Hernia boven de navel (hernia epigastrica)

Hallo allemaal,Ons dochtertje van 7Maanden heeft een buikwand breukje.Ook wel hernia epigastrica genoemd.
Nu ben ik vandaag bij het consultatiebureau geweest voor de 7 maanden check.Ik heb weer gevraagd hoe het zat met het bultje omdat ik tot nu toe nog geen duidelijkheid er over had en ik een beetje onzeker was er over.
Nu krijgen we een doorverwijzing naar een chirurg omdat er een kans is dat die operatief verwijderd moet worden..
Nu vroeg ik mij af of er meer ouders zijn met kindjes die dit hebben of gehad hebben en hoe dat dan bij jullie ging?
Groetjes, Tess?‍♀️

 
Is dat hetzelfde als een navelbreuk? Dat had mijn vader en is rond zijn 60e hersteld omdat toen ook zijn galblaas verwijderd moest worden. Dus als het hetzelfde is, kan je er ook gewoon veilig oud mee worden :)
 
Mijn zoon is nu 8 weken (5 wk gecorrigeerd) en heeft zowel een navelbreuk als een liesbreuk hebben ze vorig week ontdekt bij het cb aan zijn liesbreuk moet hij sowieso geopereerd worden binnenkort, heb 3 mei een afspraak staan, de navelbreuk gebeurd in 1e instantie nog niets mee, ik zie er enorm tegenop dat arme jochie nu al onder narcose ik lees graag even mee met reacties van mensen die hier ervaring mee hebben en ben benieuwd hoe het bij jou afloopt.
 
Aah nog kleiner! Hopelijk verloopt het allemaal goed!
Ik ben tot nu toe nog niet echt meer te weten gekomen helaas. Binnen 2weken krijgen we oproep van het ziekenhuis.
 
Hebben jullie ook te horen gekregen dat je moet oppassen als ze overstuur worden?
Dat het dan kan zijn dat de inhoud van het bultje vast kan komen te zitten en dat het dan wel Spoed wordt?
 
Ik heb dat gelezen inderdaad heel eng idee...
Als ik zijn luier verschoon en hij doet dan zo hysterisch dan zie je ook echt een dikke bult en dan moet ik daar altijd aan denken, maar tot nu toe zakt die bult altijd weer weg gelukkig
 
Terug
Bovenaan