hersenvliesontsteking

hallo,

tja ik weet dat dit een gevreesde ziekte is en dat er weinig als niet over wordt gepraat, maar toch zoek ik mensen die dit ook hebben meegemaakt bij hun kind.
Wij namelijk vorig jaar. Het was een rampenjaar. Ben er nu een beetje overheen en durf weer aan een tweede te denken. Misschien kunnen wij onze ervaringen met elkaar delen.

groetjes therablondi
 
Onze dochter heeft in december 2005 (ze was toen 6,5 maand oud) hersenvliesontsteking gehad door de pneumokokbacterie. Ze heeft toen 10 dagen in het ziekenhuis gelegen. Op dat moment leef je in een roes, maar achteraf kwam toch wel het besef dat het heel eng was. Gelukkig lijkt ze er ongeschonden doorheen te zijn gekomen en zegt de kinderarts dat ze zelfs verder is in haar ontwikkeling dan normaal. We hebben haar wel alsnog laten inenten tegen de pneumokokbacterie.

Zijn jullie kindjes goed hersteld?
 
Onze dochter is nog onder controle bij de kinderarts en ook bij de KNO-arts. Het gehoor was slecht na de hersenvliesontsteking, maar gelukkig kwam dat door vocht achter de trommelvliezen. Ze heeft toen buisjes gekregen en nu hoort ze prima. Op het kinderdagverblijf zeggen ze dat het een slim meisjes is, dus waarschijnlijk hebben we geluk gehad en waren we er snel genoeg bij.
 
hoi bob,
nou toevallig zeg.. wij zijn nu ook onder controle en het is het zelfde verhaal.
Mijn dochtertje moet nu naar het ziekenhuis om te kijken of zij ook buisjes moet.
groetjes thera
 
In eerste instantie leek het alsof onze dochter de griep had. Ze had koorts (rond de 40 gr.), maar ze dronk en reageerde goed op alles. Na 3 dagen zijn we naar de huisarts gegaan en ook die dacht aan een gewone griep. De volgende dag zijn we met spoed terug gegaan naar de huisarts, want toen wilde ze niet meer drinken en huilde ze enorm als ze opgetild of verschoond werd. De huisarts vertrouwde het niet en stuurde ons direct door naar het ziekenhuis. Daar wisten ze eigenlijk ook niet wat het was, maar gelukkig was er een oplettende arts die een ruggeprik wilde nemen. En daaruit bleek dus dat het hersenvliesontsteking was.

Je kunt het bij die kleintjes (onze dochter was dus 6,5 maand) merken als ze huilen wanneer je de luier verschoond. Doordat je de billen optilt komt er druk op het hoofdje en dat doet zeer. En wanneer ze niet goed meer reageren bij koorts, trek ook dan aan de bel!!
 
Terug
Bovenaan