen werkt hier ook niet. Wij hebben nu een avent 3 speen, omdat dat door de benodigde dikte het beste resultaat geeft bij het voeden. We laten de voeding in ongeveer 2-5 minuten dikker worden en dan drinkt hij de fles leeg/tot hij genoeg heeft in zo'n 5-10 minuten.

Ja een bijzluiter zou handig zijn soms haha! Over het algemeen lukt het wel goed om te weten wat er is, maar soms zit je echt met je handen in het haar :p

Nogmaals bedankt allemaal :)
 
Terug
Bovenaan