Helpppp

Hoi Leyla,
Het allerbelangrijkste en eigenlijk het enige dat telt, is dat je kindje goed ontwikkeld. Als dat het geval is volgens het CB, waarom maak je je dan zo'n zorgen over hoeveel ze drinkt?
Een kindje kan meestal heel goed zelf aangeven of ze honger(/dorst) hebben of niet. Het is daarom voor haar misschien nog wel frustrerender als jij maar eten(/drinken) blijft aanbieden, terwijl ze er geen zin in heeft. Laat het dus los en ontspan! 
 
 
[quote quote=10503112]Bedankt allemaal.

Wat jullie allemaal zeggen doe ik al. Afleiden, minder bieden, rijstebloem erbij maar ze weigert gewoon om verder te drinken. Ik wil het gerust los laten maar maak me wel zorgen omdat er word gezegd melk is de hoofdvoeding. Ik zit ook echt te denken dat ik ze geen flesje meer ga geven en beginnen met allerlei hapjes enzo. Als ik dat tegen de cb zeg dan weet ik zeker dat ze er op tegen zijn.[/quote]Je kan ook melk met rijstebloem pap met de lepel geven als je zegt dat ze hapjes wel goed eet. En verder, consultatiebureau is niet de baas over jouw baby.. als je meer hapjes wil geven en minder flesjes hebben zij daar niks op te zeggen.
Maar probeer het inderdaad echt los te laten. Als ze goed aankomt en goed plast is er geen zorgen! Ik snap je goed hoor, ik heb mij ook zoveel zorgen gemaakt of hij wel genoeg dronk. Het kwam pas goed toen ik stopte met ml optellen en het gewoon liet gaan. En dat is echt moeilijk!
Zoals eerder gezegd werd kunnen sommige kindjes het prima doen met minder dan de helft van wat ze zouden moeten drinken... Jij moet uit de Frustratie komen en je zult zien dat je kindje ook rustiger wordt en echt zelf zal aangeven wat ze wél wil.
 
Ik zou dan starten met pap met lepel geven! Dan heeft ze nog steeds dr melk binnen. Kan evt met rijstebloem.. maar wanneer is ze 6 maanden? 1 week zal heus niet funest zijn als je alvast start met granenpap oid.
 
Heel herkenbaar verhaal! Een zoontje van 6 maand en weigert de fles. Hier werkt het het beste om van zijn flessen pap te maken en het dan te lepelen.. dat wil wel. De fles wil hij absoluut niet. En ik geef hem meer groente en fruit dan gemiddeld en tussendoor bied ik hem een tuitbeker aan waaruit hij dan zelf wat slokken thee/diksap drinkt. (Die tuitbeker vindt hij interessant, wel een gesmeerd maar hij krijgt wat vocht binnen) Heel veel succes!
 
Dank jullie wel allemaal dat stelt me enorm gerust. Ik zal het erbij laten. Rijstebloem heb ik al geprobeerd om papje van te maken maar dat wil ze niet. Ik heb nu 5 granen pot gehaald dus dat moet ik nog uitproberen voor in de ochtend en avond. Verder ga ik ze gewoon meer fruit/groente geven. Ik zie het allemaal wel want als ik zo door ga word ik er zelf niet meer vrolijker van. Bedankt allemaal
 
Terug
Bovenaan