hersenvliesontsteking

tja symptomen...
Mijn kind kreeg ineens vreselijke hoge koorts.. Daarbij nog koortsstuipen en dat bleef een half uur zo..
Kinderen kunnen dan ook ineens vlekjes krijgen..
Huisartsen schepen je vaak af met een paracetamolletje.. Nou gelukkig zijn wij meteen naar het ziekenhuis gegaan, anders was het verkeerd afgelopen
 
Hallo..

Het klopt wat Bob1 zegt; de zogezegde "test"heet   checken op "luierpijn".. als je kindje deze tekenen vertoond idd huisarts ingschakelen!.

Mijn kindje was rond de 8 maanden; had wel al 2 dagen koorts, maar at en dronk nog goed en reageerde ook nog prima; de volgende dag ( 3e dag) waren haar reacties trager, at en dronk bijna niets..koorts was er wel maar nog net onder de 40 graden, de luierpijn-test was niet van toepassing toen, ik bedoel had het wel gechecked, maar ze reageerde hier niet op in heftige zin, wat wel zo was.. bij het optrek spelletje tot zitten, voelde ze slapjes aan ( was ook eng omdat te ervaren want ze was hier altijd enthousiast voor)Het schoot me toen ook te binnen het zal toch niet...??!!  Heb er toen de huisarts ingeschakeld, wat bleek.. ze had gelukkig alleen een oorontsteking.. maar die was wel al 3 dagen aan het broeien!!! Voelde me toen best schuldig, want ja ik dacht nog het kunnen ook de tanden zijn diein aantocht komen.??!
Maar een koortspiek van 3 dagen boven de 38 is altijd wel een reden om te kijken of er iets meer aan de hand is.
De huisarts legde me uit, dat alles wat boven de 38 graden komt aan koorts echt op iets anders wijst, dan de "tandenfase"...Maar vaak zegt ook wel je moeder-instinct dat er "meer"aan de hand is. Dit past niet misschien in dit forem, daar ik verder geen ervaring hier mee heb, maar wilde er gewoon nog wat aan toevoegen..

vr. gr. Hetty
 
Beste ouders, 
Wij zijn de ouders van een dochter inmiddels 20 jaar oud met 5 mond oud kreeg zei ook hersenvliesontsteking de meningokken bacterie en daar bij een lichte vorm van sepsis.Na 5 lange weken in het zieken huis te zijn geweest mocht ze gelukkig weer mee naar huis enmaal thuis gekomen hebben we op advies van de kinderarts een gehoor onderzoek laten doen .Daar uit bleek dat zei haar gehele gehoor was verloren door deze vreselijke ziekte .Wij hebben er ons volledig ingestort om haar zo goed mogelijk in deze maatschappij te plaatsen dit was geen makkelijke weg maar achteraf zeker de moeite waard .Ze heeft op 5 jarige leeftijd een choliear inplant gehad en we zijn na jaren lange gebaren taal overgestapt op gesproken taal ze heeft na de doven school en scholen voor speciaal onderwijs ook de regulieren scholen gevolgd en uiteindelijk toch ook een diploma gehaald .Inmiddels spreekt zei zo goed dat niemand aan haar hoord dat ze eigenlijk doof is iets waar we super trots op zijn .MAAR wat heel veel doctoren je niet of nauwelijks vertellen dat hersenvlies ontsteking veelal gepaard gaat met hersenbeschadiging in ons geval op sosiaal emotioneel vlak en veel gedrags problemen met zich mee brengt ook vermoeit heid en hoofd pijn spellen een grote rol op latere leeftijd .WIj dachten ook het is jammer maar ze heeft alleen haar gehoor beschadigin maar we hebben ook andere kinderen gezien die er veel slechter aan toe waren .Nu ze ouder is gaan we steeds meer zien en ervaren wat dit met haar heeft gedaan niet alleen leer achterstand maar ook geestelijk is het soms een groot probleem wij hebben alle wegen bewandeld die er zijn maar tot op heden is er geen enkele instantie die daadwerkelijk d hulp kan bieden die ze eigenlijk nodig zou hebben ze weten allemaal het te benoemen wat ze voor beperkingen heb maar hoe ze er mee moeten omgaan dat weten ze tot op heden niet.Ook wij zijn benieuwd of er ouders zijn die deze ervaringen ook hebben en hoe zei daar mee omgaan .mvg meriam
 
 
Terug
Bovenaan