Herstel keizersnede!

<p>Vandaag precies 4 weken dat ik een spoedkeizersnede had. Ik kan bijna alles al (wandelen, schoonmaken, stofzuigen, strijken, autorijden nog niet) maar ik heb nog steeds een dikke buik ( het lijkt erop dat ik nog 3 of 4 maanden zwanger ben) en ik heb nog veel last van mijn buik (pijn onder mijn navel, echt niet mijn litteken maar net onder mijn navel) zelfs zwangerschapsbroeken doen pijn als ik ze moet aankleden om naar buiten te gaan. Is dit normaal? Wat is jullie ervaring?</p>

Die pijn onder de navel heb ik ook heel lang gehad, volgens mijn gyn waren dat de spieren etc. Die langzaam weer hun plek terug nemen aangezien ze met een keizersnede dat allemaal aan de kant moeten duwen ? Denk dat ik er wel bijna 2 maanden last van heb gehad.

Oh echt ? ? ik vind dit zo vervelend! Ik voel me alleen fijn met mijn pyjama aan. Ook als ik wil lachen of hoesten of iets doet het zeer. En was je buik snel weg of duurde het ook lang ? Ik denk dat voor 4 weken mijn buik is te groot nog ?

Oh echt ? ? ik vind dit zo vervelend! Ik voel me alleen fijn met mijn pyjama aan. Ook als ik wil lachen of hoesten of iets doet het zeer. En was je buik snel weg of duurde het ook lang ? Ik denk dat voor 4 weken mijn buik is te groot nog ?

Heel normaal allemaal helaas! Je bent pas 4 weken geleden bevallen. Dat je buik nog dik is het iedere net bevallen vrouw. Bij mij werd dat met een maand of 5 pas weer een beetje normaal. De pijn onder de navel heeft bij mij wel tot een maand of 11 geduurd, wel werd het steeds minder. Je hebt een zware buikoperatie achter de rug waarvan je goed moet herstellen. Dat gebeurt helaas niet in een paar weken tijd!
Je kunt eventueel een bezoekje aan de osteopaat overwegen, dat kan helpen bij de genezing.

Allemaal heel normaal zoals de rest zegt ;) Die buik verdwijnt vanzelf maar kan maanden duren, ook na een vaginale bevalling. De één is direct van z'n buik af, bij de ander duurt dat gerust 9 maanden of blijf je altijd een buikje houden. Ik ben nu zwanger van de 3e en heb na de eerste 2 echt wel een buikje over gehouden die niet meer weg ging, maar ach.. na 2 kinderen vond ik dat niet zo erg.

Mijn 2e bevalling werd een keizersnede en ik heb ook echt wel tot 9 maanden erna een trekkende pijn gehad in m'n onderbuik. Vooral in de wintermaanden! Het duurt echt maanden voordat alles van binnen geheeld is.

Ik kon na een week of 4 ook het meeste wel weer, als ik het maar rustig aan deed en niet te gek deed. Maar die trekkende of zeurende of jeukende pijn duurde echt wel tot maanden erna! Ze zeggen niet voor niks dat je 9 maanden moet wachten om weer zwanger te worden na een keizersnede. Bij mij klopte dat echt wel, ik heb echt letterlijk 9 maanden nog last gehad!

Ik zie dat ik dan geduld moet hebben ? ... Ik word heel emotioneel van dit onderwerp ( als ik nog zo'n dikke buik zie en nog zoveel pijn/last heb) vooral 's nachts als ik naar bed ga ... Ik kan alles al doen (rustig aan, gewoon in mijn eigen tempo) maar ik moet nog steeds zittend slapen, ik kan nog steeds niet plaat liggend of op mijn zij slapen ... Elke dag (als ik me moet aankleden) en 's avonds (als ik ga slapen) is een aanval van emoties maar ja ik ga het in mijn hoofd zetten dat dit normaal is en ik moet geduld hebben... Iedereen bedankt voor jullie ervaring ?

Terug
Bovenaan