Veel vragen zijn heel normaal. Ga je in het ziekenhuis bevallen of thuis, ga je borstvoeding geven of fles, slaapt de baby in een wiegje of in een ledikantje, krijgt het kindje een dekbedje of een dekentje met lakentje, wordt de kleine gedoopt als baby of pas als hij/zij volwasen is, slaapt hij/zij in zijn eigen kamertje of bij de ouders op kamer. Allemaal hele normale vragen maar als ik iemand vraag of ze de kleine zelf gaan opvoeden of dat iemand anders die taak voor een groot deel op zich neemt dan is die vraag ineens raar!!!! Een vraag over mijn borsten (de borstvoedings vraag) is volgens mij veel persoonlijker en ook nog eens veel intiemer. Het is hier in Nederland toch heel normaal om na de bavalling je baby zo snel mogelijk bij een ander onder te brengen om weer te kunnen gaan werken. Volgens mij wordt de opvang al geregeld in de derde maand van de zwangerschap en soms al eerder. Alles heeft voor en nadelen. Dat geld voor de voeding, voor de plaats van bevallen en ook voor het wel of niet zelf opvoeden (voor 100%) van de kinderen. Hoe zien jullie die voor- en nadelen als het gaat om wel of niet blijven werken?
Petra
Petra