Herkenning van reflux?

<p>Hoi dames! </p><p>Afgelopen week ben ik bevallen van een prachtige zoon. We genieten van elk monent, maar ik begin wel een beetje op te raken. </p><p>Onze kleine man was de eerste dagen heel rustig met slapen, ja huilde wel een keer, maar slaprn ging redelijk. Sinds 2 dagen huilt hij snachts herl veel en is ontzettend onrustig. Overstrekt zich, slaat met zn handen, krijst echt, ligt overal aan te sabbelen, kreunt, en heeft vandaag ook voor het eerst overgegeven als een fonteintje. </p><p>Nu denk ik dat hij last heeft van reflux, maar het gekke is dat als hij snachts op je borst mag liggen hij wel in slaap valt. K zit nu dus weer op dd borst met hem, terwijl ik eigenlijk echt zou moetebln slapen want mijn energie raakt op. </p><p> </p><p>Herkennen jullie dit als reflux? Of denken jullie dat hij grwoon misschien nog moet wennen aan het nieuw op de wereld zijn? </p>

Hoi! Allereerst van harte gefeliciteerd! 
Ik heb geen ervaring met reflux maar ik herken dit gedrag van mijn zoontje.. de tip die ik je wil meegeven is om het een paar dagen bij te houden op papier en dit te bespreken met huisarts of GGD; hoevaak geeft hij over
hoeveel luiers heeft hij (nat, droog, poep hij en welke kleur) 
en hoevaak geeft hij over; maak daarbij een schatting van het aantal ml (boogje, mondjevol etc) 
wellicht kun je ook zijn temperatuur in de gaten houden en wat zijn slaapritme is.. 
Dit hielp mij in ieder geval enorm, ook als ik bij de huisarts of GGD of kinderarts was nam ik mijn boekje met notities mee om het eea te bespreken. 
Tip voor jezelf; neem even afstand en vraag of iemand in je omgeving zsm een paar uur komt oppassen zodat je even kunt slapen bijvoorbeeld. 
Sterkte en succes! 

Gebruiker1005....: dankjewel. 
We houden alles bij, hij is nog zo jong, de kraamzorg is er nog. Die noteert in een boek alles wat er gebeurt. Ik ga straks ook met haar nog overleggen wat te doen want man en ik hebben vannacht weer afgewisseld op de bank met een ontroostbare baby gezeten die alleen sliep als hij rechtop kon zitten.. dus moest 1 van ons dat ook..
Heel frustrerend voor hem en ons, eeh echt nn ritme ontwikkelen lukt zo niet en hij voelt zich echt niet lekker. 

Dank voor je tips alvast

Hoi 
Als eerst gefeliciteerd!
Kreunt de kleine? En is hij in bijv 1 dag tijd meer gaan drinken? Bv/kv? Is hij afgevallen of groeit hij gewoon
Ik ben zelf kraamverzorgende en herken het meer als erge buikkrampjes. Projectiel braken is nooit echt goed hiermee gooit hij echt hele voedingen eruit en zou toch even bespteken met je kv. Of evt zelf je vlk bellen. Buikkrampjes hoeven niet de hele dag door tr zijn omdat hij nog niet in dag/nacht ritme zit waarschijnlijk. 'S nachts is hij meer wakket waardoor hij dus de krampjes goed voelt. Gaat huilen omdat het pijn doet en daarnaast zichzelf ook nog kan slaan met zijn handjes.
Heb je inbakenen al eens geprobeerd?

Allereerst nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon ?
Dit heeft mijn zoontje ook gehad, ik ben er eerst mee bij de Cb geweest maar zij gaven mij als antwoord ach hoort erbij. En toen ben  ik naar de ha geweest en hij gaf mij als tip om eens johannesbroodpitmeel toe te voegen aan zn voeding en dat was DE uitkomst.. nergens meer last van.
Maar bespreek het eerst met je kraamverzorgende voordat je aan zoiets begint. Want op de verpakking staat ook iets als alleen op advies van je huisarts ..ofzo

Oja en als je babytje veel braakt en je het idee hebt dat er iets omhoog komt dan is het beter om iets onder zn matrasje te leggen zodat zijn hoofdje wat omhoog ligt, zo komt de spuug minder makkelijk omhoog. Daarom slaapt ie waarschijnlijk ook heerlijk bij jou op de borst.

Bedankt voor de tips iedereen! 
Allereerst; de kraamverzorgende kwam gisteren binnen en heeft gelijk na mijn melding contact gezocht met de verloskundige die de huisarts gebeld heeft. Die heeft ons doorgestuurd naar de kinderarts rn we zijn nu vanaf gisterochtend al in het ziekenhuis. Onze man is opgenomen voor observatie. Hij heeft wat dikkere voeding gehad en vannacht ingebakert geslapen en wat dat lijkt al rnorm geholpen te hebben. Hij geeft af en toe wel nog over maar drinkt goed en is al een stuk rustiger. 
Uiterlijk morgen mogen we hem mee naar huis nemen, het is nu dus afwachten hoe alles loopt, maar we maken stappen! 

Nog even voor de info: hij krijgt kunstvoeding. Drinkt goed, maar heeft wel een paar keer overgegevn als een fonteintje. Hikt verder erg veel (deed hij in mn buik ook al trouwens) 

Bedankt voor de tips iedereen! 
Allereerst; de kraamverzorgende kwam gisteren binnen en heeft gelijk na mijn melding contact gezocht met de verloskundige die de huisarts gebeld heeft. Die heeft ons doorgestuurd naar de kinderarts rn we zijn nu vanaf gisterochtend al in het ziekenhuis. Onze man is opgenomen voor observatie. Hij heeft wat dikkere voeding gehad en vannacht ingebakert geslapen en wat dat lijkt al rnorm geholpen te hebben. Hij geeft af en toe wel nog over maar drinkt goed en is al een stuk rustiger. 
Uiterlijk morgen mogen we hem mee naar huis nemen, het is nu dus afwachten hoe alles loopt, maar we maken stappen! 

Nog even voor de info: hij krijgt kunstvoeding. Drinkt goed, maar heeft wel een paar keer overgegevn als een fonteintje. Hikt verder erg veel (deed hij in mn buik ook al trouwens) 

Terug
Bovenaan