Mijn tweede kindje is ook met keizersnee geboren, 5 maanden terug. Mij oudste was toen 21 maanden. Ze lag in stuit dus het was een geplande keizersnede.
Ik vond het herstel ook heel zwaar, zeker met mijn oudere dochter erbij. Als het je eerste is, kun je nog gewoon de hele dag in bed en op de bank hangen met de baby maar bij nummer 2 gaat dat niet meer.
Mijn man was de eerste 2 weken volledig thuis om me te helpen en dat was echt heel fijn. Na 2 weken ging het wel wat beter met me, al vond ik het vreselijk frustrerend dat ik amper 300 meter kon lopen en dan alweer moest omkeren naar huis. Ik zat dus veel binnen met de kinderen en de dagen duurden zo lang, ik ben graag elke dag even op pad
Wel ging ik na 2 weken weer kleine stukjes auto rijden, even naar de supermarkt enzo. Even uit huis! En de oudste ging gewoon 1 dag per week naar het kinderdagverblijf, dat scheelde iets.
De oudste sliep tijdelijk in het campingbedje, daar zit een rits in zodat ze er zelf in en uit kon en ik dus niet hoefde te tillen. Ze kon zelf de trap op. Eraf nog niet, dus dan tilde ik haar toch. Verschonen deed ik op de grond.
Ik probeerde zo weinig mogelijk te tillen, maarja ik ontkwam er gewoon niet aan. Aan het einde van een dag had ik vaak wel pijn, maar het was soms gewoon niet anders.
De eerste 2-3 weken vond ik het zwaarste, daarna deed ik wel weer wat huishoudelijk werk enzo. Probeer echt dat er iemand is om je te helpen de eerste 2-3 weken, daarna kun je jezelf waarschijnlijk wel weer aardig redden.
Veel succes, ik vond het enorm pittig en heb veel gehuild van frustratie die eerste weken.. had zo het gevoel dat ik mijn oudste tekort deed! Nu, 5 maanden later is alles gelukkig weer achter de rug. Maar als ik de keuze zou hebben bij een eventueel derde kindje, echt geen keizersnede meer!