Het begint wat te 'rommelen' ...

Heb vannacht weer es een uur of twee wakker gelegen door harde buiken, beetje buikpijn, gewiebel en gedoe van de baby. Maar vannacht deed het echt een beetje pijn, die harde buiken, dus ik kan nu wel zeggen dat   het wat begint te rommelen.
Morgen zijn we 4 jaar getrouwd, een baby zou wel een mooi kadootje zijn, wat dachten jullie ervan?
Vandaag maar even bijslapen, want ben wel moe geworden van dat gedraai in de nacht! En dan zo'n waterdichte molton op je bed, veelste warm, ik zweet me helemaal kapot. Vinden jullie dat ook zo irritant?
Eigenlijk moet ik nog 11 dagen , dus het kan zo nog een hele poos doorgaan, hoop natuurlijk van niet. De vorige keer heb ik er eigenlijk helemaal niet zo op zitten wachten, maar nu begin ik daar al wel een beetje mee. We zullen het vanzelf wel merken als de baby echt gaat komen, maar spannend is het wel
Hoe is het bij jullie? Rommelt het ook al wat?

groetjes
Klarie
38w2d zwanger van nr 3

Hoi Klarie,

Wij zijn volgens mij op dezelfde dag uitgerekend (3 mei). Grappig! Spannend dat je al krampen voelt.  

Waar ik last van heb is met name overdag een hele beweeglijke baby, echt dat het pijn doet en ik bang ben dat de vliezen breken, en een harde buik als ik stukje loop. Overigens lijkt mijn loopje meer op een waggel. Volgens mij is de baby gisteren ingedaald. Ik voel onderin ineens veel druk. En die schouders die heen en weer bewegen, echt niet fijn!!!! Maar nog geen krampen gehad.

Op de bank/bed zitten/liggen gaat gelukkig  prima. Gisteren heb ik ook die waterdichte molton  over mijn matras heen gedaan. Daaronder heb ik  ook nog een plastic zeiltje liggen.  Ik doe er vandaag nog een normale molton overheen (zat gister in de was) en dan een hoeslaken en zal vannacht eens proberen wat ik ervan vindt. Afgelopen nacht (zonder die extra molton) lag helemaal niet prettig.

Heb je een voorgevoel over wanneer je gaat bevallen? Ben je er al klaar voor?

Groet
Lies 38 wkn en 2 dgn

hoi
bij mij eergisteren wat gerommel, beetje hetzelfde als wat jij beschreef. ben 7 mie uitgerekend, en het is wachten geblazen. dat vind ik het rotste van alles, jullie niet?

Ik heb ook al wel een nachtje gehad dat alles rommelde en ik elk uur wakker werd van harde buiken. Maar de nacht erna nergens last van.
Het zal de voorbereiding wel zijn.

Ik vind het wel heerlijk dat ik nu 38 weken ben. De kleine kan nu in elk geval niet meer te vroeg komen. Het is nu of op tijd of met hulp.

Hmm die waterdichte molton? Moet die nu al op je bed? Die ligt netjes in de kraampakketdoos met de klossen ernaast. Maar als ik dat zo hoor dan blijft tie daar lekker liggen. Liever een nat matras dan de komende weken niet slapen van het sweet.

Ik moet zo op controle eens vragen wat ze daar zeggen over die molton.

Als het weer zo blijft ga ik denk ik te voet naar controle. Hmm, ik ga me aankleden, ik kan moeilijk in m'n badjas daar aankomen.
Ik kom straks nog wel even op het forum na de controle.

hey dames...

Ik ben ook 3 mei uitgerekend... en moet dus nog maar 11 daagjes... :D:D
ja ben aan het aftellen... haha...

Ik heb nu ook 2 avonden/nachten gehad dat ik zo iets had van.. hmm dit zou wel eens het begin kunnen zijn... maar helaas... ukkie zit nog in lekker in mama's buik...

Het is ons eerste kindje... dus het is allemaal spannend... :)

moet morgen weer op controle in ziekenhuis...
onze uk ligt helaas verkeerd om... maar ik wil ondanks de stuitligging toch gewoon bevallen...

liefs
joyce

he deedee,
je hoeft die molton of het zeiltje niet op je bed te leggen, maar de kraamconsulente gaf bij mij aan dat vruchtwater in het begin wel lekker zoet ruikt, maar na een tijd begint te stinken en je dan je matras weg kan doen... Ook een prijzig grapje..

