herkent iemand dit? baby 8 maanden en wordt steeds wakker?

A

Anoniem

Guest
Hee meiden!!

Ik vraag me af wat er aan de hand is.. onze dochter is nu 8 maanden en sinds een week of 3 wordt ze savonds tussen 22 uur en 00 uur steeds wakker en krijst alles bij elkaar.
We dachten eerst dat het aan de tanden lag, maar die zijn er inmiddels door, ook heeft ze een redressiehelm sinds 2 maanden maar ook als we die af doen wordt ze rond die tijd wakker. Wat zou dit kunnen zijn? Ze krijst dan echt. Zou het kunnen zijn dat ze dan zo rond die tijd gaan dromen?? (ze gaat om 7 uur op bed) Ook is ze elke ochtend weer erg vroeg wakker. Herkent iemand dit?

Groetjes Chantal        
mv Lotus, 8 maanden

ja hoor, hier  nog zo'n dame, ze komt soms wel 3x per nacht.
het enige wat helpt is dat ik haar uit bed haal en lekker tegen mij aandruk zodat ze rustig word en weer in slaap valt, dan leg ik haar gewoon lekker weer in haar eigen bedje.

gisteren heb ik een nachtlampje gekocht, en vannacht heb ik haar niet gehoord.
toeval? ik weet het niet, maar we hebben wel heerlijk geslapen .

groetjes,
debby (mv puck 8-6-07)

Hallo Debby,

dat klopt als ik haar tegen me aan hou wordt ze weer rustig.. en wat ik helemaal
grappig vind..: Lotus is ook geboren op 08-06-07... toevallig he

Groetjes Chantal

Hoi,

Onze Bas is nog wel iets jonger (hij is van 3-7-07), maar ik herken jullie verhaal ook. Volgens mij heeft het een beetje te maken met het feit dat ze zich steeds bewuster worden van de dingen om hun heen. Die moeten ze dan verwerken en dat gebeurd vooral als ze slapen.
Ook bij ons is het even troosten (soms met een klein flesje) en daarna slaapt meneerjte weer verder.

Groetjes, Karin

hoi,

Hier heb ik er ook zo eentje, ze was al een slechte slaper maar nu is het helemaal drama hier s,nachts.
Hoe laat je haar ook naar bed toe brengt  zoals gister 22 uur tot die tijd valt ze niet in slaap, heb ik haar in bed gelegen en om 1 uur was ze wakker, brullen , krijsen en dergelijke even er uit gehaalt getroost terug in bed gelegen, ze sliept, een goeie 1,5 uur later hetzelfde liedje maar dan een toontje hoger ze krijst gewoon het hele gebouw bij elkaar, dus ik er weer uit en naar binnen gegaan(woonkamer) daar heeft ze een goeie half uur zitten rommelen en toen viel ze weer in slaap en om 6 uur weer, om half zeven moet ik wakker worden voor de rest van het gezin, dus terug naar bed had geen zin, en zo is dit al weken aan de gang, ik ben helemaal op, en ik ben niet iemand die snel moe is heb heel weinig slaap nodig, zeg altijd slaap wel als ik dood ben, maaar nu zou ik wel een paar dagen in bed door willen brengen, maar goed we wachten verder af, ik zat wel te denken dat ik wat info wil hebben over die kindival van vsm heeft iemand hier ervaring   mee???

gr bianca

Ook bij ons was het weer een feest vannacht. Onze zoon van 7,5 mnd maakt een potje van het slapen. Als hij er tussen 8 en half 9 in ligt wordt hij sowieso tot 12 uur een aantal keer huilend wakker. Gisteravond geprobeerd om er niet naar toe te gaan en hem een kwartier door te laten huilen maar dat hadden we beter niet kunnen doen. Hij was helemaal over z'n toeren en ontroostbaar. Dus tegen onze principes hebben we 'm maar uit z'n bedje gehaald en hem rustig tegen mij aan weer in slaap laten komen. Helaas van korte duur want een half uur later was het weer raak...
Normaal is hij tevreden met een aai over z'n hoofd maar dat is nu echt niet meer voldoende. Uiteindelijk lag hij vannacht weer tussen ons in en hebben we denk ik een uur of 4 geslapen in totaal. Oh, ben af en toe zo bang dat dit niet meer over gaat en dat hij zulke onregelmatige slaapgewoontes aan blijft houden... Ben kapot... Nu al 2 keer hartstikke verkouden geweest in 3 weken tijd en met dit soort nachten gaat het ook niet echt over! Succesvolle tips zijn welkom!! Of is het echt een fase??
Sterkte allemaal!
Groetjes,
Laura

Mijn zoontje is ook van 8-6-2007 en slaapt al vanaf 8 weken door...maar de laatste week is hij iedere nacht een paar keer wakker..heb even in het oei ik groei boek gelezen en er is met 8 / 8,5 maand weer een sprongetje, misschien dat ze hier last van hebben..
Eten die van jullie ook slechter dan normaal want die van mij wil ook ineens zijn avondeten niet meer. Terwijl hij een echte lekkerbek is.

Groetjes Inge

hey dames,

Ik had hier laatst ook al 2 topics aan gewijd... zware nachten. Maar tis hier ook nog niet veel beter :(
Ik was vandaag op het CB en die de verpleegkundige daar wist ook geen oplossing. Dit is nml een goede CB verpleegkundige (voor de verandering) deze is hier ook al een paar extra keren geweest toen Birgit veel huilde. Ze zei: het blijft een unieke meid..
Gelukkig lees ik dat ik niet de enige ben met t slaap probleem, de is nu bijna 7,5 mnd en wordt om de 2 u wakker, soms komt ze moeilijk in slaap weer...

Trek t ook erg slecht, ik ga maar elke avond om half 9 slapen om t een beetje uit te houden.. Het is hier al bijna een maand feest nml!

hopelijk is het een periode.. veel sterkte iedereen!

Groetjes Evelien

Terug
Bovenaan