herstel na keizersnede

hoi

Ook ik heb een keizersnede gehad, was spoedkeizersnee want olivier kwam er na 1,5 uur persen nog niet uit. Ik moet zeggen dat ik het erg mee vond vallen. De eerste 4 weken heb ik geen auto gereden daarna weer wel , ik werd erg ongeduldig en wilde er echt uit. Ik ben na ongeveer 2 weken alweer een stukje gaan wandelen. Nu ruim 10 weken verder heb ik echt nergens meer last van. Doe inderdaad wel voorzichtig met tillen want dat is voor de wond (binnenin) niet goed. Succes met je herstel

Hoi, ook ik heb een keizersnede gehad, niet echt een spoed maar was wel bezig met "normaal" bevallen. Omdat Kian het niet goed trok met de wee opwekkers en ik nar acht uur pas een halve cm onsluiting verder was, heb ik zelf om een keizersnede gevraagd! Had niet gedacht dat ik dat ooit zou doen. Me mams is namelijk van ons allemaal (5 kids) met een keizersnede bevallen. Het is me 100% mee gevallen ook het herstel! Ik ben vrijdags bevallen om 17.36 en zondags om 12.00 was ik al weer lekker naar huis! Lag met een vrouwtje op de kamer die "normaal" was bevallen maar ik kon beter uit de voeten als haar. Na een week zat ik al bij schoonma op haar verjaardag en heb dus ook zelf auto gereden. Nu hoeven we niet ver dus was goed te doen. Ik heb nooit echt pijn gehad aan mijn wond, heel raar vond ik dat. Op de elfde dag na de operatie verloor ik ineens bloed uit mijn wond! En niet een beetje nee een hele sloot! Naar het ziekenhuis gereden en daar bleek dat er een bloedbel in mijn buik zat met oud bloed dat gelukkig zijn weg had gevonden via de wond van de ks. Gyn vond de wond er toen al mooi uitzien, de bel is weggespoelt en kreeg verbandjes mee voor het bloed wat nog kwam. De wond moest uit zichzelf weer dicht gaan met 2 a 3 weken en het waren er nog geen twee. Nadat het was gestopt met bloeden ben ik weer gaan shoppen met mijn mams en vorige week zijn we naar de apenheul geweest. Ik had nooit gedacht dat het me zo mee zou vallen!

ik heb ook een keizersnee gehad.. mijn herstel was niet erg leuk... ik heb voor de tijd dat ik een keizersnee kreeg 3 weken op bed gelegen en ik mocht er niet af.. omdat met 33 weken mijn vruchtwater al geknapt was... (en met 36 weken werd het kindje gehaald met een keizersnee in verband met een stuit) maar ik moest echt bijkomen hoor, ik had helemaal geen conditie meer..

Maar ja ik deed gewoon alles, ik zat met 4 weken ook al op de fiets, geen groot stuk hoor een klein stukje maar, ook zuigde ik met 4 weken.. en af en toe rustte ik gewoon even, ik probeerde gewoon alles weer zelf te doen maar alles in rustige vorm.. het heeft me veel moeite gekost want ik kan ook niet stilzitten

Hallo,

Ik ben 3 januari bevallen via een keizersnede. Gepland i.v.m. de ziekte van Crohn.
Ik heb er helaas ook nog een ontsteking bij gekregen. Ik was redelijk wat hersteld en liep al lekker met mijn zoontje in de wagen, maar toen kreeg ik dus die ontsteking (was ongeveer 4 weken na de keizersnede).
Ik heb ook op het begin best veel gedaan in huis. Zelf zijn badje vullen, opruimen, stofzuigen, de was. Achteraf te veel, maar ja, ik kan niet tegen rommel.

Wat betreft auto rijden, als je je goed voelt, kan je dat gewoon gaan doen. Dat zij mijn verloskundige die de nazorg deed ook.

Wat ik me afvraag is: wanneer trekt die buik eens bij? Ik heb echt nog best een dikke buik. Ik heb nu al 2x de vraag gehad of ik weer zwanger ben. Leuk hoor.......maar niet heus.

Succes ermee.

xx Nicole

Hoi,

ben op 27 maart bevallen van een keizersnede i.v.m. stuitligging. Ik
zelf moest na 4 dagen naar huis, onze dochter heeft nog 3 weken in het
ziekenhuis gelegen. 5 dagen na de operatie reed ik zelf 2x per dag naar
het ziekenhuis om haar te zien. Ook zaten we net in een grote
verbouwing. Heb na 2 weken gesopt in huis, gestofzuigerd etc. Nou dat
had ik niet moeten doen. Het litteken ging bloeden. Maar ja, eigenwijs
he..... Ook onze zoon moest ik in de auto tillen. Ik denk dat ik alles
heb gedaan wat niet mocht. Maar ik zeg zelf dat ik snel herstel van
operaties. Onze zoon is ook middels een keizersnede gekomen en 12 uur
na de operatie liep ik al op. Ben overigens 2x aan een hernia
geopereerd en dat was voor mijn gevoel pijnlijker. Afijn, iedereen zijn
pijngrens is anders en je voelt zelf wel hoever je kan gaan.

Hallo,

Ik heb bij mijn eerste kindje een keizersnede gehad. Hier ben ik snel van hersteld, na ong. 3 weken deed ik weer van alles. Nu ben ik op 18 april bevallen van mijn tweede kindje op de normale manier. Dit herstel vind ik langer duren dan bij mijn keizersnede. Het is nu 5 weken geleden maar het is nog niet goed daar onder.

Groetjes Suzan

Terug
Bovenaan