Herkenbaar? Hoe deden jullie dit? Symptomen, maar nog geen positieve test?

A

Anoniem

Guest
Mijn vraag kan misschien wat voorbarig overkomen, maar toch leek het mij een fijn idee om mijn hart hier even te luchten. Ik zit namelijk voorlopig nog even in spanning en afwachting, omdat mijn vroege zwangerschaps test (nog) niet positief is uitgevallen.

Mijn situatie rondom zwanger worden?
Ik gebruik zelf de Ladycomp en weet daardoor (rood knipperend lampje) precies wanneer mijn eisprong is. Ik ken mijn lichaam goed en ben regelmatig ongesteld (op 1 dag verschil na). Op 30 oktober heb ik mijn eisprong gehad. De week daarvoor hebben 5 keer (om de dag) onbeschermd seks gehad. Op de 30e zelfs twee maal. Het zou dus zo kunnen zijn dat ik zwanger ben geraakt, al is het pas de eerste keer dat wij het proberen.

Waarom ik al vroeg een test heb gedaan?
Inmiddels is het 7 oktober, dat is slechts 8 dagen na mijn eisprong, maar ik zou natuurlijk ook al een paar dagen daarvoor bevrucht kunnen zijn. Drie dagen na mijn eisprong was ik er nog hartstikke kalm onder. Maar de vierde ochtend zag ik wat bruin slijm op mijn toiletpapier. Innestelingsbloeding? De dagen daarna had ik bij sommige toiletbeurten wel wat druppels bruin en een paar dagen later ook wat bloed in mijn onderbroek. Weinig, maar het was er wel. Nu zag ik vandaag zelfs een heel klein stolsel-tje. Maar zonet ging ik weer naar het toilet, en was er niks. Dit ging gepaard met wat zeurende buikpijn, maar dat is vandaag weg. Druppels bloed/bruin blijven.

Mijn borsten zijn al 5 dagen enorm gespannen en pijnlijk, ook de tepels. Normaal doen ze alleen aan de zijkanten wat pijn, voordat ik ongesteld moet worden. Niet ruim een week daarvoor.

Afgelopen weekend was ik erg misselijk, maar vandaag is dat weer iets minder, maar ik laat wel snel boertjes (TMI) Ook heb ik duidelijker een hongergevoel en knort mijn  maag.

Daarnaast moet ik veel meer plassen. Ik drink ook bewust genoeg, omdat dit gezond is en belangrijk is voor een eventueel kindje, maar ik moet nu na elke kop thee naar het toilet, terwijl ik niet zo'n plasser ben. Heb ook veel dorst en een droge mond.

Mijn Ladycomp zegt dat ik over 2-3 dagen ongesteld moet worden, op dag 28/29, zoals normaal gesproken. Omdat mijn man en ik wat enthousiast en ongeduldig waren en de symptomen erg raar vonden, hebben we een test (Etos Early) gedaan. Deze was negatief. Een tweede test(Clear Blue Digital) ook. Ik was waarschijnlijk te vroeg met testen.

Ik begin nu te twijfelen over wat er aan de hand is met mijn lichaam en heb ondertussen nog steeds het idee dat ik hartstikke zwanger ben, omdat ik deze symptomen heb.

Wat zegt de huisarts?
De huisarts vertelde me dat het een innestelingsbloeding kan zijn, ook als dit al 5-6 dagen duurt. Een zeer vroege miskraam zou gepaard gaan met meer bloedverlies, omdat alles er dan uit moet. Natuurlijk raadt zij mij aan af te wachten tot ik ongesteld zou moeten worden, en het liefst een dag daarna pas te testen. Of dat ik moet wachten tot ik gewoon ongesteld wordt, en dus niet zwanger ben. Dan weten we ook genoeg.

Wat is er dan aan de hand met mijn lichaam?
Ik ben al heel mijn leven zo regelmatig en duidelijk ongesteld. Krijg ook veel PMS kwaaltjes, waar ik nu nog niets van merk, terwijl ik ongesteld moet gaan worden komende week. Ik heb nooit tussentijdse bloedingen gehad en ben al ruim twee jaar gestopt met de Nuvaring. Dit is heel raar voor mij. Ik vind het nogal stom dat mijn lichaam me zo in de war brengt, precies als we het voor de eerste keer proberen. Dat zou toch te toevallig zijn?

Mijn vraag?
Herkent iemand dit? Ik hoef geen antwoord of te weten of ik zwanger ben en weet ook dat ik nu pas echt kan testen na mijn NOD, maar ik ben gewoon van slag en in de war, door mijn raar aanvoelende lichaam. Wat is er aan de hand, vraag ik me steeds af? En hoe houd je dat wachten vol, als je nogal een piekeraar bent? Hoe ervoeren jullie dat wachten als je wel symptomen hebt? Ik zou geen oplossing hoeven, maar gewoon even een stukje ervaring van iemand hier of een geruststellend antwoord wat me helpt relativeren en volhouden tot over een paar dagen.

Hey,

Inmiddels ervaren hier haha. Wij zijn in ronde 4. Het is heel normaal dat je lichamen symptomen heeft. Soms kloppen ze echt. En soms hebben ze te maken met het ontpillen van het lichaam (als je daar aan gezeten hebt).

