Nou, het is overduidelijk dat hij last heeft van krampjes maar ik zou toch laten uitzoeken of er niet meer achter zit. Osteopaat?
Baby’s reageren ook op stress van ouders, dat voelen ze echt haarfijn aan en reageren daar ook op. Mijn dochter kreeg teveel prikkels van de lamp bijvoorbeeld, dus die ging uit.
Hoe ik krampjes heb overleefd is mezelf echt aangeleerd om rustig te blijven en niet in paniek te schieten, baby goed observeren en erachter komen wat het beste is.. babymassage worden ze heel rustig van en leer je contact maken en wat je baby fijn vind of niet, bij ons is het massage geven inmiddels iets wat altijd terugkomt tijdens het spelen bijvoorbeeld.. Ggd heeft video’s van massages die je je baby kunt geven die darmkrampjes verminderen, vraag hiernaar bij het cb, bij ons hielp het echt! De massages moet je op momenten heven dat ze niet overstuur zijn of huilen. Sabsimplex deed ook wel wat, maar is geen wondermiddel. Accepteer dat krampjes er nu eenmaal bij horen.
Kortom, veel bij je houden, goed laten slapen (bij ons hielp inbakeren enorm!), troosten, elkaar afwisselen, goed blijven eten en drinken. Het is echt hard werken.
Met 3 a 4 mnd is het vaak over. Succes!!