HELUP!!! BEN TEN EINDE RAAD.....

A

Anoniem

Guest
Rik is al de hele week ziek (spugen en diarree), huilt al heel de week (naja schreeuwen gewoon). Ik ben er helemaal kapot van. Ik voel me zo machteloos en weet niet meer wat ik eraan moet doen. Hij wil ook geen ORS en ben bang dat ie gaat uitdrogen, bn naar de HA geweest (en daar was meneer niet aan het huilen, zul je altijd zien) en die heeft naar longen en oren gekeken, maar alles was goed.

Hoelang mag je kindje ziek zijn?
En zijn jullie kinderen dan ook zo heftig aan het huilen e.d.?
Hebben jullie nog adviezen?

XX Saskia
mv RIk 04-07-07

Jeetje, wat zielig!!!
Ik heb helaas geen echte tips, maar toen mijn oudste eens zo heel erg ziek was (diarree en spugen) ben ik naar de huisartsenpost geweest en de arts daar zei dat ik moest stoppen met het geven van melk omdat dat juist de diarree verergert.. Ik moest hem die ORS geven, of bouillon (is lekker zout).. Wat we ook als advies kregen wat aanmaaklimonade te halen van Roosvicee (geloof ik) maar dat heet dan Roosvicee Stop, en dat is speciaal voor diarree..(kun je halen bij supermarkt of apotheek)
Verder zou ik hem lekker veel kroelen, en laten merken dat je er voor hem bent!!
Succes ermee.
Gr. Anne-Marie

hoi saskia,

wat vervelend dat rik ziek is zeg. de arme schat. probeer hem gewoon zoveel mogelijk te laten drinken. misschien kan je hem rooibosthee geven. ook al spuugt hij dan zal hij nog wel vocht opnemen. zolang hij nog plast weet je dat hij vocht binnen krijgt. Stijn heeft begin december bronchitis gehad en kon ook vreselijk schreeuwen. Het is gewoon een driftkikker misschien is rik dat ook wel. Als hij suf wordt meot je opnieuw contact opnemen met je huisarts. Dan kunnen ze kijken of hij niet uitdroogt. Kan je anders geen ors geven met diksap? of lust hij geen diksap?

Heel veel sterkte ermee. En je kan hem nu beter wat extra laten drinken dan dat je hem laat eten. dat komt wel weer als hij is opgeknapt.

Geef hem maar een hele dikke knuffel van me.

Groetjes van marloes

Hoi hoi,

Bedankt voor de tips. Maar helaas krijg ik er niets in bij RIk. Hij kokhalst bij alles. Thee kokken. Diksap kokken. Ors kokken. Heb net mijn moeder maar gebeld die is er nu even. Ik ben heel de ochtend al aan het huilen omdat ik niet meer weet wat ik moet doen.

Nou ik zie het nog wel eveen aan en dan bel ik de HA nog wel even.

X Saskia
mv Rik 04-07-07

hey meis,wat zielig..ik heb ook geen tips voor je maar wou je even een har donder de riem steken..
misschien kan jezelf even gaan slapen nu je moeder er is?
en ik zou idd nog je ha bellen,diet hij geen huisbezoek??
sterkte.xx
een knuffel aan je kleine man.

ah zielig he! voor rik maar ook voor jou want het is ook zo vervelend om die kleine zo te zien. Ik zou ook gewoon blijven proberen om vocht toe te dienen al komt er maar een klein beetje in. Als hij trouwens huilt met tranen heeft hij in ieder geval wel nog voldoende vocht.
Weet hoe het is hoor moest een antibiotica kuur bij levi naar binnen krijgen maar hij was niets anders gewend dan bv dus dat werkte ook absoluut niet. Het kwam er net zo hard weer uit als dat ik het er in kreeg.

Heel veel sterkte en probeer inderdaad wat te slapen.

groetjes chimene

quote: saskiaenmaik reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-01-2008 10:13:13'));

Hoi hoi,

Bedankt voor de tips. Maar helaas krijg ik er niets in bij RIk. Hij kokhalst bij alles. Thee kokken. Diksap kokken. Ors kokken. Heb net mijn moeder maar gebeld die is er nu even. Ik ben heel de ochtend al aan het huilen omdat ik niet meer weet wat ik moet doen.

Nou ik zie het nog wel eveen aan en dan bel ik de HA nog wel even.

X Saskia
mv Rik 04-07-07

he sas,

wat vervelend dat je er zelf ook zo verdrietig onder bent. niets is erger als het verdriet van je kind. als je melkpoeder door de ors doet wil hij het dan wel? anders zou ik idd de huisarts bellen. sterkte meid.

groetjes van marloes

Hoi,
Wanneer je er bijna niets in krijgt en alles er weer uitkomt zou ik direct weer contact opnemen met de huisarts. Die kinderen, en zeker de allerkleinsten, drogen uit waar je bij staat. Heb helaas eravring met m''n dochtertje en die was toen al 1,5 jaar.
Laat je niet afschepen door de huisarts want dit moet echt niet te alng duren.
Succes en beterschap voor je kleintje!!!

Terug
Bovenaan