Herkenning gevraagd bij alert kind

Wow! Wat fijn dit! Niet voor ons maar wel dat er vergelijkbare verhalen zijn. Ik heb trouwens de deurbeldraadjes doorgeknipt toen we in ons nieuwe huis kwamen wonen haha en er hangt een briefje op de deur voor bezorgers. Vreselijk hè. Ik heb ook heel wat frustraties gehad met de deurbel en vooral de honden die ook nog erbij aanslaan. Niemand mag op bezoek in slaap tijd en het huishouden gebeurt ook in wakkertijd hier. Slapen in mijn bed doet hij ook niet.. als baby was het op mij en heb veel moeten lopen. In een pretpark ligt hij lekker in de wagen totdat hij een geluidje hoort en dan zie je weer een koppie of handje komen om te kijken. Het is wat.. Ik gebruik witte ruis zazu ofzo heet het ronde apparaatje. Die staat 20 min aan en valt dan uit. Wanneer hij geluid maakt dan springt het weer aan voor 20 min. Ook heb ik piano muziek bij hem (uitgezocht) en die gaat na 1,5u uit. Welke witte ruis kun je van een afstand bedienen dan? Want ik hoef zijn deur klink ook echt niet aan te raken want dan zit hij meteen rechtop in bed. Zelf de vaatwasser uitpakken en pannen afwassen die tegen de gootsteen aankomen reageert hij op. We gaan binnenkort een weekend weg met mijn schoonouders in een huisje. De slaapkamer zit naast de keuken en daar staat een Senseo. Je voelt hem al aankomen.. ik wel in ieder geval. Mijn schoonouders zijn helaas nachtbrakers dus ik ben bang dat het lange avonden gaan worden.
 
Heel herkenbaar.... Toen mijn dochter zo klein was ( nu 9 ) viel ze pas in slaap als ze enorm uitgeput was door ons. Bijvoorbeeld door te klimmen op de bank over ons heen.... Ze was en is super actief altijd. Nu gaan we dus soms voetballen of zo om even die energie eruit te krijgen.

Zo grappig dat nu ik weer in verwachting ben die dingen allemaal terugkomen. Ik zie dr nog gaan....vanaf m'n tenen klom ze helemaal omhoog naar m'n kin.... En lachen dat ze deed.... Na 5 keer op en neer ging ze echt slapen. Ik had dan wel geen lichte slaper.

Ik weet nog heel goed dat ik bij haar ging kijken en moest niezen boven haar wieg.
En niks... Geen kik.

Maar ik herken wel het niet in slaap vallen.
Bij ons hielp dus de bank gymnastiek ?
Uitputten die handel ?
 
Andere ouders geven adviezen vanuit hun eigen ervaring, bij hen heeft het gewerkt... ja, maar wat bij hun kind werkt werkt niet bij alle kinderen natuurlijk. Ze hebben dan zelf doorgaans geen heel lichte slaper gehad (of huilbaby, of voedselweigeraard, of... vul maar in).  Maar het is bijna altijd goed bedoeld! Toch kan je er ook wel onzeker van worden soms. Dan is het wel fijn om hier dan mensen te treffen met dezelfde ervaring he ;) 
Ik heb 4 kinderen, en de een sliep overal doorheen (zelfs uiteindelijk door een mega harde plaswekker naast zijn hoofd, hele huis wakker, hij nog in diepe slaap :D ), maar de oudste werd ook van het minste al wakker. Zelfde opvoeding, gewoon een ander kind ;) Ik heb er geen oplossing voor gevonden hoor. Gewoon zolang aanpassen aan je kindje. 
Nu is ze 15 overigens en slaap heel graag ;) 
 
White noise schijnt beste te werken als je het ieder slaapje, het hele slaapje aanzet. Deurbel wordt onze dochter (15m) gelukkig niet vaak wakker van. Maar alles wat geluid maakt doen we in wakkertijd.
Ik zorg er ook voor dat we ieder slaapje thuis zijn en ze kan slapen in haar pikdonkere kamer zonder prikkels.
Slapen in auto of kinderwagen heeft ze vanaf geboorte nauwelijks gedaan. Kan ik denk ik op 1 hand tellen en >6 maanden helemaal niet meer gelukt.
Slapen bij de opvang is natuurlijk ook een nachtmerrie, gelukkig gaat ze daar maximaal 1 dag per week heen.
Uit logeren of op vakantie nog nooit aangedurfd.
 
Herkenbaar. Zoontje is nu 2 jaar maar nog altijd een lichte alerte slaper. We nemen verplicht pauze als hij slaapt, vooral overdag. Gaan voor zijn dutje naar t toilet want zelfs dat kan niet tijdens, al slaapt hij op een andere verdieping.
Savonds gaat het iets beter. Maar douchen dat kan niet. We gaan alleen de trap op om zelf naar bed te gaan, visite komt en gaat achterom en we doen zo rustig mogelijk.
Heel irritant eigenlijk. In februari komt baby 2 en die gaat natuurlijk geen rekening houden met broer. Ben benieuwd..
 
Hier ook eentje! Altijd met grote ogen in de box of kinderwagen, hoefde maar een piep te horen en was klaarwakker. Nu bijna 2 en hij heeft dat nog. Ik gebruik elk slaapje white noise. Dat gaat mee op vakantie, naar opa's en oma's en het werkt perfect. Wij hebben een oude telefoon waar we dat opgezet hebben want die pinguïn viel idd uit en dat werkte hier dus niet. 


overigens slaapt hij op de opvang prima en ik vergeet het ook weleens aan te zetten, dat gaat prima, zolang er dan niet een auto start of wat dan ook ?
 
Terug
Bovenaan