Herkenning van reflux?

<p>Hoi dames! </p><p>Afgelopen week ben ik bevallen van een prachtige zoon. We genieten van elk monent, maar ik begin wel een beetje op te raken. </p><p>Onze kleine man was de eerste dagen heel rustig met slapen, ja huilde wel een keer, maar slaprn ging redelijk. Sinds 2 dagen huilt hij snachts herl veel en is ontzettend onrustig. Overstrekt zich, slaat met zn handen, krijst echt, ligt overal aan te sabbelen, kreunt, en heeft vandaag ook voor het eerst overgegeven als een fonteintje. </p><p>Nu denk ik dat hij last heeft van reflux, maar het gekke is dat als hij snachts op je borst mag liggen hij wel in slaap valt. K zit nu dus weer op dd borst met hem, terwijl ik eigenlijk echt zou moetebln slapen want mijn energie raakt op. </p><p> </p><p>Herkennen jullie dit als reflux? Of denken jullie dat hij grwoon misschien nog moet wennen aan het nieuw op de wereld zijn? </p>

Hoi! Allereerst van harte gefeliciteerd! 
Ik heb geen ervaring met reflux maar ik herken dit gedrag van mijn zoontje.. de tip die ik je wil meegeven is om het een paar dagen bij te houden op papier en dit te bespreken met huisarts of GGD; hoevaak geeft hij over
hoeveel luiers heeft hij (nat, droog, poep hij en welke kleur) 
en hoevaak geeft hij over; maak daarbij een schatting van het aantal ml (boogje, mondjevol etc) 
wellicht kun je ook zijn temperatuur in de gaten houden en wat zijn slaapritme is.. 
Dit hielp mij in ieder geval enorm, ook als ik bij de huisarts of GGD of kinderarts was nam ik mijn boekje met notities mee om het eea te bespreken. 
Tip voor jezelf; neem even afstand en vraag of iemand in je omgeving zsm een paar uur komt oppassen zodat je even kunt slapen bijvoorbeeld. 
Sterkte en succes! 

Gebruiker1005....: dankjewel.