hersenspinsel over vermoeidheid en eten

Zoals gezegd, ik had het bij mijn eerste zwangerschap ook. Heb zo'n beetje de héle zwangerschap vroeg op bed gelegen (zeg tussen 19 en 20 uur) en dan nóg moe zijn. Inspanning of geen inspanning maakte niet uit. Ik herken het dus wel. Het hoort er gewoon bij, hoe lastig ook. Bij mij ging het wel iets beter toen ik met verlof ging.
Succes met die laatste loodjes!
 
Ik moet nog twintig weken, we kunnen nog niet over loodjes spreken.
Ik werk zo kort omdat ik direct na de vakantie met verlof ga...
 
heey femmke,

hier ook een zwangere met schildklier aandoening, die van mij werkt te traag? ik herken je verhaal wel, let wel dat je lichaam momenteel totaal anders reageerd dan je gewend bent, mijn waardes waren flink gedaald maar wel nog binnen de marge, maar zo ontzettend moe en loom en dit is ook logisch want dat kleine monstertje in jouw buik gebruikt 2/3de van jou schildklierhormoon dus de waardes zeggen niet heel veel momenteel. laat wel voor de zekerheid je ijzer even controleren daar kan je ook extra vermoeid van worden. maar verders het hoort erbij ben ik bang.

 
de kleine vraag gewoon erg veel engergie van je ik ben nu 36 wk en 4 dagen zwanger en ben alle dagen moe je moet er maar gewoon aan toe geven luister naar je lichaam ik doe alles in etappes en heb me er gewoon bij neergelegd het is niet anders
 
Hier nog een die de hele dag moe is; word moe wakker en ga moe naar bed, met absoluut dieptepunt; s middags om een uurtje of half 2; nadat ik de kids voor hun 2e deel school heb weg gebracht; dan zak ik in, en er komt echt niks maar dan ook NIKS nuttigs meer uit mn handen; en dat zonder schildklier afwijking.... en toegeven; luisteren naar je lichaam etc etc; ja t klinkt zo mooi en leuk maar gaat in veel gevallen helemaal niet op als je bijvoorbeeld moet werken en/of al mama bent.....
 
Marisca ze waren bij mij zo laat dat mijn tsh gestegen was naar 4,6...ik heb hem nu weer rond de 1.

Ik leg me er in die zin bij neer voor zover kan. Ik blijf werken, maar misschien meer zittend lesgeven. Verder zie ik het wel. Middagdutje om 4 half 5 wil niet, dan slaap ik 's nachts slecht. We zien wel.....
 
Hoi Femmmeke,

Ik heb zelf een B12 tekort...dit betekend dat als je niet zwanger bent je zo moe bent dat je niet wakker kunt worden (zo voelt het) haaruitval is ook een klacht...dat laatste gaat dus niet echt op als je zwanger bent maar die vermoeidheid wel!!
Heel simpel ga even langs de huisarts en vraag of je hb en je b12 even nagekeken kan worden...even prikken en binnen 1 week weet je het. Je B12 hoor je 100% in je lichaam te hebben maar heb je het niet moet je het bij slikken of bij laten prikken in mijn geval blijft het steeds dalen dus prik ik bij met kuren van 4 maanden elke maand 1 prik Goed te doen dus. en dan stop ik weer even omdat ik goed over de 100% zit. En lekker wakker dat je daarvan wordt heerlijk
misschien het proberen waard
 
Mijn b12 wordt ivm mijn schildklier al in de gaten gehouden en is gewoon prima, zal niet in twee weken schrikbarend gedaald zijn. Ook hb is goed.

Ik ken de verschijnselen van b12 tekort en er zitten raakvlakken tussen de klachten van b12 tekort en een trage schildklier, vandaar dat ze bij mij beide in de gaten worden gehouden. Voor de schildklier heb ik medicatie.
 
Terug
Bovenaan