Het zeiltje vond ik echter ook echt een ramp en we hebben nu het goede matras van het bed gehaald en er een oud matras opgelegd. Wel weer ff wat meer last van mijn bekken, maar minder irritant dan dat warme ding eronder. Al heb ik het nu nog steeds warm s nachts.

Hier lijken de voorbereidingen niet begonnen te zijn. Weinig harde buiken, uk is vannacht wel druk bezig geweest met opruimen volgens mij, dus ik hoop eigenlijk dat die schoonmaak ervoor zorgt dat uk maar eens buiten gaat kijken...
Maar voorlopig niks.. Wel weer van kantje geswitcht, benen voel ik nu aan de andere kant. Uk was al ingedaald en hoop dat dit vannacht niet ongedaan gemaakt is... schijnt ook te kunnen. Dinsdag pas weer controle en dan weet ik het... voel het zelf zo enorm slecht, hoe is dit bij jullie?
Zelfs het indalen heb ik niet gevoeld. Vanaf 30 weken lag het sowieso met het koppie naar beneden, dus waarschijnlijk is het langzaam gezakt, zodat ik niet ineens het gevoel van ruimte in mijn buik ervaren heb, door het indalen... Nu voelt het op zich niet voller, maar goed, ben in die zin wat onzeker...
We wachten maar gewoon af... Wat kunnen we anders... Gelukkig schijnt de zon!
liefs
Patricia mama van Bas* en uk 36w2d

Nou, we hebben onze 4e trouwdag goed gevierd, maar niet met een baby (och, de dag is nog niet voorbij...)
Maar wel gezellig met z'n viertjes even weggeweest naar een kinderboerderij/speeltuin/pannenkoekenboerderij. Was erg leuk.
Vannacht lag ik zowat te janken zo'n pijn had ik, niet van weeeen ofzo maar van maagzuur, alsof iemand met messen in mijn maag aan het steken was, vreselijk.
Nu gaat het weer en heb ik eigenlijk geen last.
Wel nog steeds wat harde buiken en mijn bloeddruk was bij de controle vanmorgen ook hoger dan anders, maar dat kon ook komen doordag Wieteke net bezig was met een stevige driftbui, niet echt relaxed bloeddruk meten op zo'n moment natuurlijk.
Nou, we zullen wel zien hoe lang het nog duurt, gelukkig voel ik me nu weer wat beter dan afgelopen nacht en gisteren, zo hou ik het nog wel een weekje vol...

hebben jullie ook van die onrustige kriebelbenen ' snachts?

oja, het zou zonde van je matras zijjn hoor, als het nat wordt van vruchtwater! Dus die molton/zeiltje er toch maar op doen!

groetjes
Klarie

Hoi dames,

Weer mijn hele getypte tekst kwijt!!!! Hebben jullie daar geen last van. Ik krijg een foutmelding dat ik niet ingelogd ben. Hoe kan ik dan een reactie schrijven .

Nou daar gaan we nog een keer.

Ik begin ook steeds meer gerommel te voelen. Ik moet straks naar de VK, ben benieuwd of de kleine is ingedaald. Heb namelijk wel het idee. Verder meer harde buiken en de baby is erg beweeglijk in de buik. Slapen gaat redelijk, geen kriebelbenen of kramp, wel veel plassen. Op mijn matras heb ik nu vier lagen in de volgende volgorde::
- plastic zeil
- waterdichte molton (hema)
- gewone molton
- hoeslaken
En dat ligt prima!

Begin trouwens wel steeds nerveuzer voor de bevalling te worden. Straks even met de VK bespreken. Gisteren heb ik het er uitgebreid over gehad met de anesthesist. Ik wil namelijk deze keer een ruggeprik als de pijn te erg wordt. Dan komt de bevalling wel weer erg dichtbij en voel ik mij zo slecht.

Klarie wat vervelend die maagpijn! Ik heb ook last van maagzuur maar gelukkig niet de pijn die jij beschrijft. Hoop voor je dat het niet meer terugkomt.

Joyce, we zijn dus met zijn drieen op 3 mei uitgerekend. Ik ben benieuwd wie er als eerste gaat bevallen.

Groet
Lies

Terug
Bovenaan