<p>Hallo,</p><p>Op 16 mei is onze geweldige zoon Kees met een keizersnede ter wereld gekomen. Het was ongepland, maar aangezien mijn ontsluiting na 30 uur weeën en weeënopwekkers nog steeds op 8 cm zat, de baarmoedermond weer begon te verharden en ik letterlijk begon weg te vallen, is besloten om hem te halen.</p><p>Nu is mijn herstel natuurlijk compleet anders dan ik had gepland en ik vroeg mij af of er hier mensen zijn met ervaringen rondom keizersnedes. Zo vraag ik mij af in hoeverre het kwaad kan om nu al zelfstandig, dus zonder leuning van bank of stoel op te staan en zitten. Het ene moment denk ik namelijk dat het al aardig lukt maar ik wil ook niks forceren. Moet ik die 6 weken echt aanhouden om dat soort dingen weer te kunnen of niet? Ik heb bijvoorbeeld ook nog niet met Kees de trap op of af gelopen, wanneer zou dit veilig zijn?</p><p>Mijn man is nu thuis en zorgt voor mij en Kees, met aangeven en naar boven dragen. Zijn zorgverlof eindigt alleen wel bij precies 6 weken na de bevalling, ik hoop dat ik dan al zo ver ben dat ik alles zelf weer kan.</p>