Het één of het ander...

Hoi,

Voordat mijn dochtertje geboren werd werkte in gewoon fulltime. Na de bevalling zou ik 2a3 dagen blijven werken en de oma's zouden dan oppassen. Ik wilde mijn dochter niet naar de creche brengen. Na mijn verlof ben ik dus weer gaan werken, maar voelde  me eigen zo beroerd als ik mijn meissie achter moest laten omdat ik naar mijn werk moest. Ben na een aantal weken gestopt en ben van partime naar oproepkracht gegaan. Moet zeggen dat het mij goed is bevallen. Heb maar weinig moeten missen van mijn dochter. Ben pas weer gaan werken toen mijn dochter bijna 1jaar was. Nou heb ik het geluk dta ik ook niet hoef te werken, mijn man heeft een goede baan en ik kan dus ook thuisblijven zonder dat het teveel scheelt aan inkomen.

Werk nu nog steeds als oproepkracht en ga werken als mijn dochter op school zit. Dus ik werk dan van 9 tot 3 uur, zodat ik haar zelf kan brengen en halen. Vind het belangrijk dat ik ervoor haar ben als ze uit school komt. Ze slaapt wel standaard 2x in de week bij de oma's. Dit is meer zodat ik dan ff rustig aan kan doen.   Ben nu bijna 27 wk zwanger van de 2de en merk wel dat het nu zwaarder is dan de 1ste keer. Denk ook niet dat ik blijf werken als de baby dalijk geboren is. Wil net als toen met mijn dochter volop genieten van de baby en niets missen. Misschien als de baby weer een paar mnd is dat ik dan weer aan de slag gaat. Ik blijf in ieder geval als oproepkracht staan bij het bedrijf waar ik werk.

Vind wel dat het voor iedereen anders is. Vind het ook niet raar als iemand zijn kind naar de creche brengt of naar de opvang. Tegenwoordig moet je haast wel blijven werken als moeder zijnde. Vind dus dat iedereen de keuze moet maken die hun goed lijkt en dat andere daar geen oordeel over mogen geven. Wel mag iedereen ze eigen mening hebben, maar niet ordelen over een ander.

Liefs xxx

Hoi meiden

Ik moet financieel wel blijven werken. Anders gaan we het echt niet redden. Ik ga 3 dagen werken. Mijn man werkt 4 dagen (4x9) Hij is elke maandag vrij. Ik ga maandag, dinsdag en donderdag werken waarvan ik de eerste 29 dagen op de donderdag ouderschapsverlof op neem. Dus dan blijven de maandag en dinsdag over. Maandag is mijn man thuis en dinsdags gaat de kleine naar opa en oma toe.
Na de ouderschapsverlof weet ik het nog niet goed.
Ik zit ook in het onderwijs en dit houdt in dat ik rond 1 april weer moet werken dan is het nog 13 weken tot aan de zomervakantie, dan heb ik 6 weken vrij. Ik houd dan nog 29-13 is 16 dagen over om op te nemen na de zomervakantie. Dit is ongeveer tot eind november. Het kindje is tegen die tijd 11 maanden en ik denk dat het kindje dan "groot" genoeg is om naar een kdv te gaan. Zodat hij/zij kan gaan leren om samen te spelen enz.
Maar dit is allemaal nog ver weg en nog niet zeker.

Succes met beslissen wat je gaat doen.

Liefs Nienke

Ik ben een niet werkende moeder. Wij hebben nu drie kinderen. Toch breng ik af en toe mijn oudste zoon een weekend of een (vakantie) weekje weg. Op dat moment laat ik de opvoeding over aan een ander. Tijdens zijn afwezigheid voel ik me schuldig. Ik heb het idee dat ik dan geen goede moeder ben. Ook word ik er finacieel niet beter van. Er zitten eigenlijk helemaal geen voordelen aan. Onze zoon is autistisch. Als we hem niet af en toe naar een logeerboerderij brengen dan worden de andere gezinsleden stapel gek. Ik zou nooit vrijwillig een van mijn andere kinderen na een opvang kunnen doen zonder redenen.

Liefs Petra

petra, er is wel degelijk een voordeel als je je oudste ff wegbrengt, nl. dat je gezin heel even rust en regelmaat krijgt omdat een autistisch kind heel veel aandacht vraagt en dat toch vaak (onbewust) ten koste van de andere kids gaat ookal is dit niet bedoelt en erg logisch. je wordt er geen slechte moeder door, in tegendeel denk ik, aangezien jij ook af en toe even de tijd nodig hebt om bij te tanken toch? Zon kindje vergt heel veel van jullie, dus voel je aub echt nooit schuldig hierover...tis maar af en toe en nooit voor lang dat je je zoontje wegbrengt, en waarschijnlijk is het ook nog niet eens zo slecht voor hem.
Ik vind het heel knap van je en zou het zeker zo blijven doen, anders houdt je het gewoonweg niet vol!   veel succes en sterkte met alles

liefs sweety

Terug
Bovenaan