HELUP!!! BEN TEN EINDE RAAD.....

Hoi,

Wat naar, ik snap dat je je er zorgen maakt. Birgit heeft laatst ook veel moeten spugen en wilde niet echt meer drinken, gelukkig had ze geen diarree. Ik ben toen ook naar de huisarts gegaan omdat haar urine sterk begon te ruiken en ze wat minder speeksel had, die kleintje drogen erg snel uit, en je moet het ook goe din de gaten houden. Birgit wilde ook geen ors trouwens, maar wat ik wel heb gegeven (zei de arts) is domperidon, dat is tegen misselijkheid en braken en het zijn zetpilletjes, je kan ze gewoon krijgen bij de apotheek voor het gewicht van je kindje en ze mogen er 2 per dag. Dan hoop ik dat je kindje ze niet meteen weer uitpoept, het duurt zo;n 10 a 15 min op t op te nemen. Dan zou je het spugen al kunnen voorkomen.
Verder goed in de gaten houden, en als je t niet vertrouwd, gewoon weer bellen hoor en anders gewoon naar de 1e hulp, ik voel me ook vaak een overbezorgde moeder, maar je vergeeft tjezelf nooit als er wat gebeurd toch?

Sterkte! Evelien

hoi,

Ik heb dit zo,n drie weken geleden ook allemaal meegemaakt, en toen ze op een geven moment ook nog verhoging had toen zijn we naar de ehbo van het ziekenhuis gegaan daar constateerde ze een hoge luchtweginfectie ofterwijl kroep en een lichte buikgriep we hebben toen er niets voor gekregen want de dokters hebben het niet zo op medicijnen met kleintjes.

uiteindelijk na drie dagen en nachten op te zijn geweest zat ik en mijn man s,morgens weer bij de huisarts en heb er opp gestaan dat ze iets zou krijgen en toen heeft ze een recept geschreven voor anti-biotica, en een siroopje voor het stoppen van de diaree het heeft toen nog zo,n twee dagen geduurt maar de anti-b sloeg gelukkig direkt aan en toen at ze en dronk ze weer gewoon, ook meryem kotse alles eruit daarvoor en drinken dat ging ook niet, de siroopjes en al die andere zooi die ik zelf kocht die kotste ze eruit maar nij de anti-b zat een soort van spuitje waarmee je het medicijn kan geven in haar mond dus spuugde ze dit er niet uit, zou zeggen nog een keer naar de dokter en zeg dat je er zelf aan onder door gaat dat je helemaal uitgeput bent.

veel sterkte en succes
groetjes Bianca

Beste Saskia
wat vervelend voor jullie dat je mannetje zo ziek is...
Ik heb me eens laten vertellen dat wanneer baby's dreigen uit te drogen, dat ze dan zo'n dorst hebben dat ze opeens wél ORS drinken. Als ze nog niet zijn uitgedroogd, vinden ze het vaak vies. Dus: als de nood aan de man komt, dan zul je zien dat hij wel ORS drinkt.
Ik hoop   dat dit je een beetje gerust kan stellen.
Verder sluit ik me aan bij het advies dat drinken belangrijker is dan eten, en dat je kunt proberen om regelmatig kleine hoeveelheden aan te bieden (dat doe je misschien ook al, maar dan weet je weer even dat je het goed doet!)

heel veel sterkte
Mandarijn

Hey meiden,

Mijn moeder heeft me ook nog een aantal dingen uitgelegd. Rik wil blijkbaar lekker bij mij liggen en hangen en ja dan hult ie ook maar wordt sneller rustiger. Ik geef als ie huilt (dan heeft ie zijn mond open) ORS met een lepeltje. Dit gaat goed. Nu ligt ie even in de box te spelen. Ook heeft ie een kleine 60 cc melk op daarstraks. Verder blijft zijn koorts, maar mocht van mijn moeder even weg dus ben even zetpilletjes (had er wel maar lichte) gaan halen. we zien het wel, die moeders van mij heeft me weer goed geholpen. (ze heeft er zelf 4 opgevoed dus ja ze begreep me heel goed en kreeg Rik zo rustog.

Maar ben blij met jullie meiden!! Kan effe mijn verhaal kwijt en altijd bruikbare tips. Ga gauw weer naar mijn manneke!

X Saskia

Hoi Saskia,

Misschien nog even een klein tipje. Bij de apotheek verkopen ze ook ORS van hun 'eigen' merk (samenwerkende apothekers of zoiets). Die is in Tutti Frutti smaak. Die dronk mijn dochter wel terwijl ze de andere ORS ook weigerde te drinken.

Succes met je kleine man.

Groetjes, Karin

Nou mensen,

De koorst is iets verlaagd en was weer wat levendiger.
Hijwil nog steeds niet veel eten, maar goed ik vind dat ie feller is als gister. Hij wil zelfs weer wat zelf spelen!

Oja en ik ontdekte dus een tandje!!!!!!!!!!!

XX Saskia
mv Rik 04-07-07

Gelukkig gaat t weer wat beter!
Ziek en een tandje.. dat zal t helemaal wel erger gemaakt hebben! Hier komen de tandjes ook bijna door, ik voel ze echt al zitten!
Hopelijk is je kleintje snel weer helemaal de oude!

Gr Evelien

Terug
Bovenaan