Herkenning gevraagd bij alert kind

Hoi<br />Ik hoor alleen maar adviezen van.. je moet gewoon je ding doen en je kind moet er maar aan wennen..<br />Vanaf baby af aan is ons kindje altijd al snel wakker geweest en een slechte slaper. Bij het kleinste geluid van binnen of buiten word hij al wakker (ik ben dat zelf ook en dat is super irritant alleen kan ik me wel gewoon omdraaien). Hij is nu 21 maanden en kan eigenlijk de trap nog steeds niet oplopen of de droger aanzetten of boven rommelen. Dan word hij wakker en dat wil ik ook niet. Word dit uiteindelijk beter of moet ik maar gewoon accepteren dat ik me altijd moet blijven aanpassen wanneer hij slaapt. Ik ben op zoek naar vergelijkbare kinderen zoals de onze.<br />
 
Wel herkenbaar. Hier ook een alerte dame. In de ochtend als m’n vriend 05:30 naar beneden gaat echt extreem zachtjes dan wordt ze al van een krakende teen wakker. Savonds kunnen we opzich wel gewoon douche etc dan is het de diepste slaap. Smiddags merk ik dat het eerste half uur ik wel kan rommelen, maar daarna durf ik het ook niet meer. Als ik wel moet rommelen of iets zet ik witte ruis op dat helpt hier wel wat.
 
Witte ruis al geprobeerd?
Wij hebben er een van numsy, het is echt een harde ruis maar het dempt zo veel omgevingsgeluiden! Werkt hier heel goed
(Geen alert kind overigens, maar wel heel handig als we in de caravan slapen enzo!)
 
Herkenbaar hoor. Ons zoontje wordt eind deze maand 2 en is ook heel alert en een lichte slaper. Kon als baby ook niet slapen in de box etc en valt ook nooit zomaar ergens in slaap. Ook niet thuis op de bank bijvoorbeeld als hij moe is.
Geen idee of dat beter wordt, maar er zijn er in ieder geval meer die hier last van hebben.
Ik hou er maar gewoon zoveel mogelijk rekening mee inmiddels zodat hij zijn slaap kan pakken.
 
Heel herkenbaar. Wij wonen in een jaren 30 woning met krakende houten verdiepingvloeren en redelijk dunne wandjes. Dus als ze slaapt dan mag niemand boven iets doen. We sluipen ook naar ons bed later op de avond en fluisteren. Elke kraak, elke keer te hard praten, even de kraan in de badkamer gebruiken... Wakker. Ik heb er ook een hekel aan als postbodes aanbellen, ze komen altijd als ze slaapt en dan is ze meteen wakker. Opnieuw in slaap krijgen duurt wel even en overdag lukt dat helemaal niet. 
Ze is nu 16 maanden. Maar van jongs af aan hoor ik al van anderen hoe alert ze is. Toen ze een maand oud was keek ze al met grote ogen de ruimte door als ze nieuwe geluiden hoorde. En later heeft ze zich ontwikkeld tot een dametje dat niet onderweg of op locatie slaapt. In de auto niet, na een maand of 4/5 zelfs niet in de wandelwagen of draagdoek meer. We nemen wel eens een campingbedje mee voor bij familie. Maar ze moet zo acclimatiseren. Het eerste slaapje is hooguit 30-45 min uit noodzaak, na veel heen en weer lopen. Ze is dan alleen maar met de omgeving bezig. En de eerste nacht is erg gebroken. Maar dan went het en gaat het wel. Dus ik ga enkel op bezoek of meerdere dagen logeren. Iets ertussen heeft geen zin. 
Het is ook wel leuk hoor. Ze was al erg vroeg op haar manier vragen aan het stellen over de omgeving. Ze mist niks. Het kleinste detail moet ontdekt en besproken worden. Ze laat zich ook niet foppen. Bijvoorbeeld met speelgoed bij de dokter. Ze ziet heel goed wat er gebeurt. En als je haar wakker maakt, dan springt ze in een halve flikflak op en staat rechtop te kijken wat er allemaal in haar kamertje gebeurt, ook meteen vrolijk. Ze mist niks. 
We beschermen haar dus door niet elke dag nieuwe spannende dingen te doen, want dan laadt ze tussendoot niet op en gaat ze nog slechter slapen. En ik ben voor bij het "ze went wel aan de geluiden"-tijd. Wij doen gewoon zachtjes en het huishouden gebeurt in wakkertijd. Dat werkt hier. Er komt over 7 maanden een baby bij... Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat werken.
 
Oh en inderdaad, deze valt ook niet op schoot in slaap, of naast me op de bank. Zelfs niet als ze koorts heeft. Snachts als troost bij ons in bed nemen is hilarisch, maar werkt absoluut niet. 
Als jonge baby was het wel lastig dat ze nog zo graag mijn nabijheid wilde en toch heel licht sliep. Dus toen zat ik muisstil met de tv op stil ter afleiding. Witte ruis hebben we lang gebruikt, maar maakt eigenlijk geen verschil.
 
Hier beetje zoals bovenstaande alleen pas iets ouder dan een jaar. Hier werkt de witte ruis wel, zet hem wel echt best hard als ik weet dat we zo naar boven gaan. En idd postbodes zijn echt niet tof, ik open de deur voortaan met ? sssssst haha dat werkt wel 
 
Hoihoi,
Heel herkenbaar! Onze oudste zoon werd ook werkelijk van ieder klein geluidje wakker. Ik weet nog dat veel mensen in mijn omgeving hun kindje iedere avond nog even gingen toestoppen en een kus geven. Ik wilde dit ook zo graag, mijn ouders deden dit vroeger ook altijd en dit heb ik als erg fijn ervaren. Ik had het erg vaak geprobeerd maar hij werd werkelijk al wakker wanneer ik de deurklink naar beneden deed. Hij schrok daar vaak zo erg van dat hij helemaal overstuur was. Mensen in mijn omgeving zeiden ook altijd dat je juist geluid etc moest maken maar dit werkte bij ons gewoon niet. Inmiddels is onze zoon 3 jaar en is het echt een stuk beter! Hij heeft inmiddels een broertje van 5 maand, welke nog snachts nog wakker wordt en huilt. Hij wordt hier nooit wakker van, terwijl wij een gehorig huis hebben. Ook kan ik hem savonds gewoon lekker instoppen en een kus geven. Bij ons is het dus zeker goed gekomen!

Liefs
 
Terug
Bovenaan