Hemeltje boven ledikantje

Waarschijnlijk is ze in de war met die leuke gevoerde kussentjes waarmee je het hoofdeind van je ledikantje kunt bekleden. Zag ik hier bij de babyzaak. Helaas is het dus niet zo dat dingen hier niet worden verkocht als ze onveilig geacht worden.

Maar een hemeltje kan geen kwaad, lijkt me. Wel weghalen tegen de tijd dat de kleine in staat is om erin te gaan hangen! ;o)
 
Ik werk zelf als kraamverzorgende en heb dit ook nooit gehoord, wel wat anderen ook al aangeven het stootkussen bij het hoofdeinde, dat kan beter niet in een bedje.
En even over wiegedood, er is tegenwoordig wel degelijk wat meer bekend over wiegedood en op www.wiegedood.nl staan de risicofactoren nog eens genoemd, zoals geen dekbedje eerste 2 jaar, niet roken in bijzijn van de baby, niet bij ouders in bed laten slapen etc. Misschien toch goed om eens te kijken!! ( Dit is een reactie op de anoniem die reageerd op Jane)
 
Ik had bij mijn zoontje (bijna 2 inmiddels)ook een hemeltje de kraamverzorgster heeft hier niets van gezegd. Ik heb wel de onderkant van het hemeltje aan beide zijden van het bedje onder de poot gelegd zodat het vast stond. Hierdoor wist ik zeker dat hij het niet in bed kon trekken.
 
Nou, bij ons moet het ook weg van de thuiszorg. In de 20 jaar dat zij daar werkte is het een keer voorgekomen dat een kindje is verhangen in zo'n ding. Nu is de kans wel erg klein, maar toch...het zal JOUW kind maar zijn. Ze adviseerde dus met 10 weken het hemeltje weg te halen, en dan doe ik dan ook maar braaf. Dan kan ik mezelf ook niks verwijten mocht het fout gaan. Joke
 
Mijn vriendin vergiste zich niet; haar thuiszorg had het echt over het hemeltje. Wel fijn dat jullie 'en masse' reageren, ik ga het toch nog even met mijn VK bespreken de volgende keer als ik een afspraak heb.
Joke, het hemeltje hoefte niet helemaal weg bij mijn vriendin maar het moest helemaal naar achteren. Het mocht er dus wel hangen maar mocht niet redelijk 'dicht' zijn... daarom snapte ik het ook niet?!
Afijn ik ga het navragen!
 
Wat ik wel eens heb gehoord is dat iemand een klamboe als hemeltje wilde gebruiken. Omdat deze niet vastgemaakt worden, maar gedrapeerd worden rond het bedje kunnen die gevaarlijk zijn. Als het kindje wat ouder is gaat het eraan pakken en kan het zich er in verstikken. Over hemeltjes heb ik nog nooit zoiets gehoord, deze zitten toch altijd vast aan het ledikantje?
 
Terug
Bovenaan