Herkent iemand deze huiduitslag? (+FOTOS)

Kan het toch wel zijn hoor, zijn ook uitzonderingen in.
Omdat het op haar voeten, handen en nek al zit, dat is normaal niet echt de plek om een allergische reactie te krijgen.
Op haar benen zijn het rode bultjes, dat kan een uitloop zijn.
Anders zou ik zeggen 5e of 6e ziekte. Van de 6e krijgen ze ook rode bultjes overal maar dat verklaard dan niet die erge in haar nek en op haar voeten.
 
Ik heb zelf die hand/voet/mond ziekte gehad, paar maanden na de geboorte van mijn dochter. Dit lijkt er erg op. Ik had het alleen op mijn handen en voeten. Voelde me een beetje grieperig en heel moe, na een week weer beter en na 2 weken alle plekjes verdwenen. 
 
De 6de ziekte is het niet dan zijn het meer vlekjes en ook veel meer. Ik zou denken hand voet mond of 5de ziekte. Bij de 6de ziekte heeft een kindje meestal eerst 2 dagen koorts en dan komt pas de uitslag 
 
Bij onze zoon kwam het door warmte/ zonne allergie( ja daar kunnen ze heel beroerd van worden met koorts) . Doordat het weer nu zo wissels hebben de kleintjes er meer last van. bij ons duurde het 2/2,5 weken voordat het over was 
 
Dochtertje van n vriendin van mij heeft het ook gehad. Zijn uiteindelijk naar de dermatoloog verwezen. Bleek het om een virus te gaan wat zeldzaam is. Het zou komen van de BMR prik. Kun je verder niks aan doen, als verschillende zalfjes smeren. Kan wel 6-8 weken duren. Weet niet of ze toen net de BMR prik heeft gehad?
 
Terug
Bovenaan