herbelevingen tijdens de bevalling

Hoi,

Ik heb een vraagje.
Alleen gaat het over een vrij persoonlijk iets en als jullie vinden dat het niet thuishoort op dit forum, zeg het dan alsjeblieft.

Mijn man en ik willen vanaf september proberen een kindje te maken.
Dus eigenlijk heb ik nog niks om over in te zitten. Toch vraag ik me het volgende af.
In het verleden ben ik misbruikt en ik vraag me af of je herbelevingen kunt krijgen tijdens het bevallen. Opzich heb ik het goed verwerkt maar een bevalling is natuurlijk heftig en daardoor kun je als het ware in een andere wereld raken (laat ik het maar even zo beschrijven). Zijn er meiden/vrouwen die ook misbruikt zijn in het verleden en hier last van hadden  of niet  tijdens het bevallen?

Nogmaals, als dit een te heftig onderwerp is, dan laat ik dit berichtje wel weghalen als dat mogelijk is.

Groetjes van Nadine.

Hoi,

Ik heb hier zelf, gelukkig, geen ervaring mee. Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Maar tijdens mijn bevalling was ik niet in een andere wereld hoor. Mijn lijf nam het wel over en ik moest er wel in mee gaan, meer zo iets. Ik had ook geen tijd om tijdens de bevalling na te denken. Nu had ik ook een weeenstorm en dan gaat het wel heel erg snel. Maar een bevalling is heel hard werken.
Ik denk eerder dat je na de bevalling last kan krijgen van herbelevingen, omdat je dan zoveel moet verwerken. Dat was bij mij het geval inverband met het overlijden van mijn moeder tijdens mijn zwangerschap. Dit kwam na de bevalling erg hard terug.
Bespreek je gevoelens met je verloskundige dan kan zij er rekening mee houden en zij heeft het vast vaker meegemaakt en kan er dan rekening mee houden.

Groetjes