Ik heb nu in drie verschillende rondes, allerlei verschillen symptomen gehad. En nu ronde 4 ook weer hele aparte. Mijn NOD is als het goed is vrijdag.
Heb een regelmachtige cyclus maar er zit niks anders op dan wachten en jezelf bezig houden. Elk kwaaltje had je misschien normaal gesproken ook al gehad maar toen lette je er misschien niet zo op.

Ik vind het wachten verschrikkelijk. Maar ik probeer mij nergens op te verheugen dan kan het alleen maar meevallen.
De 1e ronde was bij mij net zo maar nu ben ik al veel rustiger.

Hee Zonnebloem,

Bedankt voor je reactie!

Ik ben al twee en half jaar van de hormonale anticonceptie af, dus dat kan er niets mee te maken hebben. Sindsdien keurig regelmatig ongesteld. Nooit een tussentijdse bloeding gehad. Ik begrijp vooral de (bruine, beetje rood) bloeding en zere borsten niet. De rest kan inderdaad van alles zijn of tussen mijn oren zitten. Maar die gekke afscheiding/bloed, blijft vreemd toch?

Fijn te horen dat je na meerdere rondes (in het begin dan) rustiger wordt. Ik denk dat dat ook wel zo zal zijn.

Hoi Nadien,

Ik herken je verhaal wel een beetje. De eerste ronde bij ons was ook meteen voelbaar, krampen en gevoelige borsten. Ik was daar ook een beetje van slag door. Uiteindelijk werd ik gewoon ongesteld, op de datum dat ik ook zo ongeveer ongesteld moest worden. De maand erop was ik ineens een week te vroeg ongesteld, ook met de nodige krampen en pijnlijke borsten. Terwijl ik normaal een hele regelmatige ongesteldheid had, al jaren. (zonder anticonceptie te hebben gebruikt) Dat gebeurde in de volgende rondes nog 2 keer. Je lichaam lijkt je onwijs voor de gek te houden, en dat maakte mij ook best wel onzeker. Ik had zo'n 10 rondes gehad, toen ik het wel een beetje welletjes vond, en heb ik een maand er niks aan gedaan, en ik wist dat er die maand ook geen bevruchting plaats kon vinden, en was mijn menstruatie voor eerst sinds 7 maanden eens een keer rustig, dat is ook een verademing. En de maand daarna begonnen de krampen en pijnlijke borsten weer opnieuw, ik heb de innesteling ook duidelijk gevoeld, de week voor de NOD, maar dat had ik eerder ook welleens. Dus eigenlijk verwachtte ik er helemaal niks van. Alleen mijn gevoel was er dit keer anders bij. Het voelde positief. En toen moest ik ongesteld worden, en dat werd ik niet. Paar dagen daarna een overduidelijke positieve test, ik ben nu ruim 16 weken zwanger.

Mijn enige tip die kan geven is, het loslaten, volg je gevoel/intuïtie, diep van binnen weet je het antwoord wel en wacht op je NOD.

Hoi G-G,

Wat verwarrend moet dat zijn. En dan maandenlang. Fijn dat je nu zwanger bent! Mooi om te horen. Jammer dat de weg er naartoe wat ups and downs kenmerkte, maar dat hoort er denk ik bij, als ik andere verhalen lees. Heb je ook een innestelingsbloeding gehad?

Ik begrijp mijn bloeding voornamelijk niet. Maar het is voor mij nu gewoon afwachten tot een dag na de NOD, in de hoop dat we dan positief testen of ik gewoon ongesteld wordt, of er iets anders aan de hand is. Ik zou zo graag duidelijkheid hebben, dan weet ik wat mijn lichaam doet.

Bedankt voor je tip. Ik probeer positief te blijven, hoe het ook uit gaat pakken. Het is afwachten geblazen de komende dagen... Mijn intuïtie vertrouwen probeer ik ook en daarom blijf ik gewoon hoopvol. Spannend.

Ik heb besloten om op dag 30/31 te testen, zodat ik twee/drie dagen na mijn NOD zit. Ik zit nu op dag 28.

Inmiddels nog steeds bij sommige toiletbeurten bloedverlies/bruinverlies en flink pijnlijke borsten. Ik wacht eigenlijk tot mijn menstruatie doorbreekt, maar dat gebeurt maar niet. Ik heb geen lichte buikpijn meer.
Een paar minuten geleden is ineens oogmigraine begonnen. Dit had ik vroeger als meisje, maar al jaren niet meer.  Ik ben ook wat duizelig de afgelopen dagen. Vreemd allemaal.

Toch wel raar hoe onvoorspelbaar je lichaam zich ineens kan gedragen. Ik ben er niet gerust op. Andere momenten denk ik dat ik zwanger ben, maar ik durf nergens vanuit te gaan. Het gaat van hot naar her in mijn koppie.

Ik vind het testen nu ook wel een beetje eng. Ik wil eigenlijk niet weer een negatieve test deze week. Maarja, dat kan er goed in zitten. En aan de andere kant wil ik gewoon duidelijkheid. We gaan het zien.

Ik zal jullie op de hoogte houden en ben nog steeds benieuwd wie dit nog meer herkent.

O, jij ook weer in afwachting?

En heb je last van symptomen of eigenlijk niet?

Spannend, ik hoop voor je!

Terug
Bovenaan