Hemeltje boven ledikantje

Ik heb een leuk hemeltje voor boven het bedje van de baby gekocht maar nu vertelde een vriendin van mij dat dit hemeltje absoluut niet over het bed mag hangen omdat haar thuiszorg destijds gezegd had dat dit wiegedood kan veroorzaken. Hebben jullie dit eerder gehoord?
 
Volgens mij is dit flauwekul.... vrijwel alle bedjes en wiegjes die je kunt kopen hebben toch een hemeltje? Als dat zo onveilig was zou dat toch niet verkocht worden?

N.
 
Volgens mij word het pas gevaarlijk als het kindje groot genoeg is om zich door het bedje heen te bewegen en op die manier aan de hemel kan gaan trekken. Maar in het begin kan zo'n kindje zich toch niet goed bewegen en ligt ie ook nog eens onderaan terwijl de hemel bovenaan hangt. De eerste tijd kan zo'n hemel helemaal geen kwaad.

Voor N, ik snap je redenatie (als het echt zo slecht was werd het niet verkocht) maar dekbedjes worden ook verkocht terwijl echt iedereen dekbedjes afraad voor de eerste maanden. Verder (om maar weer eens over roken te beginnen)worden sigaretten ook verkocht en iedereen weet dat je daar toch echt heel ziek van kan worden of doodgaan. Dus ik denk dat je redenatie niet helemaal klopt. Zo zou het wel moeten zijn overigens, als bewezen is dat een hemeltje of dekbedje slecht is moet dat gewoon uit de handel.

groetjes, Jane 41+2
 
Volgens mij is dit inderdaad onzin. Misschien dat ze in de war is met de hoofdbeschermer. Soms zit er in een wiegje een soort extra kussentje bij het hoofdeinde. Dit adviseren ze wel weg te halen omdat het de ademhaling zou kunnen belemmeren, maar een hemeltje kan geen kwaad. Volgens mij wordt het juist geadviseert om tocht en scherpe lichtinval tegen te gaan.

gr. Debbie
 
Onzin!! Als dit zo zou zijn zou er toch geen enkele babyzaak meer zijn die nog hemeltjes verkocht? En hier in nederland worden idd dekens aan geraden maar in bijv. duitsland gebruiken ze wel gewoon dekbedjes.En wat jane zegt over roken,is dat niet een beetje ver gezocht?? jij bent zelf verantwoordelijk voor je kindje,niet de fabrikant van sigaretten!
Al met al,het is nog nooit echt duidelijk geworden waardoor wiegedood verooorazaakt wordt,iedereen zegt wat anders!! dan is het dit en dan weer dat!!
ik denk dat zo'n kindje helaas niet sterk genoeg was...maar dat was het onderwerp niet!
 
mijn oudste is 5 jaar geleden in het z'huis geboren en daar hadden ze ook hemeltjes. ik denk dat je moet opletten dat het niet op het hoofdje kan waaien en op tijd weghalen, dus als de baby beweeglijk wordt.
Dit keer neem ik geen hemeltje omdat ik de 1e maanden een wiegje met kap heb en het zusje daarboven (2,5 jaar) nog in het ledikantje slaapt. Dat wil ik nog even zo houden omdat ze er nog niet uitklimt en dat wel makkelijk in de kraamdagen is. Zij krijgt dus een groot bed als de wieg voor de baby te klein is.
Goetjes Regarda 17 wk, 4e kindje
 
Terug
Bovenaan