Helpppp

Mamas ik heb zo’n gevecht elke keer met mij dochtertje van 5 en half maand oud. Ze drinkt haar flesjes niet is al weken aan de gang. Vanaf haar geboorte is ze een hele moeilijke baby. Van de 150 laat ze elke keer 90 of 60cc staan. Eergisteren bij de cb geweest haar ontwinkeling etc zijn allemaal goed gelukkig. Alleen tis zo frustrerend om hele tijd met haar een gevecht aan te gaan. Ze krijgt al fruit en groentehapjes wat kan ik nog meer geven? Ze heeft nu ook enkele weken speciale voeding neocate. Wat mag ze nog buiten de fruit/groentehapjes om? Of wat kan ik eventueel nog bij doen in haar flesje dat ze het wel op drinkt? Jhpb ga ik niet meer aan beginnen hebben we te veel trubbel van gehad.<br />Groetjes van een mama die op het punt staat om op te geven<br />
 
Ze groeit goed toch? Als ze hapjes erbij krijgt gaat ze minder drinken omdat ze dan minder honger heeft. Je kunt der nog water ofzo aanbieden voor t vocht of door der eten doen. Denk dat je t gewoon goed doet hoor.
 
Ik snap je goed. Ik was bijna vanaf de geboorte aan het vechten om de baby te laten drinken. Altijd kleine beetjes en erg onregelmatig, dus nooit weten wanneer die nou honger had of genoeg had gedronken ja of nee.. altijd maar bijhouden hoeveel ml per dag en of dat wel genoeg was... met 5 maanden ongeveer ben ik gestopt met vechten, want kon het mentaal niet meer aan :) wanneer hij wilde drinken, prima en anders pech gehad gingen we wat anders doen. Op deze manier kwamen we beide uit die frustratie en heeft hij binnen enkele weken echt een goed ritme ontwikkeld, zijn eigen ritme eindelijk. Nogsteeds zijn flesjes wel lastig, moet hem vaak afleiden met een speeltje oid. Maar nu met 7 maanden doet hij het super!
Hoeveel flesjes per dag bied je aan? Daarnaast geef je ook hapjes dus prima! Kan zijn dat ze daardoor minder trek heeft in melk. Je kan water of thee geven of het fruit wat sappiger maken dan krijgt ze ook vocht binnen. Melk met rijstebloem vindt ze misschien ook lekkerder dan melk?
En verder mag ze het echt zelf aangeven, als haar gewicht goed blijft en genoeg luiers, geen zorgen!
 
Ik kan je niet helpen je kindje beter te laten drinken, maar was een mede-lotgenoot. En we hebben alles geprobeerd geloof ik. Later alle tips weer overboord gegooid behalve het in 2x aanbieden van de fles, met een pauze van minimaal 15 minuten ertussen. Dan nog bleef er vaak minimaal 50 ml staan. Als je bijhoudt hoeveel ze per dag drinkt, dan kan ik je aanraden daar mee te stoppen (zorgt alleen maar voor meer stress). Groeit ze goed...dan mag je er vanuit gaan dat jouw kindje goed groeit op minder voeding. En probeer ook niet te kijken naar de 'formule' van 150ml per kg oid, zelfs op minder dan de helft groeide ons meisje nog goed en had ze natte luiers. Toen ik stopte met bijhouden ging het langzaamaan beter, ik heb altijd wel een beetje extra aan moeten sporen bij de fles, want uit zichzelf nam ze vaak maar 5 slokken. Dus moest ik zorgen een rustige omgeving en het flesje moest ik vasthouden. Inmiddels is ze ruim 13 maanden en vreet als een bootwerker.... 
 
het komt goed maar is mega frustrerend ?
 
Het klinkt idd als heel een hele frustrerende situatie voor je! Ik hoop voor je dat je er snel uit mag komen...
Als ik je verhaal lees, zou ik me persoonlijk niet zo'n zorgen maken. Vooral omdat ze goed groeit en ontwikkelt en het cb tevreden is. Als dat niet het geval was, zou het een ander verhaal zijn. Blijkbaar heeft ze er genoeg aan!
Misschien helpt deze gedachte je: ik heb totdat onze dochter 9 maanden was borstvoeding gegeven. (tot 6 maanden volledig, daarna met vast voedsel erbij). Ze heeft heeeel soms een flesje gehad. Dus eigenlijk heb ik 9 maanden lang niet geweten hoeveel ze dronk. Ze begon met drinken en stopte als ze genoeg had. Dat was soms 5 minuten, soms 10 minuten, soms 15 minuten en alles daar tussenin. Waarschijnlijk dronk ze dus ook nooit dezelfde hoeveelheid en misschien wel helemaal niet voldoende volgens het boekje. Maar ze was vrolijk, groeide goed, plaste genoeg en ontwikkelde prima. Eerlijk gezegd ben ik blij dat ik nooit de melk hoeveelheden bij elkaar op kon tellen en die stress me bespaard is gebleven...
Succes! 
 
En als je meerdere kleine flesjes op een dag geeft. Mijn kindjes kregen BV maar als ik aan het werk was en ze dus flesjes kregen was dat altijd max 100cc zelfs toen ze al een jaar waren. Ze kregen dan gewoon wat sneller weer een fles.
 
Hoihoi Mijn zoontje had dat ook!!! Vreselijk.. de hele dag cc’s tellen.. paar keer aanbieden wilde hij niet, hij dronk soms maar 40cc en dan gerust echt uren niks. Echt weigeren, krijsen als ik met de fles aan kwam. Toendie nog heel klein was dronktie wel halfslapend.. speentje verwisselen voor de fles...
Hij heeft ook even neocate gehad maar hij vond het zo vies.. uiteindelijk overgestapt op Kabrita geitenmelk. Hij dronk soms wel eens met veel afleiding buiten een flesje.. ik maakte sws van 1 fles pap en we gaven savonds 1 droomvoeding. Toen hij smiddags en smorgens ook echt ging weigeren had hij enkel nog de pap en de avondfles. We zijn toen maar gestart met geitenyoghurt volgens mij rond 8 maanden. Omdat hij echt te weinig zuivel binnen kreeg en dat licht verteerbaar is. Rond 1 jaar was hij van alle flessen af. Normale melk drinken wil hij tot de dag van vandaag ook niet. Hij eet verder als n dijkwerker nu en krijgt zn zuivel enkel binnen via yoghurt/toetjes (hij is nu 2). Alles is prima in orde met m! :)

Maar miss dat je kan starten met pap geven met een lepel?
 
Bedankt allemaal.

Wat jullie allemaal zeggen doe ik al. Afleiden, minder bieden, rijstebloem erbij maar ze weigert gewoon om verder te drinken. Ik wil het gerust los laten maar maak me wel zorgen omdat er word gezegd melk is de hoofdvoeding. Ik zit ook echt te denken dat ik ze geen flesje meer ga geven en beginnen met allerlei hapjes enzo. Als ik dat tegen de cb zeg dan weet ik zeker dat ze er op tegen zijn.
 
Terug
Bovenaan