Hallo..
Het klopt wat Bob1 zegt; de zogezegde "test"heet checken op "luierpijn".. als je kindje deze tekenen vertoond idd huisarts ingschakelen!.
Mijn kindje was rond de 8 maanden; had wel al 2 dagen koorts, maar at en dronk nog goed en reageerde ook nog prima; de volgende dag ( 3e dag) waren haar reacties trager, at en dronk bijna niets..koorts was er wel maar nog net onder de 40 graden, de luierpijn-test was niet van toepassing toen, ik bedoel had het wel gechecked, maar ze reageerde hier niet op in heftige zin, wat wel zo was.. bij het optrek spelletje tot zitten, voelde ze slapjes aan ( was ook eng omdat te ervaren want ze was hier altijd enthousiast voor)Het schoot me toen ook te binnen het zal toch niet...??!! Heb er toen de huisarts ingeschakeld, wat bleek.. ze had gelukkig alleen een oorontsteking.. maar die was wel al 3 dagen aan het broeien!!! Voelde me toen best schuldig, want ja ik dacht nog het kunnen ook de tanden zijn diein aantocht komen.??!
Maar een koortspiek van 3 dagen boven de 38 is altijd wel een reden om te kijken of er iets meer aan de hand is.
De huisarts legde me uit, dat alles wat boven de 38 graden komt aan koorts echt op iets anders wijst, dan de "tandenfase"...Maar vaak zegt ook wel je moeder-instinct dat er "meer"aan de hand is. Dit past niet misschien in dit forem, daar ik verder geen ervaring hier mee heb, maar wilde er gewoon nog wat aan toevoegen..
vr. gr. Hetty