hersenspinsel over vermoeidheid en eten

A

Anoniem

Guest
Goed... Zit even met een hersenkronkel...Misschien herkent iemand het of heeft er iets zinnigs over te zeggen.

Ik ben vreselijk moe, slaap wel goed,erg goed... is geen lichamelijke oorzaak voor. (ik heb een schildklierprobleem, maar ook die waarden zijn binnen de normen en ik ken die vermoeidheid en dat past nu niet bij deze waardes voor mij)
de vermoeidheid is ongeacht ik iets doe of niets doe.. 's middags slaap of niet (wat alleen in het weekend lukt)

Maar nu liep ik zaterdag over een heel klein plaatselijk negen-maanden-beursje en las daar wat ik zou moeten eten als zwangere....gemiddeld 6 sneeen brood, 200 gram aardappels, halve liter zuivel... daar kom ik nooit een keer aan.. 4 boterhammen, ik eet geen fruit omdat ik daar misselijk van wordt sinds ik zwanger ben. 200 gr aardappels haal ik never nooit niet..2 aardappeltjes..
Ik doe dit eigenlijk niet bewust. Ik heb gewoon geen honger... had ik voor mijn zwangerschap ook al niet echt maar toch(ja het is een raadsel hoe ik aan 30 kilo overgewicht kom) 200 gram groente haal ik wel.

Maar zou daar de vermoeidheid van kunnen komen? een tekort aan voeding? ik val niet af dus daar maak ik me eigenlijk geen zorgen over (ik kom zelfs aan, extra dan het kind, ja het kan de lucht zijn ;-) )

Ik dacht hieraan omdat de vermoeidheid niet beinvloedbaar is door inspanning..of ik nou werk of vrij ben het voelt niet anders. om een uur of 4 ben ik kapot. vallen mijn ogen echt bijna dicht. Als ik over 2 weken naar de vlos ga neem ik dit ook nog eens mee, maar ja lichamelijk is alles goed dus rustiger aan doen zal het antwoord wel zijn...maar ja als ik niets doe heb ik het ook, net zo erg..ook niet minder ofzo. Als ik tussendemiddag slaap dan kan ik het net een uurtje langer rekken voor ik in klap..dan wordt het 5 uur...dus tsja..helpen doet het niet echt.

Ik ga het ook gewoon accepteren hoor. maar vroeg het me gewoon af.
zo heel verhaal...hak op tak enzo.. hopelijk is er een touw aan vast te knopen en zo niet...ach.... sorry dan...

 
Hey Femmmke

Dat is heel vervelend dat je zo moe bent ondanks dat je vanalles gedaan heb... Ik kom ook nevernooit aan de hoeveelheid voor zwangeren.. heb ik ook voor de zwangerschap nooit gedaan dus nu ook niet hoor! Die vermoeiheid zou goed van de ijzertekort kunnen komen! Weet niet hoever je bent en of je al eens bloed geprikt heb hiervoor ter controle?

En je mag best bellen naar verloskundige voor advies hoor! daar zit soms een assistente bij, althans bij mij dan daar kon ik ook alles aan vragen..

xxxjes Ingeborg
 
ook zou je misschien een glucose dip kunnen hebben aangezien je het steeds op hetzelfde tijdstip hebt, je zou kunnen proberen om om 15.00 wat te eten misschien wordt het daar beter van.
ik zou het ook zeker even aan de vk vragen.
 
Hoi Femmmke,

Ik herken de vermoeidheid heel erg.....ik slaap goed, ga 's middags ook nog ff naar bed en om 6 uur ben ik zo moe dat ik m'n ogen niet meer kan openhouden. Sinds kort slik ik 's middags 1 tabletje vit. B-complex en lijk ik wel wat meer energie te krijgen...ik hou m'n dag in ieder geval langer vol.

En wie ooit verzonnen heeft dat je als zwangere zoveel moet eten, is zelf nooit zwanger geweest/eet van zichzelf al zoveel of is een man........Ik heb die hoeveelheden ook nooit naar binnen kunnen krijgen en ik ken ook geen enkele zwangere die dat ooit is gelukt.

Maar je kunt je verloskundige altijd bellen, daar is ze voor.

Hoever ben je eigenlijk??

Liefs Mayo
 
Ik denk dat het eerder hormonen zijn dan een gebrek aan voedingsstoffen. Eventueel kan een vitamine voor zwangere vrouwen (Multi) of wat extra ijzer (bijvoorbeeld Floradix of Roosvicee Ferro) wat meer energie geven, maar mijn ervaring is dat het met name in de eerste maanden van de zwangerschap (en vaak ook daarna) gewoon een kwestie van veel slapen is. Er verandert gewoon erg veel en dat kost extra energie. In mijn zwangerschappen ben ik ook altijd erg moe geweest, dat gaat ook wel in vlagen, maar het gaat na de bevalling gewoon weer voorbij.

Succes!
 
Ik slik al extra vitamine........Eten rond drie uur bied ook geen verschil, ik probeer altijd om half vier iets kleins te nemen (eerder kan niet, ik sta voor de klas)
Het gekke vind ik gewoon dat het totaal geen fluit uitmaakt of ik wel of geen inspanning lever. Tot nu toe zijn mijn bloedwaardes allemaal prima.. Ik bespreek het ook over twee weken, maar hoop zelf ook iets te ontdekken. Ik moet nog 9 weken werken en dat wil ik ook echt doen. Ik wil niet te snel het advies, minder werken.
Heb verder namelijk geen klachten dat zou duiden dat ik teveel zou doen.

Vooral het geen of wel inspanning frustreert me, snap die logica niet.
Maakt het ook lastig te accepteren, kijk dat ik die veelbeloofde energieboost niet krijg, dat begrijp ik wel zo na 20 weken...maar dit is gewoon gek.

Moe prima, maar dan wel graag minder moe zonder inspanning en meer moe met inspanning, wat ook veeeeeel logischer zou zijn
 
he meis wat heel vervelend, misschien stomme vraag maar heb je last van opgezette klieren en keel pijn, anders heb je misschien ziekte van pheifer, zeg niet dat je het hebt maar als je zo moe bent ook al doe je niks kan dat wel een oorzak zijn buiten wat de andere zeggen, denk eerder wat hun zeggen dan wat ik zeg.

maar toch wil ik je dit niet achter houden

wil je ook niet bang maken hoor.

s6 ermee en hopenlijk kom je erachter

liefs
 
Terug
Bovenaan