Herpes en zwanger

Ik heb zelf last van koortslippen. Voor de zwangerschap had ik het door gezond leven niet vaak meer gelukkig. Maar nu tijdens de zwangerschap mn weerstand wat lager is duiken ze helaas wel wat vaker op. Maar gelukkig kan dit nu geen kwaad. Maar als ik een koortslip krijg zodra de baby geboren is moet ik wel heel erg oppassen. Niet de baby kussen en goed handen wassen of handschoentjes dragen, dit omdat het voor baby's idd heel gevaarlijk kan zijn.
Volgens mij kan het nu inderdaad geen kwaad maar als je een uitbraak hebt tijdens je bevalling is er volgens mij wel kans op besmetting. Maar dit zal de verloskundige/arts beter weten dan ik.
Succes ermee, hoop dat het snel wegtrekt en weg blijft!!

Hai,
Ik heb zelf ook zo een herpes infectie gehad. Bij mijn eerste zwangerschap.. gelukkig is het niet schadelijk voor de baby maar had zelf wel last van gekregen door uitslag beneden en aften in mijn mond. Er komen juist goede cellen vrij voor de baby die hem of haar beschermen tegen de virus.
Dus je hoeft je nergens zorgen om te maken. Ik had het zelfs met 35 weken... ze zeiden als ik het met 39 wekn had wel een keizersnee kreeg. Maar het was na 3 weken over.
Groetjes

Het antwoord is gewoon "Nee, zolang je baby nog in je buik zit is het niet gevaarlijk." Toevallig afgelopen week met onze VK over gehad omdat manlief een uitbraak had. Pas als de baby geboren is moet je er heel voorzichtig mee zijn. 

Ik had regelmatig een koortslip, dus op een iets ander plekje. Maar wat me tijdens mijn zwangerschap hielp, was probiotica. Ik dronk (en nu nog) iedere ochtend proviact (van de Lidl, goedkoper dan yakult....) Heb geen enkele koortslip gehad tijdens mijn zwangerschap. Misschien een ideetje voor jou ook!

He meid, 
Ik ben een beetje laat maar zit momenteel in hetzelfde schuitje. Mijn gynaecoloog zei ook dat ik me geen zorgen moet maken en dat ik ook de acyclovir mag nemen bij een uitbraak. Ik nam deze dagelijks preventief voor ik probeerde zwanger te worden, maar probeer nu zo weinig mogelijk medicatie te nemen. In medische tijdschriften adviseren ze wel om vanaf 36 weken een preventieve dosis acyclovir te nemen zodat je 't zeker niet hebt bij de bevalling. Ik denk dat ik dat wel ga bespreken met de gynaeco want ik twijfel soms of er iets op komt of niet en wil geen risico's nemen. 

Terug
Bovenaan