Herhaalde miskramen

<p>Hallo,</p><p>Al een tijdje ben ik op zoek naar ervaringen over herhaalde miskramen, helaas kan ik die nergens vinden- of ze zijn heel oud. <br /><br />Zelf heb ik nu vijf miskramen gehad binnen 1.5 jaar en het ziekenhuis geeft aan niets voor mij te kunnen doen naast de standaard onderzoeken die gedaan zijn: stollingsonderzoek, schildklier en chromosoomonderzoek. Het ziekenhuis geeft aan dat we moeten blijven proberen en moeten hopen dat er een keer een kindje blijft plakken. <br /><br />En nu? <br /><br />Het voelt echt enorm klote omdat wij heel graag antwoorden willen maar die zijn niet te vinden. Hebben andere mensen ervaringen met herhaalde miskramen en hebben ze nog tips? <br /><br />Groetjes,<br /><br />mx </p>

Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee. Maar mijn schoonzusje heeft in 3 jaar tijd ook 5 miskramen gehad. Net als bij jou was er geen reden voor. Eén keer was er met 8 weken een kloppend hartje en ging het daarna mis. De andere 4 keer ging het al mis vóór 8 weken.
Maar vorig jaar was ze toch ineens spontasn zwanger en ze heeft nu een dochter van 4 maanden oud. 
Dus ik wil je een hart onder de riem steken. Het lijkt wel een wonder bij mijn schoonzusje, maar het kán dus wel! Zij heeft ook geen idee waarom het al die keren mis ging en waarom het nu wel goed ging.
Maar geef de moed niet op, je kúnt in ieder geval zwanger worden (ook al is dat op dit moment geen geruststelling, dat weet ik..) en hopelijk gaat het de volgende keer wel goed! Sterkte!

Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee. Maar mijn schoonzusje heeft in 3 jaar tijd ook 5 miskramen gehad. Net als bij jou was er geen reden voor. Eén keer was er met 8 weken een kloppend hartje en ging het daarna mis. De andere 4 keer ging het al mis vóór 8 weken.
Maar vorig jaar was ze toch ineens spontasn zwanger en ze heeft nu een dochter van 4 maanden oud. 
Dus ik wil je een hart onder de riem steken. Het lijkt wel een wonder bij mijn schoonzusje, maar het kán dus wel! Zij heeft ook geen idee waarom het al die keren mis ging en waarom het nu wel goed ging.
Maar geef de moed niet op, je kúnt in ieder geval zwanger worden (ook al is dat op dit moment geen geruststelling, dat weet ik..) en hopelijk gaat het de volgende keer wel goed! Sterkte!

Hoi, wat heftig voor jou en je vriend. ik heb ook meerdere miskramen gehad. Diepe kras op mijn ziel. Het is zo pijnlijk en een machteloos gevoel. Ook ik heb alle onderzoeken gehad, alles was prima, ook bij mijn man. 
Mijn gynaecoloog zei precies hetzelfde; het is geluk hebben en afwachten totdat er een gezond eitje komt. En zoniet dan is het echt pech hebben.
Ik werd met de maand wanhopiger. Maar het is ons wel gelukt om plezier en lichtheid te houden in bed zeg maar.. uiteindelijk hebben we 22 maanden moeten wachten totdat het vruchtje bleef plakken :). Ik zou de maand erna starten met IVF. Bizar. Nu ligt een prachtig babymeisje naast me op de bank haar middagdutje te doen.
De enige tip die ik heb is gebruik het glijmiddel conceive plus. Misschien toeval maar ik de maanden dat we het gebruikte werd ik zwanger. Het neutraliseert oa de ph waarde en ik denk dat dat ons probleem was. Klinkt misschien stom en privé maar ik heb heel vaak last van schimmelinfectie en het zaad van mijn man prikt altijd. Geen goede combi. Maar met dat glijmiddel is dat minder.
Hou je taai, het is niet niks zoveel miskramen. Het geeft echt een knauw. Bij mijn eerste was ik 3 maanden echt niet dezelfde. Er was een leven voor en na. Zo voelde dat. 
Ik hoop zo dat jullie niet zo lang meer hoeven te wachten en van een zorgeloze zwangerschap kunnen gaan genieten. Ik wens je alle goeds toe 
X susanne

Ik heb 1 miskraam gehad met 11 weken en dat vond ik al heftig laat staan meerdere miskramen... heftig hoor! Ik gebruik al 16 rondes conceive plus maar zonder resultaat dus ik denk dat je geluk had. Maar het is wel 1 van de weinige glijmiddelen die niet zaaddodend zijn je hebt ook nog pre fert maar dat is aanzienlijk duurder 

Ik heb 3 miskramen gekregen en tussendoor een zwangerschap waaruit mijn dochter is geboren. Na die zwangerschap heb ik weer een miskraam gekregen en onderzoek laten doen. Bij mij hebben ze een chromosoom afwijking gevonden die er voor zorgt dat ik meer kans op miskramen heb. Maar nog steeds meer kans op een gezonde zwangerschap . Het zwanger worden duurt door deze afwijking ook wat langer. Inmiddels ben ik nu 5 weken zwanger dus heel spannend of dat het nu goed mag gaan. 

Ik hoorde deze week van een collega die uiteindelijk t advies kreeg om bij de zwangerschap elke dag een aspirine te nemen. Dat werkte, het kindje bleef zitten! Zij had ook herhaalde miskramen.

Ik heb 2 miskramen en 2 blz grhad in 3 jaar tijd. Snap dat je hier erg moedeloos van word. Sommige maken in Belgie een afspraak om daar verder te laten onderzoeken. Die doen vaak toch uitgebreider. Ook vaak in Düsseldorf word veel uitgebreider onderzocht.
Bij ons gaat dat wat lastiger. Ben al tegen de 40 en overgewicht. Dus nu hard proberen af te vallen. En hopelijk help dat ook.

Terug
Bovenaan